Dag mama's, Een vraagje, Vanaf hoeveel maanden ging jullie kindje(s) naar een kdv? Straks gaan de oma's oppassen maar wil hem ook alvast inschrijven voor als hij wat groter is.
Welke leeftijd heb je zelf in de gedachten? En om welke reden? Hier gingen ze met 5,5 maanden. Ik zou wel in de gaten houden dat de lastigste wenperiode na ong 9-10 maanden begint. Na 2 jaar kan ie bijv. al bijna naar PSZ.
Na mijn verlof had mijn vriend nog 3 weken vakantie genomen, daarna is Julie naar het KDV gegaan. Dus dat was toen ze een maand of 3,5-4 was. Het is meteen prima gegaan en ze is daar helemaal op haar plekkie. Tegenwoordig is het zelfs brullen als ze mee naar huis moet
Hier allebei vanaf 5 maanden. Dan zijn ze niet zo heel klein meer en is de eerste eenkennigheidsfase (rond 6 maanden) nog niet begonnen. Bij Eva ging het wel prima, bij Lisa wat minder, die heeft de eerste paar keer de hele dag ongeveer gehuild, maar doet het er nu ook echt prima.
ik weet niet waar je woont en welke dagen je in gedachten had, maar hier in de randstad zijn er behoorlijke wachtrijen, sommige dagen niet, maar een vriendin van mij, haar kindjes staan voor de donderdag al anderhalf jaar in de wacht... Dus dat je daar ook rekening mee houdt Hier ging ze met 3 maanden al naar de creche
Allebei met 10 weken naar het kdv. Heel simpel omdat ik geen verlof op kon nemen (niet genoeg dagen en geen recht op ouderschapsverlof) en dus weer aan het werk moest, net als mijn man. Bovendien hebben wij geen oppas in de buurt (minimaal 45 min. rijden) en dus afhankelijk van het kdv. Ik las ook dat iemand zei dat ze naar de PSZ kunnen, klopt natuurlijk, alleen is dat geen hele dag. Maar een paar uur per keer, meestal 2 ochtenden/middagen.
ik zou toch zsm inschrijven, idd vanwege de wachtlijsten, en hoe ouder het kindje, hoe lastiger het wennen over het algemeen gaat. Ties was 12 weken, maar gaat naar een gastouder. over het algemeen geldt een wachtlijst voor maandag, dinsdag en donderdag, en zijn de wachtlijsten 1-1,5 jaar lang, als je in een druk gebied woont.
Dochter ging met 7 maanden voor het eerst naar de kdv, eerst 1 dag, met 9 maanden 3 dagen. De nieuwe baby zal met 4 maanden al gaan.
Milan was 1,5 jaar toen hij voor 't eerst ging, maar 't wennen was echt een ramp. Echt een hele lastige leeftijd daarvoor, hij was natuurlijk al die tijd bij mij thuis geweest en dan ineens tussen allemaal vreemde mensen. Isabelle was 4,5 maand en die is nu nog aan 't wennen. Op zich gaat 't wel goed, alleen weigert ze de fles (en 't slapen gaat ook niet altijd goed), dus ik ben nog steeds op en neer aan 't rijden naar 't kdv om haar daar te voeden.
Wij hadden oma die 1 dag in de week op ons kindje pastte. Maar door omstandigheden kon ze niet meer opassen en gaat hij 1 dag per week naar het kdv. In januari zijn we daar mee begonnen hij was toen 22 maanden. Nu is hij 5 keer geweest en gewend aan de situatie. Mocht er een 2e komen zou ik het gelijk naar het kdv brengen. In ons geval dus vanaf een maand of 4.
Hier is ons dochtertje voor het eerst gaan wennen met 10 weken. Daarna elke week minimaal 1 dag gegaan. Vanaf 15 weken gaat ze 2 of 3 dagen per week. Het is vanaf het begin af aan helemaal super gegaan. Ze vindt het er werkelijk fantastisch
ons dochtertje met 1 1/2 jaar en een eventuele volgende zal meteen na zwangerschapsverlof gaan, met misschien 2 weken vakantie, dus met een maand of 3. Vanaf een maand of 6 kan het lastig gaan worden m.b.t. eenkennigheid.
Hmm, ik word een beetje nerveus als ik lees dat het vanaf 6 maanden lastig kan worden.. Mijn zoontje gaat per 1 maart en is dan 6,5 maand Hoop dat het goed gaat! De eerste is met 5 maanden gegaan, ging prima! Als het niet nodig is zou je idd ook de psz kunnen overwegen als je kindje 2 is.
Onze kindjes zijn beide gelijk na mijn verlof naar het KDV gegaan. Dus dan zijn ze net 3 maanden. Geen probleem hoor, ze hebben het prima naar hun zin.
Het komt echt niet opp een paar weken aan hoor. Ik vind 6 maanden nog niet zo'n kritische leeftijd, de echte eenkennigheid is dan nog niet begonnen bij de meeste babys
Dankje Staat me iets van bij dat het bij mijn dochter rond de 9 maanden begon.. Ineens huilen bij het wegbrengen. Dat ging af en aan tot ze ongeveer 2,5 jaar was. Hoop heeeel erg dat het goed gaat straks bij m'n zoontje..
9 maanden is volgens de richtlijk van het cb de periode wanneer de eenkennigheid vaak begint. Dus met 6 mnd zou je toch goed moeten zitten hoor! sterkte