wat moet ik nu?

Discussion in 'Zwangerschap' started by ancie, Nov 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ancie

ancie Bekend lid

Feb 17, 2007
    514
    0
    0
    heey meiden

ik kom even mn verhaal kwijt doen omdat ik gewoon niet weet waar ik dat anders moet doen

ik zit nu een half uur naar dit schermpje te kijken met tranen in mn ogen
    ik heb zo een last van mn hormonen ik kan ze gewoon niet onder controle krijgen

gister avond lag ik met mn vriend in bed en we delen altijd zo veel liefde samen daar ligt het niet aan
    maar op het 1 of andere moment komen daar de tranen zo erg dat ik niet kan praten er van mn vriend is mijn steun en toeverlaat maar hij weet net zo weinig als ik van de zwangerschap

elke avond lig ik te brullen ik miss mijn vriendin we zijn uitelkaar gegroeid na 17 jaar vriendschap toen zij een zoontje kreeg maar wat miss ik haar met haar kon ik met alles terecht ze was er altijd voor me en ik voor haar
    ik heb nu alleen internet nog :cry: ik moet alles van internet hebben
    het is allenmaal zo nieuw voor mij deze zwangerschap er gebeurd zoveel met mn lichaam en ik kan het gewoon aan niemand vragen

vraag ik aan mijn schoonma van had jij dat ook dan krijg ik ach meiss je krijgt nog zoveel meer ze poeierd me gewoon af ze heeft al een kleinkind en dat is het enigste waar ze over kan praten toen mn schoonzusje zwanger was zaten hun uren op de bank te kletsen over haar kwaaltje enz bij mij word niet eens gevraagd heey meiss hoe is het met jou nee ze hebben het alleen over mn nichtje dit zus en zo. pff

mijn zus ik ook zwanger die is nu 8 weekjes ver en heeft al een dochtertje ik dacht ik kan wel met mn vragen bij haar terecht maarnee heb ik me flink in vergist want ze belt me op om te vertellen hoe het met haar is en dan word er niet gevraagd hoe is het met jou als ik dan tussendoor wat vraag krijg ik ja dat kan maar ik heb dit en dat :cry: ik dacht leuk als zij zwanger is kunnen we samen shoppen enz niet dus ze negeerd me volkomen :cry:

als ik mijn moeder wat vraag krijg ik eerst een dieppe zucht te horen heb ik haar op de chat vraagt ze ook niet 1 keer hoe is het met jou aan de tel ook niet

ik kan wel heel goed met mijn kleine zusje praten maar die is net 19 en begrijpt het allenmaal niet al doet ze wel haat best

mn schoonzusje laat ook niks van der horen

ik voel me zo alleen er is niemand waarmee ik mijn geluk en verdriet kan delen die me ook begrijpt
    ik moet echt alles van internet af halen en dat doet zo een pijn
    ik weet dat dit ook deels door de hormonen erger word gemaakt maar nog
    ik ben werkloos en zit de hele dag thuis met mn lieve hondje en er is gewoon niemand waar ik een bakkie kan doen of die langs wil komen
    ohh meiden ik ben zo verdrietig wat moet ik nu ?
    ik kom er gewoon achter dat er niemand voor mij is wanneer ik ze het hardst nodig hebt terwijl ik altijd voor iedereen klaarsta ze kunnen me dag en nacht bellen.

sorry voor het lange verhaal maar weet het allenmaal niet meer :cry: voel me hopeloos en alleen

zijn er meiden die dit kennen en wat deden jullie?

liefs ancie

2. MeMe

MeMe Actief lid

Aug 12, 2008
    106
    0
    0
    Nou Ancie, dat klinkt niet echt gezellig. Wat ontzettend sneu voor je! Maar je vriend en je kleine zusje zijn er gelukkig wel voor je! Houd dat in gedachten en het kan ook zijn dat je door de hormonen dingen anders ziet dan dat ze zijn. Heb ik zelf ook last van... Heel lastig.

