Dag dames die groente- en fruithapjes zelf maken, hoe groot maken jullie de porties voor de diepvries? Ik heb hier diepvriesbakjes van 0,15 liter. Kan ik daar iets mee? Ik ben nog niet zo ervaren omdat wij pas in de fase zitten van smaakjes proeven en nog niet van echt eten, vandaar.
ik moet zeggen vind 200 gram best veel voor zo''n kleintje hoor pfoe Jesse eet nu ongeveer 175 gram vind dat al zoveel
Ik heb toevallig gister eens gewogen wat ik had klaar gemaakt en wat Juul op had (ze had echt honger), maar met 100gram erwtjes was het echt klaar hoor! Ik weet niet of je alleen groenten geeft?
ik heb potjes van de Xenos (voor 2 euro per 4 geloof ik) hier kan 100gram in. ze kunnen in de magnetron, vriezer en vaatwasser. op deze manier kun je als ze ff wat weinig eten (als ze kleiner zijn) makkelijk wat minder geven en als ze wat meer eten makkelijk 2 bakjes ontdooien. werkt perfect hier.
Ymke zit op 3 flessen he 175 gram is ook goed, maar 200 gram is 5 eetlepels. Ymke eet geen toetje overigens.
Zo te horen maakt de leeftijd nogal uit. Ik zit net even te lezen in het boek Opperdepop van Albert Heijn. Daar hebben ze het over kindjes tussen 6 en 7 maanden over 1 a 2 eetlepels gepureerd fruit en 2 a 3 eetlepels groente. Maar volgens mij verschillen de richtlijnen wel heel erg als ik zo een beetje zit te googlen. Bepalen jullie de hoeveelheden op gevoel of heb je ergens advies vandaan?
De richtlijnen verschillen inderdaad heel erg,hier op 't bureau zeiden ze: 5 maanden= zo'n 200g groenten en een fles minder. Nu krijgt ze normaal 1 klein potje,en nog een flesje erbij. Maar sinds vandaag wil ze dat flesje niet meer. Méér groenten wou ze echter nog wel,dus heeft ze nu al zo'n 200g op.... Haar andere flessen zijn geen probleem,dus k liet het maar zo. Ze geeft het zelf wel aan... Anyway,ik zou ook zo'n 200g doen.(of misschien eerst die bakjes die jij hebt, en dan kun je nog kijken)
Ik weeg het niet eigenlijk. Ik maar het spul uit de opperdepop en dan verdeel ik het over een paar bakjes. Op het oog een beetje hoeveel erin gaat.
Ik kreeg van het CB de tip: - als je begint: ca. twee eetlepels, uitbouwen naar 3 - als er aardappel etc. bijkomt: totaal 3 el groente, 1 el aardappelen, uitbouwen naar 3 om 2. - later nog vlees erbij. Siem is nu ruim 11 maanden en krijgt in totaal zo', 7 grote eetlepels. Ik deed de groente in bakjes voor grote ijsblokjes, dat was ongeveer een eetlepel per blokje. Fruit maakte ik altijd vers, de rest at ik zelf.
Ik denk dat voorlopig 150ml wel genoeg is, nu denk ik zelfs teveel. Wat je zou kunnen doen, is invriezen in die 150ml bakjes en ook in ijsblokbakjes. Als hij opeens meer gaat eten (hier ging het nogal opeens, ik had te weinig ) kan je altijd nog wat extra's ontdooien. En nu beginnen met die ijsklontjes ontdooien.
Druif mijn CB raadt 200 gram groentehap aan. Ik heb nutricia daar ook over gebeld. Ymke at trouwens een week geleden ook al 200 gram, dus dat heeft niks met leeftijd te maken hoor! Ik heb haar eerst nogal geremd, maar het CB raadde me aan goed naar mijn kindje te kijken en wat haar behoeftes zijn, en dat is gewoon wat meer vast voedsel!