Hoi hoi! Wij gaan dinsdag naar Italie voor een late zomervakantie, maar ik ben inmiddels ruim 7 weken zwanger! En vegetarier. Nu weet ik dat "ik ben vegetarier" : "sono vegetariano" is en "ik ben zwanger" is "sono incinte" Maar ik heb vooral bij die laatste geen idee hoe ik het uit moet spreken! Laat staan dat ik kan vragen om vegetarische gerechten zonder rauwmelkse kazen of verse eieren (die zitten kennelijk in het verse ijs). Kan iemand me met een paar Italiaanse zinnen helpen om gezond mijn vakantie door te komen? Ik print het uit en het gaat in drievoud mee Alvast bedankt!! Oh ja, als iemand tips heeft, graag! Zoals, geen tiramisu ivm de koffielikeur of dat van de rauwe eieren in ijsjes. Ik begreep dat ze veel kazen bij de boer halen... help!
En dan nog incinta en vegetariana -> dat zijn de vrouwelijke vormen. Non mangio carne -> ik eet geen vlees Senza latte crudo -> zonder rauwe melk Non posso mangiare ..... perche sono incinta -> Ik mag geen ..... eten, want ik ben zwanger Italianen zijn over het algemeen erg behulpzaam als je een piepklein beetje italiaans probeert te spreken EN dol op kinderen, dus met wat handen en voeten en een brede lach kom je een heel eind. fijne vakantie! (ik ben best jaloers)
O geweldig!!! Dank je wel! Zo kom ik echt een heel eind Goed ook om de vrouwelijke vorm meteen maar te gebruiken (ik ben tenslotte wel een vrouw ) Ik heb er ook heel veel zin in, en het komt goed uit, want ik ben nu zo moe en misselijk dat het werken me behoorlijk tegen staat. Echt, heel erg bedankt! Ik print je uit en neem je (op papier dan) mee.
Om nou tijdens het uitspreken van de zin 'Ik ben vergetarier' een hele sex change te ondergaan terwijl je je het niet bewust bent... In dit topic nog wat zinnetjes: http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/154601-eten-drinken-itali-4.html (en mijn 100ste bericht!)