Hier slaapt Thirza nog steeds niet door. Volgens de richtlijnen mogen kindjes zonder nachtvoeding zodra ze de 4,5 kilo voorbij zijn... Per pond mag je dan een uur nachtslaap rekenen, dus een kindje van 4,5 kilo mag dan 9 uur achter elkaar slapen. Vanaf 6 kilo mogen ze dan dus het klokje rond slapen. Eea natuurlijk niet al te dogmatisch opvatten: een lichter kindje dat uit zichzelf doorslaapt, goed groeit, alert en vrolijk is en goed plast: lekker laten gaan. En een zwaarder kindje waarbij het doorslapen gewoon niet lukt... tja, afdwingen kun je het toch niet! Maar bij een kindje beneden de 4,5 kilo sowieso dus nog niets proberen te sturen/dwingen/forceren!!!!
onze zoon sliep rond 7 WEKEN door nu met 13 weken weegt hij 5kg220 niet super veel,maar hij blijft mooi zijn eigen lijn volgen en dus mooi op schema xxx
Ja dit heb ik ook een aantal nachten geprobeerd maar na anderhalf uur iedere 15 min op staan om een speentje te geven en weer rustig te krijgen breekt mij na 4 nachten op. Dus dan kreeg hij toch een fles en dan was hij zo wakker dat hij hem opdronk En je raad het nooit vannacht dronk hij hem weer leeg. Dus hij zal het nog nodig hebben. Ik ben allang blij dat hij van 21.00 tot 1.30 slaapt dan fles en dan van 1.45 tot 5.30 slaapt... Maar vanmorgen was heel zijn bedje nat.... Dus daarom zal hij ook zo vroeg wakker zijn geworden want soms trekt hij het door tot 7.00 Dit heeft ook eentijd geduurt. Hij krijgt dan weer een flesje en slaapt dan tot ongeveer 9.00uur.
Haha, dacht ik ook al: pas?? Milan is 15 maanden en slaapt ook echt nog niet door, verre van zelfs. Hij wordt tegenwoordig weer tussen de 4 en 8 keer wakker 's nachts *gaaaaap*
Hier met 3 weken. Om vervolgens met 8 maanden tot nu toe regelmatig 's nachts weer een feestje te bouwen . Dus éénmaal een doorslaper betekend niet altijd een doorslaper...
Haha, hoezo pas met 5,5 maanden??? Haha, nou mijn meisje is 15 maanden en ik wacht nog steeds op het doorslapen, kwestie van een heel lange adem
Ryan sliep vanaf zijn geboorte door maar dat was snel afgelopen na 6 weken kwam hij in het zh te liggen en daar maakte ze hem wakker voor de nacht voeding daarna sliep hij weer door met 7 mnd. Alexander sliep vanaf 2 weken door van 12 tot 6 uur s'morgens En Quinn nu met 4 mnd van 12 tot 9
De voorschriften??? Kijk naar je kindje zou ik zeggen, ieder kindje is anders. 7 weken en nog geen 4 kilo is erg klein, dan kun je beter wat meer kleinere voedingen geven lijkt me? Doorslapen komt vanzelf, gun hem tijd, hij is nog hartstikke klein! Hier begon het doorslapen bij 2 mnd, op volledige BV.
Vanaf een week of 6 sliep julia zo'n 6-7 uur per nacht. Het wisselt nog steeds wel, soms 5 uur, soms 9 uur! Julia is ook geen dikkertje (bijna 3 maanden, 5 kg) en krijgt dus overdag iets vaker. Ook clustert ze 's avonds om die lange nacht bij elkaar te krijgen!
Finn sliep vanaf 7 weken door, en krijgt vanaf toen 5 flessen per 24 uur, hij slaapt van 22.00 tot 8.uur
bijna 13 weken oud en komt de laatste week 2 keer per nacht. Het is hier weken geweest dat ze alleen om 5 uur voeding wilde en dan weer sliep maar helaas is dat al een week niet meer het geval. Tja weet niet of het met de lichter verteerbaardere borstvoeding te maken heeft want na een keer kunst voeding sliep ze ook niet door.
Milan slaapt vanaf hij 2 weken oud is door. Hij krijgt om 23.00u de laatste fles en slaapt dan tot 07.00u. Moet er wel bij zeggen dat hij pas sinds 2 weken in zijn eigen bedje slaapt. Daarvoor sliep hij altijd bij ons. Dus hij sliep wel door, maar wij sliepen zelf niet echt goed. Ik zou niet teveel kijken naar "de voorschriften" ieder kindje is anders. Milan is nu 2.5mnd oud en weegt maar 4.5kg. Volgens "de voorschriften" ook te weinig, maar hij doet het verder goed dus ik maak me er niet druk om.
Timo is nu 10 maanden en slaapt af en toe door. Nu is hij al 3 maanden bezig met tandjes en is er s nachts erg onrustig door. De laatste 4 nachten moest ik er ook weer een aantal keer uit. Ik raak er best wel uitgeput door maar wat doe je eraan het hoort er gewoon even bij.
Damien begon er langzaam mee, steeds een beetje langer.. De eerste 7 weken kwam ie echt om de 3 uur om te eten, daarna waren er nachtjes dat er 4 uur tussen zat, daarna 5 uur, daarna 6 uur, en ik denk dat het zo rond de 10 weken echt volledig doorslapen is geworden (van 8 uur 'savonds tot 8 uur 'smorgens)
mn meisje slaapt nu eigenlijk iedere dat tot ong half zeven, ze is nu 3 maanden. Maakt niet uit hoelaat ik haar de laatste fles geef, soms is het 22 maar soms ook 24 uur. Liefs mij