eet ze teveel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ster, 13 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Eet mijn baby teveel, nu 7 maanden:
    in de ochtend papfles 210 cc
    fruithap (2 stuks fruit + 2 liga's)
    1 broodje met kaas
    200 cc flesvoeding
    ongeveer 150 cc diksap
    200 cc flesvoeding
    Groentehap (eet ze een heel potje of vers)
    210 cc slaapzacht flesvoeding

Ze blijft maar honger houden en zo kan ik de flesvoeding niet afbouwen volgens mij. Verder spookt ze behoorlijk vaak 's nachts, dus vroeg me af of ze misschien ook teveel kan krijgen? Oja en overdag slaapt ze weinig, 3 keer een half uurtje of minder.......

2. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Als ze honger heeft, heeft ze honger. Ik vind dat ze wel veel eet, maarja ieder kind is anders toch? Anders geef je smiddags nog wat fruit bij haar diksap ofzo of een rijstwafeltje ofzo? Ik vind vooral dat ze veel eet omdat ze in de ochtend twee stukken fruit eet en ook 2 liga's. Verder is het een goed eetschema hoor. En als ze goed groeit (niet te hard) is er eigenlijk niks aan de hand volgens mij hoor.
    Kindjes kunnen ook zeker teveel voeding krijgen, maar ik weet niet hoe je daar achter komt en wat ze doen bij teveel voeding. Heb je dit al op het CB gevraagt?

3. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Oja dit het schema van Fenja nu 10,5 maand.

ochtend: boterham + 150cc opvolgmelk
    fruit (1 stuk, soms 2)

middag: boterham + 150cc soyamelk
    150cc diksap + rozijntjes of nijntje biscuit

avond: Groentehap (ongeveer een half potje)
    evt 150 cc diksap
    200cc opvolgmelk voor het slapen gaan.

4. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    ze is vanaf de geboorte al erg gulzig. Met borstvoeding zat ik ook heel lang op 6 voedingen terwijl de meeste dan al op 5 zaten ofzo. Het lijkt alsof ze net wat meer eet/ nodig heeft. Tot nu toe zit ze bovenin de groeicurve, maar met borstvoeding was dit niet erg (mag je onbeperkt geven), maar met flesvoeding moet je wel opletten geloof ik.....

Ach binnenkort naar het consultatieburo en dan hoor ik het wel. Was alleen benieuwd of ze er geen last van zou kunnen krijgen en daardoor slechter slapen. Maarja hoe kom je daar achter?

Bedankt voor je reactie!

5. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ja precies, hoe kom je daarachter? En bij flesvoeding moet je inderdaad wel opletten hoeveel je geeft. Maar ik weet niet hoeveel ze bij de leeftijd van 7 maanden aan flesvoeding mag hebben? Maar dat staat weer op de verpakking. Als kindjes teveel eten zouden ze misschien wel snachts last van hun buikje kunnen hebben en daardoor gaan spoken. Misschien je vraag stellen aan de kraamverpleegkundige hier op het forum?Nouja....succes ermee in iedergeval.

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik vind het wel veel, maar ieder kind is anders, dus vergelijken is lastig.

Mijn zoontje is ook 7 maanden en eet het volgende:
    - 's morgens papfles 200 ml
    - lunch met een half boterhammetje en daarna een fles 200 ml
    - 's middags fruithapje 100 gram
    - avondeten groente ongeveer 150 gram en fles 100 ml
    - voor het slapen gaan een fles 200 ml

Af en toe krijgt hij een rijstwafeltje of halve liga tussendoor ('s ochtends), zo'n 2 x per week ongeveer.

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Deze vraag is ook bij de kraamverpleegkundige gevraagd. Het is niet toegestaan om twee keer dezelfde vraag te stellen.

Deze gaat op slot.

Kwebbel

Deel Deze Pagina