Dochter 16 maanden iedere nacht wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sab85, 1 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    Mijn oudste van 16 maanden heeft altijd heel erg goed geslapen, eigenlijk nooit problemen mee gehad, altijd van 8-8 geslapen.
    Nu sinds een week of 5(sinds de jongste lekker doorslaapt;)) word ze iedere nacht:$ tussen 2 en 3 wakker. *gaap*

En ik heb geen idee waarom...ze heeft geen honger/dorst , geen vieze luier, geen pijn, geen nachtmerrie, er komen geen tandjes door... ik weet het echt niet meer.

Ze begint hard te huilen maar als ik bij haar ga kijken lacht ze me gewoon uit;) ze is dan klaarwakker en gewoon uitgeslapen, ze denkt dat de dag begint en dat het 1 groot feest is.
    Niet gaan kijken is niet echt een optie want ze houd het huilen dan uren vol, gooit haar speen uit bed en zonder speen valt ze ook niet weer in slaap..

Ze gaat om 8 uur naar bed, dan is ze ook echt moe. maar ze word dus standaard na een uur of 6/7 wakker..
    ze lijkt ook altijd heel erg licht te slapen, ze word echt al van een zucht wakker, dan zit ze gelijk rechtop in bed, net alsof ze nooit in diepe slaap is.

Iemand nog tips wat het kan zijn/ ik eraan kan doen? Voordat ik mijn wallen over mn schouders kan gooien;)*gaap*

2. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Sophie heeft dat ook heel lang gehad,errug vervelend.

Wat hier goed hielp,is haar even beetpakken en laten zien dat het donker is en dat iedereen ( papa,zusje/broertje,haar knuffel en eventueel namen van kindjes waar ze mee speelt ) slaapt en dat zij ook weer lekker verder moet slapen...eventueel nog een slokje water en dan weer lekker instoppen,kus en welterusten...

Succes.

3. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    Hai,

ik heb er ook last van maar dan nog een tikkeltje erger,mijn dochter is ook echt met elk geluidje wakker en is zeker s nachts rond 12 uur en rond 4 uur een keer wakker,echt heel vermoeiend

4. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Hier ook een slechte slaper.
    We hebben een periode gehad van meerdere maanden dat hij elk uur van de nacht "wakker" werd. Gebroken waren we....
    Nu is het gelukkig nog maar 2 x per nacht :p
    Het bijzondere is ook dat hij standaard om 23.00 wakker word en om 3.00...

Tja ik kan je geen tips geven geloof ik. Had ik 'm maar....
    Wat wij doen is speentje terug geven (als hij 'm aan wil nemen) en een aai over zijn bolletje. Dan wordt hij meteen rustig.
    Een enkele keer wat water....

Wij denken en hopen dat het nog altijd een fase zal zijn....
    Hopelijk niet voor lang meer ;)

5. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0

een tikkeltje erger? ik zou ervoor tekenen;)

Daimy word tussen 2 en 3 wakker en gaat pas tussen 5 en 6 weer slapen:$ ik ben echt uren bezig om haar weer in slaap te krijgen.
    eruit halen, water geven, schoon luiertje, idd laten zien dat alles donker is en iedereen slaapt, alles hebben we geprobeerd. Ze is gewoon klaarwakker en komt niet meer in slaap..
    Nu sinds deze week probeer ik haar er niet uit te halen in de hoop dat ze het dan 'opgeeft' maar ook zonder succes helaas:(

ik hoop ook op succesverhalen van mensen dat het een fase is, dat het weer overgaat, het liefst na een week of 5/6:D

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook gehad, en soms nog van die fase's
    Wij doen de 5 min regel

Huilen, na 5 min kijken, goed leggen, zeggen dat het tijd is om te gaan slapen en weer weg.
    Dit blijf ik herhalen, tot hij slaapt
    ALs ik aan het huilen hoor dat hij minder boos word, en dus telkens weg valt om in slaap te vallen, laat ik er een minuut langer tussen, zo iedere keer weer een minuut meer.
    De eerste keer kan echt heel lang duren, maar onze zoon moet beseffen dat het tijd in om te gaan slapen.

Hij heeft dit steeds beter door, en slaapt ook vele malen beter, overdag slaapt hij beter en eet bij ook beter.

weet nog dat we dit de eerste keer deden, we zijn toen ruim een uur bezig geweest, maar was even je gevoel in je hart uitzetten en door zetten.
    Nu slapen wij weer heerlijk, en hebben we nog maar af en toe dat we de regel weer moeten in zetten

Deel Deze Pagina