Ik weet even niet waar ik mijn vraag neer moet zetten dus vandaar maar hier. Mijn nicht is vannacht bevallen van een gezonde zoon. Wij zijn nu bezig voor een tweede. De naam die zij gekozen heeft is ook de jongensnaam die wij in gedachte hebben (alleen wij zouden het anders schrijven) Wat moeten we nu doen? Ik neig ernaar om een andere naam te bedenken, maar mijn man vindt dat we dat niet moeten doen omdat we er anders spijt van krijgen. Het is niet dat ik dagelijks bij haar over de vloer kom, maar we komen wel op verjaardagen bij elkaar en ook van haar zussen en hun kinderen (al met al zeker 12 x per jaar en nog eens een keer tussendoor op visite) Ik vind dit best lastig hoor. Misschien maak ik me wel druk om niks en (als ik zwanger mag worden) krijgen we wel een meisje. Graag jullie mening. X Linda
Allereerst gefeliciteerd met je nicht. Toen we net bezig waren voor een 2e, had ik steevast 2 namen in mn hoofd zitten, 1 voor een jongen en 1 voor een meid. Toen ik eenmaal zwanger was vond ik die namen vreselijk!! Echt heel raar! Ik zou dus gewoon kijken als je zwanger bent of julle die naam echt nog mooi vinden, zoja... er ligt geen patent op die naam dus ik zou m ook gewoon geven.
Ook hier een felicititatie voor je nicht! Tja, eerlijk gezegd, buren van ons waren een paar maanden na ons in verwachting en wilden (achteraf gezien) dezelfde naam, maar toen ze onze naam wisten hebben ze dit niet gedaan.. Eerlijk gezegd was ik hier wel blij om, zou het niet zo leuk vinden als ik dus eerlijk ben. Maar goed, niemand kan je natuurlijk iets verbieden, maar ik zou denken ik gaan kijken voor een andere leuke naam Succes ermee.
Dat is mij ook gebeurt toen ik zwanger was van de 2de had ik een naam voor een jongen en die had ik ook al uitgesproken naar familie toe,maar het werd een meisje Dus heb daarna gezegd als ik ooit nog een derde mag ontvangen en het word een jongen dat word het die naam,een tijd daarna werd mijn nicht zwanger en jaja je raad het al een zoon met mijn naam,oh wat was ik boos... Heb dit jaar een zoon gekregen en dat wist ik al sinds 16 weken zwschap. Heb erg getwijfelt of ik diezelfde naam zou zetten,ten eerste ik zie me nicht hoogstens 2 a 3 keer per jaar ,eigenlijk is er geen contact. Maar heb uiteindelijk toch gekozen voor een andere naam Kon het niet uitstaan ,maar vond het toch raar om dezelfde naam te zetten. En wat ik heel erg gemeen vind in mijn situatie,ze wisten het van die naam...:x Succes
Gefeliciteerd, als ik zwanger mag worden dan zijn voor nu ook de namen bekend. Omdat er in mijn naaste familie ook een paar bezig zijn heb ik mijn namen maar verteld zeker omdat ik wist dat mijn schoonzus dezelfde smaak heeft van namen en je raad het al zij vond de jongensnaam ook erg leuk en ik haar meisjesnaam. Wel fijn als je het weet. Ik kies de jongensnaam en zij de meisjesnaam. @Speransa wel gemeen hoor van je nicht Ik neem zelfs al geen naam meer als ik in de tram iemand hoor die zo heet en niet leuk is...., maar als je die naam echt leuk vind zou ik het gewoon doen. Er heten ook wel meer mensen pietje. Succes liefs Kapedi
Bij ons in de familie zijn er ook 2 kindjes met de zelfde naam. Zelf zou ik toch voor een andere naam gaan. Het is voor de kindjes niet leuk om dezelfde naam te hebben. Want wie bedoelen ze nu als de naam wordt gezegd?
Ik zou me er lekker pas druk om gaan maken als het bij jullie zo ver is! Je kunt je nu een heleboel scenario's in je hoofd halen, maar voor hetzelfde geld ben je straks zwanger en vind je die naam ineens helemaal niet passen bij je ongeboren kindje! (had ik namelijk ook: was altijd heilig overtuigd dat ik een zoon Benjamin zou noemen, maar tis Silvester geworden, hahaha) Gewoon laten voor wat het is en pas over nadenken als je zwanger bent.... Komt heus goed!
Allereerst gefeliciteerd met je nicht! Wij hebben zo'n zelfde situatie gehad. Maar dan met mijn zwager en schoonzus, dus nog dichterbij. Ze hadden het steeds over een andere naam dan wij in gedachten hadden (gelukkig), maar toen hun zoontje eenmaal geboren was, kreeg hij dezelfde jongensnaam als wij in gedachten hadden. Tja, hoeveel toeval kan er zijn? Ze wisten het echt niet van ons, want we hebben die naam aan niemand verteld. Toen mijn schoonzus vroeg wat we van de naam vonden, zei ik: Prachtig, want die naam hadden wij ook voor een jongen in gedachten. Ze vroeg wel direct of wij dan een andere naam gingen kiezen. Ik heb het even in het midden gelaten. Misschien krijgen we wel een meisje en voor een jongen hebben we inmiddels een prachtige andere naam verzonnen! Doe waar je jezelf het beste bij voelt. Een nicht staat wel iets verder bij je weg.
moeilijk zeg. maar als je het leuk vind ,vind je het gewoon leuk wat ik wel zou doen is het wel tegen haar zeggen. strakst krijg je rare reacties erop of rare ruzie's om niets eigenlijk. xx