Onze dochter van bijna 5 zit nog sporadisch achter op de fiets. Ze zit nu op een bobike junior. Nu kan onze zoon ook op de bobike junior. Ik zit te twijfelen om nog een bobike junior aan te schaffen of dat ik voor dochter een setje stepjes+zo'n beugel achter op de fiets te kopen met evt. een kussentje (hema oid). Je mist dan een riempje en ik weet niet zo goed of dat al kan. Wat zijn jullie ervaringen? Het gaat mij niet om het geld, maar ik zou het jammer vinden als ik een extra zitje aanschaf en ze er maar een paar maanden op zit. Ze zit overigens alleen bij mijn man achterop.
Mijn jongste is ruim 5. Ik heb nu sinds een maand fietstassen achterop en zo'n rugsteuntje. Dat gaat prima.. Door die fietstassen moet hij redelijk breed zitten en kunnen zijn voeten niet in de wielen komen. Als hij de voeten in de tas heeft, dan kan hij zichzelf teveel afzetten en kan hij meer "spelen". Dus zijn voeten zitten eroverheen. Ik denk dat een paar voetsteuntjes dan ook niet zo handig zijn bij hem. We fietsen dagelijk 2x2,5 km (school) en soms een km of 5 richting de stad. Maar een half jaar geleden zou ik het niet gedaan hebben. Niet zozeer motoriek, maar meer qua controle van het spelen. Toen zat hij bij mij voorop op zo'n zadeltje. Dat was wel gezellig, misschien ook leuk voor je man? Je zou anders ook nog op marktplaats kunnen kijken?
Wij hebben ook de bobike junior, daar zit mijn oudste van 9 ook wel eens op. Jongste van 7 ook. Inmiddels zonder de gordel vast, maar ze kunnen er nog heel lang op dus. Officieel niet maar als ze gewoon normaal stil zitten kan het prima qua gewicht.
Bedankt voor jullie reacties. Ze gaan er dus nog wel even op zo te lezen. Ik denk dat er dan toch een tweede zitje komt. Ik ga hem nieuw kopen, want op marktplaats ben je ook nog 35 euro oid kwijt. Ik ga ook eerst nog even kijken hoe de fietstassen uitkomen met de junior, anders hou ik de maxi misschien nog wel een jaar of wat.
Zie net dat ik het helemaal verkeerd heb geschreven. Wij hebben de maxi, niet de junior. En mijn oudste van 9 zit dus ook nog regelmatig in/op de maxi