Hihi, dat laatste doet me denken aan de kraamverzorgster bij onze zoon, dochter was toen net 2 en liep al tijden zelfstandig de trap op en af. Ze is motorisch erg vlot en ook oplettend genoeg. t Arme mens was echt heel erg van het voorzichtige en kon het amper aanzien dat wij onze dochter dat alleen lieten doen. Elke keer weer een hartverzakking, ze kon er niet aan wennen Nu is onze zoon 1,5 en die doet het ook al heel goed, maar het is echt nog niet vertrouwd zelfstandig. Maar met 2 jaar vast wel.
De oudste ging met 2,5 alleen de jongste mag zodra ze beter bij de leuning kan. Dan zal ze ook rond de 2,5 zijn denk ik.
Hier rond 2 jaar. De jongste is nu 1,5 en klimt zelf de trap op, eraf durft hij niet en dat hoeft ook nog lang niet
Bij sommige reacties denk ik echt, jeetje wat vroeg. Maar heel eerlijk, als. We een andere trap hadden was ik vast ook niet zo huiverig geweest. Wij hebben een open, houten trap met twee draaien er in. Als je nu een luie rechte trap hebt kan ik me goed indenken dat je relaxter bent. Bij ons blijven de hekjes ervoor en blijven we meelopen