Vanaf hoeveel weken beginnen met kamertje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door chantal26, 1 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ja over 2.5 week krijg ik ook een echo.
    Wij willen weten wat het wordt, dus dat is ook makkelijker om dan dingen uit te zoeken voor op het kamertje.

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    vroeger was je wel verplicht om met 7 maanden je kamer af te hebben anders verviel je recht op kraamzorg, ik vind dat eigenlijk wel een goed iets , kom op zeg je hebt 9 maanden! de tijd en het is toch leuk om te doen? een leuk welkom voor je kind om er lekker mee bezig te zijn dacht ik zo.

3. p1982

p1982 Niet meer actief

we krijgen de kamer als ik 22 weken ben, dan gaan we het controleren en weer in de dozen pakken,
    we gaan namelijk verbouwen als ik 30 weken ben en duurt max 4 weken dus daarna zal de kinderkamer pas klaar gemaakt worden, we kunnen de verbouwing niet eerder doen omdat we de vergunning niet eerder krijgen

4. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ja daar ben ik het helemaal mee eens.
    Ik wil echt voor de 7 maanden mijn kamertje klaar hebben.
    En ik wil er ook voor zorgen dat het kamertje ook helemaal af is voor de kleine komt.
    Niet dat ik daarna nog vanalles moet doen.
    Daarna wil ik lekker genieten :D

5. Florentine

Florentine Actief lid

28 jan 2009
    107
    0
    0
    Wij hebben gewacht tot de resultaten van de vruchtwaterpunctie en de 20 weken echo bekend waren. Die hebben we afgelopen week vernomen en inmiddels is het behang binnen en heb ik morgen een afspraak om een kamertje te bekijken dat ik op marktplaats heb gezien. Als dat wat is gaat het gelijk mee.

Dan is het slechts een kwestie van behangen, muur verven, plintjes afwerken en de kamer inrichten. Heb er al helemaal zin in! :D

6. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik vind het onzin dat het verplicht zou zijn. Het is niet het belangrijkste.
    Tuurlijk is het fijn om je kamertje op tijd klaar te hebben en echt een plekje te hebben voor je baby. Maar er zijn genoeg mensen die om de meest uiteenlopende redenen het kamertje niet af hebben met 7 maanden. Het zou onzinnig zijn dat al deze mensen geen recht op kraamzorg zouden hebben.

Het gaat er toch om dat het kind ergens in kan slapen en je het op fatsoenlijke hoogte kan verschonen? Dan ben je met een hoge ladekast en een wieg/wagenbak al een eind op weg. De andere dingen zijn leuk maar niet noodzakelijk. Als je de rest van de verzorgingsspulletjes maar in huis hebt.

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ach ja, vroeger... Gelukkig hebben we nu een beetje meer vrijheid én moet je dus zelf de verantwoordelijkheid nemen om op de juiste tijd het kamertje af te hebben. Ik zou het wel vervelend vinden om de laatste weken in het ziekenhuis te moeten blijven of plat te moeten liggen, terwijl het kamertje nog niet af was...

Ik begin dus nu ook een beetje de zenuwen te krijgen, maar gelukkig hebben we volgende week 2 weken vakantie, en gaat de hele boel op de schop. De indeling van ons huis moet helemaal omgedraaid, dus zithoek en onze slaapkamer moet allemaal verhuisd. Ik hoop dat het allemaal een beetje snel lukt, dan kunnen we in onze oude slaapkamer beginnen met het maken van de babykamer! We hoeven alleen te verven en over 2,5 week komen mijn ouders het ledikant en de commode brengen.

We zouden misschien nog een grote kast erbij krijgen, maar die laat een beetje op zich wachten (is allemaal 2e hands van vrienden). Ik ga er nu dus vanuit dat we die niet of niet op tijd hebben. Gelukkig is de commode onwijs groot :)

8. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Wij gaan volgende week zaterdag het kamertje ophalen en dan echt beginnen met het inrichten.
    Maar hier moet hij dus wel in de 7de maand klaar zijn voor de kraamzorg.
    Dat gaat ons ook wel lukken, op een paar kleine dingetjes na.

Wel zitten we nog na te denken over welke stoel we op het kamertje moeten zetten. Ik wil borstvoeding gaan geven maar weet even niet wat voor een stoel daarvoor het makkelijkste is.
    Maar hier zullen we ook wel uitkomen.

Iedereen heel veel plezier met de kamertjes.

groetjes,
    Krissa

9. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Wij zijn een dakkapel op de zolder aan het maken. Ik hoop dat alles over 10 weken af is, zodat wij naar boven kunnen verhuizen en onze kamer babykamer wordt. We hebben wel al de meubels, mijn zoontje krijgt een nieuwe kamer. Maar moeten de babykamer wel nog verven en aankleden. Maar spulletjes heb je snel gekocht. Het maakt toch wel veel uit of je al een kind hebt. Eigenlijk heb je dan praktisch alles al.
    De kleine slaapt toch een aantal maanden bij ons op de kamer, dus het is het geen ramp als er vertraging optreedt.

10. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    wij zullen wel erg laat zijn :oops:

wij beginnen pas na de 20 weken echo als we weten wat het is :)
    maar ja de muebels en zo hebben we al

11. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ja wij gaan dan ook pas beginnen met schilderen en zo, omdat wij ook willen weten wat het is.

Deel Deze Pagina