kleur ogen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Agatha, 25 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Misschien is dit al eens een onderwerp geweest, maar dan nog maar een keer:

Ze zeggen dat alle baby's met blauwe ogen worden geboren en ze na een tijdje pas hun definitieve kleur krijgen.
    Weet iemand wanneer dat is, dat ze hun definitieve oogkleur krijgen?

Mijn man is Marokkaans en heeft bruine ogen, zoals vrijwel heel zijn familie, op 1 tak na, waar ze groenige ogen hebben. Bruine ogen zijn dominant, weet ik.
    Mijn ogen zijn blauw-groen, en die van onze 1 maand oude dochter zijn dat nu ook nog.
    Weet iemand wat ik kan verwachten hoe haar ogen er uiteindelijk uit gaan zien en heeft iemand hier ervaring mee?
    Merci.
    Agatha.

2. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Volgens mij kan het wel een jaartje duren! Hoe donkerder blauw de ogen zijn bij de geboorte, hoe groter de kans op bruine ogen later. Was bij mijn zoontje ook zo.

3. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    He hoi

Tja, die vraag is al wel zoooo vaak gesteld ja...en het is ook wel een erg leuke hoor :D

Volgens mijn moeder kunnen ze tot een half jaar veranderen, maar ik hoor ook inderdaad tot een jaar en zelfs later nog!

Ik heb zelf groene ogen met wat bruine spikkels. Mijn vriend heeft grijs/blauwe ogen.

Onze dochter had bij geboorte blauwe ogen, maar nu ze bijna 11 maanden is, zijn ze nog steeds blauw (lichtblauw) en als je er schuin inkijkt zie je ook groen. Kijk je dan recht in haar ogen, zijn ze "gewoon" blauw...

Ik hoopte zo dat ze net als ik groene ogen kreeg en ik hoop het nog steeds..maar ja! Als ze er maar mee kan zien, das het voornaamste, hahaha

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter der vader is half turks en heeft bijna zwarte ogen. ik heb blauwe ogen en me dochter is geboren met blauwe ogen. ik dacht die worden vast nog wel bruin maar zie album mijn dochter der oogjes zijn heel erg licht geworden en iedereen die der ziet begint e rmeteen over "smelt" haha. ik ben erg tots op der oogjes want voor de rest lijkt ze precies der vader. ook der haaryjes waren heel donker bruin/zwart en worde nu blond.

5. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    hier ook nog steeds donker blauwe ogen

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat ik heb gehoord is dat het tot een jaar kan veranderen, totdat het oogwit helemaal wit is. Eva heeft blauwe ogen, altijd gehad en we denken zelf niet dat het nog gaat veranderen. Ik weet bij een oppaskindje vroeger dat ze de ene dag bruine ogen had en de andere dag blauwe. Het is uiteindelijk bruin geworden.

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise heeft ook blauwe ogen, maar de laatste tijd zie ik er steeds meer grijs in (ik heb grijs/blauwe ogen en mijn vriend groene).

Bij haar geboorte dacht ik dat ze hele donkerbruine ogen had hahaha maar ze bleken super donkerblauw te zijn.

Ik heb ook altijd begrepen dat het tot een jaar nog kan veranderen.

8. demi26

demi26 Niet meer actief

Onze zoon had superdonker ogen bij zijn geboorte, na enkele maanden was het echt bruin en nu de laatste paar weken worden ze van buitenaf naar binnen steeds lichter... Papa heeft bruine ogen en ik heb van alles wat erin zitten... We denken dat het nu toch meer richting mijn kant gaat... Bruin is het iig niet meer te noemen...

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het kan ook veel later nog wel veranderen.. Zowel mijn vriend als ik hebben tot halverwege de basisschool blauwe ogen gehad. Pas rond een jaar of 8/10 zijn ze veranderd naar groen/grijs/blauw/bruine combi's.
    C heeft ook nog echt blauwe ogen, maar het zou me niet verbazen als het bij hem ook zo laat nog gaat veranderen.

10. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Hier ook nog steeds blauw...

11. De ogen van Tyler waren bij zijn geboorte antraciet grijs.
    Ik heb blauwe ogen en de donor heeft bruine ogen.

12. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hier heel donkerblauw, met een klein beetje donkergrijs.
    Papa heeft bruine ogen, ik groene..

13. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hier idem dito, hahaha, wat toevallig :)

14. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    met een jaar blijft het de kleur die ze dan hebben. hier ook vel blauw :)

15. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Mijn moeder was 12 jaar, helblauwe ogen, van baby af aan, en veranderde ineens in bruine ogen.. tot op het heden.. :confused:

16. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Bij geboorte had Elian hele donkere ogen. Ik heb lichte grijs/blauwe ogen en mijn vriend hele donkere bruine ogen dus we dachten dat hij zeker donkere ogen zou krijgen. Maar ze worden steeds lichter en lichter. Nu zijn zn ogen donkergrijs/blauwig dus ik denk dat hij mijn oogkleur krijgt. Heeft mijn vriend toch een kleine B naast zijn grote dominate B :D (kan niet anders, anders zou het zijn kindje niet kunnen zijn :) )

17. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ik heb zelf ook tot op mijn 13 ofzo blauw gehad en heb toen ineens groene cadeau gekregen :) Noah is geboren met donker blauw en dat word steeds lichter blauw terwijl mijn vriend bruin heeft... maar dat gaat het denk ik niet meer worden anders waren ze niet lichter geworden mag ik aannemen.

18. megamuts

megamuts Actief lid

24 mrt 2007
    255
    0
    0
    Ik heb bruine ogen en mijn vriend licht blauwe en ons manneke heeft donkerblauw met bruin er in dus uiteindelijk zullen ze wel bruin worden.
    Mijn ouders en broertje hebben blauwe ogen en ik bruin dus dat is ook weer vreemd. Zo zie je maar weer het kan alle kanten op gaan. :)

19. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Ik heb bruine ogen met een beetje groen erin. Mijn man heeft groene ogen. Deniz is met grijze ogen geboren en ze zijn het nog steeds. Als je in het felle licht staat zie je a en toe wel een vleugje groen. Laten we nu maar hopen dat hij de ogen van zijn vader krijgt want die zijn zo mooi.

20. MSU

MSU Actief lid

21 jun 2006
    258
    0
    0
    mijn man heeft zwart haar, lichtbruine huidskleur en groene ogen (mediterraans)en hik heb rossig/donkerblond haar, lichte huid en blauwe ogen. Mijn oudste zoon heeft het zwarte haar met de lichtbuine huidskleur en de groene ogen en mijn jongste - je raad het al - is blond, met lichte huidskleur en jawel blauwe ogen...Gooi al die info over wat de overhand heeft dus maar in de prullebak ! en nee, hij is al een jaar geweest en dus veranderd de kleur van de ogen niet meer en NEE hij is NIET van de melkboer ! ;)

Deel Deze Pagina