Elena heeft gisteren haar eerste prikjes gehad, ze heeft het geweldig gedaan! Alleen bij de 2e heeft ze eventjes gehuild, maar volgens de arts van het cb was dat omdat het herkenning van de pijn was van de eerste prik. : Anyway, ze heeft nergens last van, ze slaapt goed en ze lijkt zelfs nog vrolijker sinds gisteren! Ze lacht breeduit. Ze heeft alleen verhoging/koorts 38 graden. Volgens de arts kon ik haar gewoon een halve zetpil geven, maar ik vraag me nu dus af of dat wel nodig is. Vanaf hoeveel graden heeft ze koorts en zou een zetpil "nodig" zijn?
Bij ons is gezegd dat als hij er last van heeft je er een kunt geven. Zo te horen is dat bij jullie niet zo dus zou ik het niet doen. Het hoeft ook absoluut niet. Je kindjes lichaam reageerd prima op het prikje en maakt antistoffen aan. Goed je kindje in de gaten houden maar zo te horen gaat het prima. (Je zult waarschijnlijk merken dat het aan het eind van de middag ook alweer gezakt is)
ik zou ook pas wat geven als je het gevoel hebt dat ze er last van heeft verder niet en hier zeiden ze dat de tweede prik (die voor hersenvliesontsteking) meer pijn doet onder de huid.....deze vloeistof schijnt nogal te branden
MIjn dochterje had van haar eerste prikje ook verhoging van 38 graden maar ze dronk goed en sliep goed dus wij hebben ook geen paracetamol zetpil gegeven! De volgende dag had ze ook nog verhoging maar aan haar merkte je niks zo vrolijk als wat!
Als daan zijn prikken heeft gehad heeft hij ook niet altijd wat nodig als hij echt koort heet of ligt te krijgsen maar waarom? dan geen ik hem een homeopatische zetpil. dit doet hem dan erg goed en knap er goed op.