Wij wonen in een rijtjeshuis met om ons heen dus veel buren. Mijn kinderen gaan het liefst om 7 uur al de tuin in, maar dat mag nooit van mij. Maar vanaf hoe laat is het wel gepast in het weekend? Mijn lieve schatjes maken best wel waat geluid bij het spelen en ik wil niemand tot last zijn.
Hier mogen ze rustig de tuin in na het ontbijt, gewoon rustig in de zandbak bv. Ze maken dan niet meer geluid dan twee volwassenen die rustig buiten ontbijten bv.
Hier ook na het ontbijt, meestal is dat op z'n vroegst 9.00. Maar hij speelt alleen buiten (z'n zusje is nog te klein) en maakt dan doorgaans niet zoveel herrie, speelt wat in de zandbak of met de waterbaan.
Bo staat om half 8 al bij de achterdeur, buiten buiten buiten! Om 8 uur wandelen we dan vaak naar het park. Een uurtje later mag ze gewoon herrie maken in de tuin.
Als de gordijnen bij de buren open zijn hebben maar aan 1 kant buren, met 2 kleine kindjes dus vaak ook vroeg wakker. Maar zaterdags zijn we niet voor 9u klaar met eten en zondags is het 9.15 naar de kerk dus geen tijd smorgens. Moet wel zeggen dat ze ook niet heel vroeg wakker zijn meestal dus we hoeven geen uren te overbruggen. Op schooldagen mogen ze nog even rustig buiten spelen als ze klaar zijn, zo rond 8u een kwartiertje. Maar schoolplein grenst aan onze achtertuinen dus na 8.15 is het toch gedaan met de rust
Het ligt er ook een beetje aan wat voor buren je hebt. Bij ons wonen alleen maar gezinnen met (kleine) kinderen in de straat. Zo’n beetje alle gordijnen zijn hier tussen 8 en 9 open.
Met dit hele warme weer gaan onze tuindeuren open zodra ik beneden kom. Die ga ik niet dicht houden juist als er een beetje verkoeling van kan komen en ik ga ook niet tegen mijn zoon zeggen dat hij nog niet naar buiten mag, want daar zou hij niks van snappen. Dus hij scharrelt vanaf 8 uur in de tuin rond. Ik zit dan ook buiten met een kopje koffie. We maken dan geen herrie. Ik geloof niet dat onze buren daar ooit last van hebben gehad. Net zo goed als dat zij in een totaal ander ritme zitten en gerust ‘s avonds laat nog buiten zitten te praten. Ik verwacht dan ook niet van hun dat ze vroeger naar binnen gaan. Als ik echt last heb van het geluid omdat ze veel bezoek hebben, doe ik mijn slaapkamerraam wel dicht. Die van mijn zoon doe ik sowieso dicht (zit ook aan tuin kant) en evt later weer open. Hij gaat tussen 18 en 19 naar bed en dan is er nog best veel geluid in de buurt. Het is een beetje geven en nemen, vind ik. Ligt dus ook aan je kinderen en of ze rustig buiten kunnen spelen en aan de buurt en hoe flexibel die is en of er veel kinderen wonen. Hier heeft iedereen openslaande deuren van woonkamer naar tuin (rijtjeshuizen). Die gaan bij iedereen met kinderen gewoon open zodra ze wakker zijn. Dus in onze buurt is dat dan ook echt geen probleem. Als jouw kinderen wel wat luidruchtig zijn met het spelen, kan je daar ook aan werken. Afspraken maken hoe ze in de tuin moeten zijn en lukt het niet naar binnenhalen oid.
Ligt aan de kinderen vind ik. Onze buren schuin naast ons, hebben hele luidruchtige kinderen die continu huilen gillen en schreeuwen en die mogen om 09:00 al te tuin in, maar niet iedereen is al wakker dan
Er is al een soortgelijk topic over dit onderwerp. Daarom doen we deze dicht. http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/vanaf-en-tot-hoe-laat-mag-jouw-kind-buiten.674867/ Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl