Sociaal meisje verandert in huilerig, bang kind.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tumtummetje, 20 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Hallo,

Amber wordt in april 3 jaar en was altijd een heel sociaal vrolijk meisje. Ze was voor niemand bang en hing altijd graag de clown uit op verjaardagen enzovoort. (stond graag in de belangstelling)
    Een paar weken geleden veranderde dit in 1x. Ze is echt bang voor mensen die ze niet kent en soms zelfs voor mensen die ze wel kent, maar een tijdje niet gezien heeft. Als er iemand bij ons komt voor een bakje koffie zit ze de hele tijd in een hoekje en wil niet komen. (soms huilt ze dan ook)

Nu komt er straks iemand voor Marktplaats iets ophalen en dat heb ik haar vast verteld en nu wil ze in 1x op bed, omdat ze die meneer eng vindt ;). Ook huilt ze echt overal om.

Is dit een fase? Of blijft dit zo, want ik vind het niet echt fijn.

Liefs Tumtummetje

2. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oudste wordt in juni 3 en heeft net deze fase gehad (hoop ik). Alles was ineens eng. Overal om huilen, niks durven te doen.

Het is een fase en het is maar goed dat die fase komt, anders zou je kindje straks nog iedereen leuk vinden en nergens bang voor zijn. Het is niet de bedoeling dat ze gewoon een krokodil wil aaien of met een aardige man mee wil gaan! Nu wordt er dus angst in het jonge mensje ontwikkeld. Een hele vervelende fase! Wij zijn gewoon meegegaan in haar angst en als er iets in haar kamer was (bij haar altijd een enge grote reus) gingen we die samen wegjagen. Ritueeltje bedacht en zo ging ze prima slapen.

Af en toe komt er weer iets engs, maar het ergste hebben we gehad denk ik. De wegjaag methode werkt dan prima. Het duurde hier zo'n 2 á 3 maanden.

Deel Deze Pagina