Kop op! :)

3. amandac

amandac Actief lid

Nov 26, 2008
    138
    0
    0
    winkelbediende
    houthalen
    dag ancie,

heb zo de indruk dat je hormonen je helemaal overweldigen en dat je moeilijk een blijf weet met jezelf dit is super normaal hoor! Vind het sneu dat je niemand hebt om mee te praten zeker omdat je zus zelf zwanger is dus zou je toch leuke dingen samen kunnen doen normaal he. Je kan altijd hier je gedacht kwijt of eens wat raad en steun vragen hier! Wat jammer dat je je vriendin bent kwijtgeraakt blijkbaar had je veel aan haar! He tkomt allemaal wel goed hoor meid daar ben ik zeker van hoor! Probeer wat te rusten beetje kalmeren in bad gaan liggen of zo eventjes de tijd nemen voor jezelf zonder andere mensen rondom je. SOms kan het zijn dat als je te veel mensen rond je hebt dat je je slecht gaat voelen, ik had het heel erg fel dus eventjes op je gemak proberen te zijn meid.
    Hoop dat je je al wat beter voelt.
    Groetjes amanda

4. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Het is heel erg vervelend dat het zo gaat. Heel jammer ook.

Zwangerschapshormonen kunnen inderdaad bepaalde gevoelen versterken.

Is het niet een idee om met je partner hierover nog eens een goed gesprek te hebben? Anders kun je misschien weer proberen contact te zoeken met die vriendin die je uit het oog verloren bent.

Je kunt ook proberen in contact te komen met andere zwangere dames. Misschien hier een oproepje plaatsen of er zwangere dames in je buurt wonen en miss msn-contact willen.

Ook al is het maar internet, op dit forum kun je gelukkig wel je ei kwijt ; ).

Naar mijn ervaring zijn er hier hele leuke dames die je kunnen geruststellen/opvrolijken wanneer het nodig is.

Veel succes meid!

5. futuremama

futuremama Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    2,507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Lieve Ancie,

Ik zit met tranen in mijn ogen je verhaal te lezen.. Wat verschrikkelijk zeg niemand die je begrijpt en bij wie je kan uithuilen..

Ik zit in een zo zelfde soort situatie alleen dan met mijn schoonfamilie, (mijn eigen ouders en broertjes en hun vriendinnen zijn geweldig) Maar mijn schoonzusje is ook zwanger en bij mijn schoonfamilie is zij het helemaal en hun kindje ook. (komt misschien omdat het hun eigen dochter is) Naar onze 20 weken echo vragen ze geen eens. Ze hebben wel naar de dvd zitten kijken maar toen kwamen ze met de opmerking dat de dvd van mijn schoonzusje zoveel leuker was en dat het kindje zo schattig was.. Ik vind het gewoon allemaal zo moeilijk voor mijn vriend het zijn wel zijn ouders die er zo over praten!

Als je ing dan maar via het internet wel een beetje steun kan vinden heb je ing iemand om mee te praten toch!

Heel veel sterkte en praat nog eens een keer goed met je vriend erover of ga een langs bij de verloskundige.. Of een proffesioneel iemand om mee te praten ofzo..

Misschien helpt het!

Liefs Maaike

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Ach meissie toch...de tranen staan in mijn ogen.
    Wat vind ik dit rot voor je zeg!
    Als 1e een dikke knuffel voor jou!
    En verder....heb je dat wel eens tegen die personen allemaal gezegd hoe je je voelt? Probeer dat eens! En als je dat niet wilt/durft/of je denkt dat dat geen zin heeft, vraag dan ook niet meer naar hen, dan voelen ze het misschien?
    Als je vragen hebt of wilt kleppen, pb me maar hoor!

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Hoi Ancie,

vind het echt rot voor je dat je je zo alleen voelt.
    Misschien kan je je over een paar weekjes aanmelden voor zwangerschapsgym ofzo, en daardoor in contact raken met andere zwangere dames in de omgeving?

