Achterwaarts gerichte autostoeltjes....deel2

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door samarinde01, 28 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Hallo! Er kwam een vraag in me op en ik zag dat het vorig forum gesloten is vanwege de hoeveelheid berichten in al die jaren. Bij deze dus een deel 2.

Mijn zoon, nu bijna 3,5 en 15 kg en bijna 1 meter lang, zit bij ons in een Axkid kidzone autostoel. Bevalt prima en ik zie hem nog heel lang achterwaarts blijven zitten. Wat ik mij afvraag is:
    - Is er een maximum gewicht/lengte dat je de kantelstand mag gebruiken? Ik kan er in de handleiding niets over vinden. Het is zo dat we binnenkort op vakantie gaan, in de nacht vertrekken en dan is het voor het knikkebollen wel zo prettig dat de stoel nog niet volledig rechtop hoeft.

Bij mijn schoonouders zit ie in een Maxicosi 2 way pearl. Daar zie ik in de handleiding een maximumlengte van 97 cm. Ook valt het me op dat deze stoel veel korter te gebruiken dan de Axkid kidzone. Ik zie net tot 4 jaar/105 cm. Dat duurt niet meer lang dus. Wat moet ik hier nu mee? Ze hebben deze dure stoel zelf aangeschaft. Omdat ze niet geheel overtuigd zijn van achterwaarts vervoeren (ondanks alle onderzoeken en bevindingen daarvan die ik hen laat lezen), vrees ik dat ze niet opnieuw zo'n stoel gaan aanschaffen. Nog eens 300+ euro neertellen voor een stoel die ze relatief kort gaan gebruiken, vind ik eigenlijk wel wat over the top.
    - Wat zouden jullie adviseren? Toch bij hen in de auto een voorwaartse stoel kopen die aanzienlijk minder kosten dan de achterwaartse? Met als risico dat zl dat wel erg leuk gaat vinden en bij ons ook graag vooruit wil..

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik persoonlijk zou dan voor bij schoonouders voor een voorwaarts gaan uit kostenoverweging

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zou sowieso voorwaarts doen dan.

Deel Deze Pagina