Esmee is nu 4 maanden en krijgt 4 flessen van 210 water en 7 schepjes forte. Ze krijgt deze om 8-12-16-20 uur. Wanneer kan ik het beste de fruithap gaan geven en moet ik beginnen met een half potje? Doe ik dit tussendoor of voor de fles? Ze is vaak rond etenstijd wat onrustig, of kan ik dan het beste met de groentehap beginnen? Ze krijgt nu al wel af en toe diksap rond 18 uur als ze wat huilerig is.
Ikzelf geef de fruithap om 10 s'morgens. Meer als een half potje krijg ik er niet in. Vaak maak ik het ook zelf, vind ze veel lekkerder. (halve liga, halve banaan, halve sinaasappel).
ik geef ook de fruit om 9 uur smorgens..... en dat bevalt hier goed... ik heb in het begin ook eerst van alles geprobeerd smiddags smorgens iedere keer andere tijd maar dit komt het mooiste uit
Stijn zit op de zelfde voedingstijden, ik geef hem na zijn ochtend slaapje rond een uur of half 11 zijn fruit en tussen 17.00u en 18.00u zijn groente..
Ik geef het als extra want ze hebben officieel nog genoeg aan alleen fles voeding, stijn krijgt ook maar een klein beetje.. Stijn gaat meestal daarna niet naar bed meestal pas na zijn fles van 12 uur..
ik doe haar ook pas na de fles va nhalf twaalf naar bed... ze heeft nu om 7 uur fles gehad dan krijgt ze soameteen om 9uur fruit en dan wacht ik vaak af tot wanneer ze zich meld voor de fles meestal tegen half 12 12 uur
Mijn schema zag er met 4 maanden als volgt uit: 6.45 u fles 7.15 u slapen tot 9.00 u 9.15-9.30 u fruit (eerst een half potje, werd steeds een beetje meer) 10.00-10.45 u slapen 10.45 u fles 11.00 u- 14.00 u slapen 14.45 u fles 16.00-17.00 u slapen 17.00 u groente (ben ik ook vrij vlot mee begonnen) 18.45 u fles 19.15 u naar bed en slapen Misschien heb je er wat aan. Met dit schema dronk Tymen zijn flessen goed en ging de fruit/ groente niet ten koste van de flessen.
zo zet mijn schema er ook ongeveer uit wijkt weleens ietsje af maar dat hou je toch... maar sliep jou kindje vanaf 18.45 uur door? deed je ook nog wat door die fles ofzo? ons meisje komt sinds 2 nachten weer voor de fles
@gipsy Met 4 maanden sliep Tymen inderdaad door vanaf de fles van 18.45 uur. Maar er gaat inderdaad nog wel nutrix door de fles, 3 scheppen (eetlepels) en dan 20 cc extra water omdat het anders zo dik wordt. Tymen had het af en toe ook nog wel eens dat hij 's nachts weer kwam maar na een paar nachten sliep hij dan weer door. Net of hij dan overdag niet genoeg had gehad, ofzo.
Hoi meiden. Ik kreeg vandaag het voedingsadvies van het cb. Ze adviseren een groentehapje vanaf 6 maanden en pap vanaf 5 maanden. Nu is het zo dat we Jorrit om 23.00 wakker maken voor een laaste fles ( totaal 5 x 180 cc, dus 6 schepjes ), maar dat hij nu wel erg gaat krijsen als we hem wekken. Ze adviseerde hem gewoon te laten slapen en dus 4 flessen te geven van 200. Ik snap het dus even niet meer, want hij zou dan toch minder krijgen op een dag? En volgens mij zou het toch 210cc moeten worden dus 7 schepjes? Normaal is het toch zo dat als je 4 flessen geeft je ook nog iets anders bij geef? Hoe zouden jullie dit oplossen? Ik zit te denken om al met de pap te beginnen. Groetjes MB2005.
@Setteke hhihihih sorry maar mag ik vragen hoeveel jij de papfles dan hebt? ik heb hem nu 180/6 en dan vier maatschepjes nutrix vanille.... en nou komt ze dus weer snachts
@MB2005 Stijn heeft tot vorige week 4 flessen van 180cc 6 schepjes gehad en daar deed hij het heel erg goed op. hij was net 3 maanden geweest toen we daar mee zijn begonnen..Nu krijgt hij er een klein beetje fruit en een klein beetje groente bij.. Ik denk dat je moet kijken of je kleintje het er op red en anders kan je altijd nog 210 geven..
@gipsy 260 cc water (240+20 cc extra), 8 schepjes Friso normaal 2 en 3 grote eetlepels nutrix (volgens de verpakking)
*aantal overbodige quotes verwijderd Mitchell krijgt flessen van 210 met 7 schepjes voeding. Hij drinkt om 7.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 uur. Verder krijgt hij zijn fruit om 10.00 uur. Hij drinkt zijn 11.00 uur fles dan net zo goed leeg.
@ gipsy Volgens mij wel, maar het kan ook zijn dat het iets minder was. Rond die tijd hebben we de fles voor de laatste keer opgehoogd tot 240/8. Kan ook zijn dat ik toen nog 210 cc water met 7 schepjes deed. Het extra water en de hoeveelheid nutrix zijn hetzelfde.
@ setteke hmmm heb afgelopen nacht 180/6 en 6 schappen nutrix ipv 4 en ze heeft heerlijk geslapen..... maar mijn flessen gaan maar toto 250 past dat er wel in dan? want het wil nu alemaal net haha alleen als ik dan geschud heb is het wel weeer minder moet ik tussen de fles maken misschien eerst een keer schudden en dan de rest erbij...