Ledikant....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mama van 2 meiden, 26 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Onze dame van ruim 18 maanden slaapt gewoon in een ledikant.
    Nu horen we haar met name snachts vaak tegen die zijkanten knallen van haar bed (neem aan dat ze dan draait). Lijkt me niet fijn voor d'r. Ze lijkt me nog te klein voor een peuterbed.
    Is dt herkenbaar bij jullie en va welke leeftijd sliepen jullie kindjes in een groter bed?

2. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier was ze met 20 maanden over naar haar nieuwe kamer en nieuwe eenpersoonsbed. Ging meteen goed! Ik had al een tijdje het gevoel dat ze daar echt aan toe was. Ze vindt het bere-interessant! Ook meteen een dekbedje en kinderkussen gegeven. Ze slaapt nu zelfs langer dan voorheen!

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Bedankt voor je reactie!! Is t een peuterbed of echt een groot bed? Zit er wel een opstaande rand op? Ben zo bang dat ze er uitkukelt...Slaapt jouw dochter nog in een slaapzak?

4. randi

randi Niet meer actief

de mijne slapen nog steeds in een ledikant en zijn bijna 2 jaar. ze bonken inderdaad een tegen de zijkant aan of verhuizen het bed een meter door er in te springen maar vind ze persoonlijk nog te wild om al in een peuterbed te doen en het ledikant is meer dan ruim genoeg voor hun. denk wel dat als ze zich echt pijn doen tegen de spijlen ik het wel zal horen :)

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    spijlen maken gewoon lawaai, daar hoef je niet zo hard voor te knallen hoor.
    Ik hoor het ook vaker... maar ga mijn wilde bras echt nog niet in een bed doen.

6. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het is een groot bed, van de ikea: IKEA | Logeer- en stapelbedden & hoogslapers | Slaapbanken | HEMNES | Onderstel slaapbank met 3 lades

Ik vond een juniorbed een beetje zonde, die zijn zowat even groot als een ledikant. Plus dat je dan over een jaar of twee weer een nieuw bed en matras en beddengoed moet kopen. Ik heb nu de achterkant opgevuld met een heleboel leuke kussens. (zelf de hoezen gemaakt in de stijl van haar kamer, staat nog erg leuk ook!)

Ik heb een grote zitzak van 100x140 cm liggen op haar kamer, die leg ik er 's nachts onder zodat als ze eruit zou vallen, ze daarop valt. En overdag is het een ideale stoel voor haar en kan ze er lekker op ravotten en klauteren.

Ik heb trouwens haar dekbed dwars op haar bed, dus wat eigenlijk de boven- en onderkant is stop ik in aan de zijkant. Zo ligt ze ook vast en gaat het matras ietsje omhoog staan aan de zijkant, dus ze kan er eigenlijk niet eens uitvallen. Tenminste, ze is dan ook niet erg beweeglijk hoor in haar slaap. Maar het ligt echt vrij stevig vast.

7. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je laatste vraag vergeten te beantwoorden... ze slaapt niet meer in een slaapzak. Lekker in een pyjamaatje.

Deel Deze Pagina