Help! Weer zwanger (6w) na miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ing1982, 14 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ing1982

Ing1982 Lid

3 aug 2015
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Morgen ben ik precies 6w zwanger, eindelijk na 21 maanden lang bezig te zijn geweest! Alleen, sinds dit weekend merk ik dat ik geen pijnlijke borsten meer heb en niet vermoeid ben. Plotseling zijn de de symptonen weg.

Dit maakt me bang en verdrietig, want precies een jaar geleden heb ik een missed abortion gehad bij ca. 8w en toen was het precies hetzelfde: de symptonen waren opeens weg! Achteraf tijdens de termijnecho bleek dat het hartje was gestopt en dat er een reden was voor mijn angst...

Nu heb ik voor 29 februari een eerste vk afspraak en echo staan, maar ik ben zo gespannen (wat ook weer niet goed voor de kleine, al die stress). Ik weet niet goed hoe ik de komende tijd moet doorkomen. Naar de huisarts voor HCG bloedmeting? Extra vroege echo? Mijn vriend doet zijn best om me te steunen, maar ik merk dat het voor hem ook erg moeilijk is om hoop te houden als ik zo negatief ben.

Zijn er andere dames in deze situatie, wat doen jullie om jezelf niet gek te maken?

2. Mama20142016

3 jan 2016
    8
    0
    1
    NULL
    Zuid Limburg
    Wat vervelend Ing dat je je zo onzeker voelt.
    Ik zou morgen je verloskundige bellen of je misschien eerder mag komen. Stress is ook niet goed en fijn!
    Zelf wisselen mijn symptomen nogal dus goede kans dat je morgen of in de loop van de week weer hondsmoe bent. Succes en sterkte! En ps. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

3. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Wat onwijs vervelend dat je je zo angstig voelt. Misschien kun je idd een vervroegde afspraak krijgen omdat je hier zo angstig onder bent.
    Om je een beetje gerust te stellen, dat je symptomen ineens weg zijn, wil niet zeggen dat het mis is hoor... Het volgende moment kunnen ze ineens in alle hevigheid terug komen en voor hetzelfde geldt niet (terwijl alles oke is bedoel ik dan he ;) )
    Ik zal voor je duimen meis!!

4. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.259
    1.897
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!!!

Weet pcies wat je voelt. Ik heb in Nov. een miskraam gehad bij 5 wk.
    Nu weer zwanger maar zo bang dat het weer mis is.
    Vorige wk maandag had ik wat bruinverlies... Heel de week dagenlang schoon en dan ineens weer een rood fliebeltje in mn afscheiding.
    Om gek van te worden! Ergens begin ik wel het vertrouwen te krijgen dat t niet van een miskraam is, zou inmiddels wel meer bloed moeten verliezen denk ik dan...
    Maar heb zo het gevoel dat ik straks slecht nieuws krijg op mn echo. (24 feb)
    Dat gevoel wordt ws veroorzaakt door de angst maar het is zo moeilijk te ontspannen en genieten van je zwschap. Je weet immers dat t ook fout kan gaan.
    Een vroege echo bij je vk heeft geen zin denk. Bij 6 wk is de kans heel groot dat ze nog weinig zien, dan zit je met nog meer spanning.
    Heb helaas ook nog niet gvonden hoe er mee om te gaan. De dagen kruipen echt voorbij en durf eigenlijk niets te doen, kopen, plannen wb de zwangerschap.
    Er veel over praten met partner en misschien wel een goede vriendin. Ik heb mb hart gelucht bij een vriendin, zij heeft ook een mk achter de rug dus weet wat het is. Dat lucht wel erg op!

Wb de symptomen: bij mij wisselt het heel erg. Ene dag enorm misselijk, andere dag bijna niet... je bent er ook erg mee bezig, dus die spanningen spelen ws ook een rol.

Ik probeer mn verstand een beetje op 0 te zetten.. Laten we hopen dat de tijd tot onze echo een beetje vlot voorbij gaat.

Liefs!

5. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    He bah. Wat naar. Zeker als je zo lang al hoopt.

Ik herken je angst wel een beetje. Sowieso kun je soms maar moeilijk vertrouwen hebben in een goede afloop. En als daar dan ook nog van die verdwijnende symptomen bijkomen...

Ik kan alleen zeggen dat ik bij de twee zwangerschappen die nergens op uitdraaiden ofwel helemaal geen ofwel juist heel erg last had. En bij mijn kinderen had in bij de eerste geen last van verschijnselen en bij de tweede niet meer dan bij een van die mislukte zwangerschappen. Het wisselde bij allemaal van dag tot dag. En de verschijnselen die ik had, waren niet de dingen uit de boekjes.

6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik zou de vk bellen en vragen om een vroege echo zodat je weet waar je aan toe bent.
    al die stress en zenuwen van wel/niet goed is ook niet goed voor je

7. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    Hier hetzelfde schuitje. Dus weet heel goed hoe je je voelt! April een mk gehad met 7 wk.
    Opzich kan een vroege echo wel vanaf een week of 5/6. Maar of het écht geruststeld vraag ik me zelf af..
    Bij zwangerschap van de eerste was ik zo onbevangen.. Niet echt aan gedacht dat het mis kon gaan en dat ging het ook niet.. Had zelfs heel vroeg getest!
    Nu weer vroeg getest. Maar toch bang door afgelopen keer..
    Proberen afleiding te zoeken, klinkt zo cliché! Werkt wel... Ik probeer gewoon positief te denken, de negatieve gedachten geen kans geven want die maken je onzeker.. Probeer erin te geloven! Je hebt er toch geen controle over, hoe moeilijk ook!

Het is trouwens wel normaal dat symptomen wat kunnen wisselen.. Door de hormonen.. Heb ik ook!

8. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
    Ik heb nog nooit een mk gehad maar kan me je angst wel goed voorstellen. Het is dan ook makkelijker gezegd dan gedaan Door te zeggen maak je niet druk..

Ik weet wel dat de symptomen met vlagen komen en gaan. De ene week kan het zo zijn dat je niks meer voelt en dat alles gewoon goed zit en de andere week ben je hondsberoerd.
    Ik hoop voor jullie dat alles goed zit en dat de symptomen weer terug komen zodat jij ook wat rustiger bent

9. Bregje90

Bregje90 Lid

7 jan 2016
    26
    0
    0
    NULL
    Spanje
    Wat naar die onzekerheid!
    Kun je niet een eerdere afspraak maken bij de vk of huisarts. Dan weet je iig waar je aan toe bent in plaats van jezelf gek te maken.

Verder, ontzettend gefeliciteerd met je zwangerschap en veel succes :)

10. Nancy81

Nancy81 Actief lid

31 aug 2011
    151
    0
    0
    Vervelend dat je zo angstig bent maar ook heel begrijpelijk! Uit ervaring weet ik dat een echo met 6 wk echt nog te vroeg is om met zekerheid wat te zien. Vroege echo met 8 wk is dan handiger. Bespreek het iig met de vk en ik hoop dat je wat afleiding kunt vinden. Komt vast goed! Succes!

11. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    Heel herkenbaar je angst en stress! Ik heb vorig jaar een mk gehad en de eerste weken van m'n huidige zwangerschap waten zenuwslopend. Bij mij wisselden de symptomen rond 6-8 weken ook enorm, misschien kan ik je daar iets mee geruststellen. De ene dag heftig misselijk en zere borsten, de volgende dag voelde ik nauwelijks wat. En een paar dagen later kwam het weer. Voor mij komt de opluchting denk ik pas als ik het eerste trimester door ben gekomen.

Deel Deze Pagina