In verwarring: het lukt maar niet

Discussion in 'Zwanger worden' started by Sarah11, Apr 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sarah11

Sarah11 Lid

Apr 28, 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste dames,

Super kort mijn situatie:

Nov 2010: gestopt met pil
    Feb 2012: mm ingegaan

Voorheen had ik vrijwel altijd een eisprong (ovu test sinds 2011) en regelmatig 3 dagen na ovulatie al bruin bloed verlies.

Sinds begin 2012 is het weer anders: feb 2012 had ik 5(!) dagen op rij een LH piek via de testen en nu sta ik onder controle bij de gyn en zagen ze de laatste keer een eicel die 23mm was en op knappen stond, maar geen LH piek (ovu test negatief). De echo liet 3 dagen later toch zien dat hij weg was.

In maart en april is mijn progesteron gemeten en die zat op 1.5 en 1.6. Super laag dus. Tevens lijkt sinds deze bezoeken mijn cyclus 4 dagen langer (later menstr).

De gyn heeft me nu aangegeven dat ik 50mg Clomid moet gaan slikken vanaf eerste dag menstruatie komende maand. Die blijft opnieuw uit, net als vorige maand(5 dagen later).

Het lijkt dus wel of er nu 2 problemen zijn en ik heb me wat snel bij de gyn laten wegjagen. Toch alvast aan jullie de vraag:

- Waarom clomid?
    - Zou er kans zijn op een LUF ei?
    - Hoe kan je wel een grote ei hebben, maar deze niet meten met ovu testen?
    - Hoe erg is mijn lage progesteron waarde?

Ik hoop echt dat een van jullie iets van mijn verhaal herkent, ik zit met mijn handen in het haar inmiddels na 19 maanden.

Dank jullie wel!
    Sarah

ps: mocht ik meer duidelijkheid krijgen in de toekomst dan zal ik dit hier plaatsen zodat wellicht anderen hiermee geholpen zijn.

2. Sarah11

Sarah11 Lid

Apr 28, 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand toevallig hetzelfde meegemaakt?

3. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,646
    3
    0
    Ik kan je helaas niet helpen, maar wil je wel even heel veel succes wensen.

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Een LH piek kan je niet garanderen dat er ook daadwerkelijk een eisprong is, dat kan alleen bloedonderzoek.
    Je zal met de follikelmetingen ook wel merken , als een follikel verdwijnt dit niet altijd wil betekenen dat je een eisprong hebt gehad. Dit is echt alleen met de bloedtest aan te tonen.

Clomid heb je om je cyclus beter te laten verlopen.
    Je zorgt voor stimulatie van de groei van de follikels.
    Ze zullen waarschijnlijk ook follikelmetingen doen om te kijken hoe de eitjes groeien. Een bepaalde tijd nadat ze vermoeden dat je eisprong is geweest moet je weer bloed laten prikken om te kijken hoe hoog het is.

Het kan zijn dat de timing van het bloedonderzoek wat je hebt gehad niet goed is geweest. ook kun je wel eens een eisprong overslaan, geen ramp.

Is het semen van je partner ook wel getest een aantal keer?

Wat bedoel je met LUf ei?

Is je cyclus erg onregelmatig?
    Is er al een echo gemaakt en bloedonderzoek naar je hormonen?

Heel veel succes

5. Sarah11

Sarah11 Lid

Apr 28, 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor je antwoord
    Nee 2x progesteron getest en semen 1 maal en dat was uitstekend

Metingen waren goed maar groeide soms 3 dagen niet en dan ineens 5mm. Uiteindelijk 23mm en hij verscheen pas op de echo met 18mm en naar 23mm duurde erg lang. Geen stabiele groei dus

Ps: een luf ei is een lege eisprong

6. Sarah11

Sarah11 Lid

Apr 28, 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch maar een update, wellicht heeft iemand er iets aan.

1 ronde Clomid gebruikt 50mg, vandaag de bloedtest terug en van 1.5 vorige maand naar een progesteronwaarde van 38!! met clomid nu :)

Leuk om eens goed nieuws te krijgen. Clomid lijkt dus zijn effect te hebben, nu maar hopen dat ik komende maanden zwanger mag raken. Het zou super zijn, na 20 maanden van vervelende gevoelens.

7. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    Hai Sarah,

IK heb afgelopen maand clomid 50mg geslikt, daarna echo's gehad, zie onderschrift.. ze zeiden dat ik dag nadat ei 19mm was gemeten een eisprong zou gaan krijgen, dus wij met goede moed aan de slag. Ook ovu-testen gedaan en 2 dikke strepen.
    Gisteren bloedtest gehad en vandaag uitslag; 2.2 :x IK snap er echt niks van..

8. Sarah11

Sarah11 Lid

Apr 28, 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ondanks dat deze disc niet heel actief was. Het is gelukt!!:D Ik ben zwanger dankzij de Clomid (ronde 2 50mg)
    Gisteren een positieve etos en CB test. Flinke strepen. Ook last van borsten en raar gevoel in mijn lijf.

Vrijdag 15 juni positieve ovutest en op zat 16 was die alweer weg. 2x geklust op vrijdag :p

Onze wereld ziet er ineens zoveel prettiger uit. Ik voel me meer vrouw, maar besef dat alles nog erg prematuur is. LF nu op 13 dagen. Hopelijk gaat alles goed komende tijd.

Slechts de moeders zijn op de hoogte omdat die wisten van onze situatie. De rest wachten we mee tot week 8 en week 12.

9. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Wat een goed nieuws! Gefeliciteerd! Nu hopen dat alles goed blijft gaan :D

10. Kensho

Kensho Niet meer actief

Oh, wat een supernieuws zeg! Van Harte Gefeliciteerd! Toch beloond na al dat wachten! ;) Mijn duimen draaien dat er vanaf nu alleen maar goed nieuws zal komen! :)

11. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Dit is inderdaad goed nieuws! Super voor je meid!

Gefeliciteerd en geniet er van!!

12. Lies29

Lies29 Bekend lid

Sep 5, 2008
    700
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd!!!
    Ik weet zeker dat veel meiden hier het leuk vinden om dit te lezen, geeft goede moed! Leuk dat je het ook hebt laten weten!

Een fijne tijd!!!

13. Sarah11

Sarah11 Lid

Apr 28, 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat is ook mijn doel om hier te posten. Ook al ben je al even bezig, het is niet altijd iets extreems. Zwanger worden is een puzzel van 1000 stukjes en als die niet allemaal goed liggen moet je dat proberen te achterhalen.

Op een fora zoals deze kun je bijvoorbeeld heel goed vergelijkbare verhalen naar voren halen en zo beter je eigen diagnose of situatie begrijpen. Mochten er mensen met vragen zijn, geen probleem.

Succes

14. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    @sarah, van harte gefeliciteerd!!!! hoop op een mooie plakbeeb!

15. Bloembie

Bloembie Bekend lid

Sep 12, 2011
    621
    0
    16
    Van harte gefeliciteerd! Ik begin over 2 dagen voor het eerst met Clomid 50 mg en hoop op zo'n succes als de jouwe! Ga ervan genieten!

16. Sarah11

Sarah11 Lid

Apr 28, 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    over anderhalve week de eerste echo. Voorlopig gaat nog alles goed. Last van borsten en buik iedere dag ;)

17. Sarah11

Sarah11 Lid

Apr 28, 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok dames, een tweeling :)
    een is wat klein 5,5mm en andere 8.9mm
    6w en 5 dagen.

Dit is echt super gaaf, maar ook echt schrikken :)

18. Lavina

Lavina Fanatiek lid

Jun 9, 2012
    2,367
    0
    36
    Omgeving Utrecht
    Lees net nog even je topic door wat fijn voor je! Van harte gefeliciteerd en ook nog eens een tweeling, dat is dan ineens wel een verassing! Goede zwangerschap gewenst!

19. Bolleke1985

Jun 18, 2012
    27
    0
    0
    Oh wat leuk!!! Ik ben superblij voor je!
    En zoals eerder al gezegd, het geeft andere dames moed!!
    Je wachten werd dus dubbel beloond!!!
    Proficiat!!

20. Lies29

Lies29 Bekend lid

Sep 5, 2008
    700
    0
    0
    wauw een tweeling wat gaaf!!! zit het in de familie?

Share This Page