Hoop dat je je snel wat beter gaat voelen....

Liefs, DeeLighT

8. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

Apr 19, 2006
    818
    0
    16
    Jeetje Ancie wat enorm k.u.t! Echt heel verdrietig dat je nu zo weinig mensen om je heen hebt waarvan je steun kan verwachten en gewoon wat gezelligheid.

Zeker van familie, verwacht je zulke dingen toch niet? Ik ben nu tijdens mijn zwangerschap veel assertiever geworden dan eerst en nu vinden mijn moeder en mijn oma me opeens een helleveeg en weet ik wat niet als ik gewoon voor mijzelf opkom. Ja, dat ZIJ er nu niet mee om kunnen gaan dat ik voor mijzelf opkom, dat is geen mankement aan mijn karakter maar aan dat van hun.
    Zo ook met het eogistische van jou familie zeg, nooit naar jou vragen en je wel overladen met hun eigen gedoe.

Ik weet natuurlijk niet wat de band is met je (zwangere) zus, maar je zou ook eens tegen haar kunnen zeggen dat je het ook op prijs zou stellen dat ze gewoon even naar jou luistert zonder haar eigen ervaringen erdoor te laten komen of dat je tips krijgt. Gewoon alleen een luisterend oor.

En probeer eens een kaartje te sturen naar die vriendin van vroeger.. Wie weet voelt zij het ook wel zo, en wil ze ook graag contact maar durft ze niet?

Heel veel sterkte Ancie, huil maar lekker uit bij je mannetje!

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

hey lieverd.

zou het niet wat zijn omdan toch eens een keer de stoute schoenen aan te trekken en je oude vriendin te bellen mailen schrijven etc. om eens te kijken hoe zei het vind.en het is echt heel lullig dat je zo genegeerd word maar zeg het eens tegen de mensen die dit doen. mischien hebben ze dit helemaal niet door.

ik herken het gevoel helamaal hoor. maar dan idd ook van schoonfamilies kant uit. hier vertelde we dat we zwanger waren nog geen gefeliciteert kon er van af er werd oh gezegt en dat was het. met 20 weken hebben we een platic zak met daar is een broekje gekregen en daarna nooit meer wat .nu gaan het niet om het krijgen maar om de manier hoe het word gedaan.mijn zwager(vrijgezel) heeft in die 22 weken dat hij het weet ook helemaal niets van zich laten horen en zelf als wij daar zijn word er niet eens over de kleine gesproken.laatst vertelde ik dat we die nieuwe babykamer bestel hadden (komen ze eindelijk deze week leveren) nooit gee reactie op gehad.als ik of mijn vriend het over de kleine hebben word er zonder pardon zo over heen gepraat. maar dan wel straks als eerste met hun kop boven de wieg hangen. nee dus mijn zwanger krijgt helemaal geen kaartje en mijn schoonouders mogen langs komen als ik dat wil anders niet.ik speel het nu ook hard.

maar meis mocht je eens willen babbelen mag je mij pben hoor ik zit nu ook thuis en ik vind er ook geen klap aan.

10. evelien30

evelien30 Actief lid

Jul 4, 2008
    161
    0
    0
    zuid holland
    Hoi Ancie

Ik hoop dat nu je dit hebt neergezet dat het al een beetje een opluchting is. En geloof me het zijn ook je hormonen die het nog eens lekker aandikken, maar dat geeft niet, gooi het er maar gewoon uit want opkroppen is ook echt neit goed hoor.
    Enne bel je oude vriendin gewoon, voor het zelfde geldt komt het oude contact weer helemaal goed.

Ik herken ook wel wat dingen uit jouw verhaal en ik zoek het dus op via het internet. Enne mocht je je hart willen luchten een pbtje mag altijd hoor. Ik wil wel een luisterend oor wezen voor je of een schouder waar je even op kunt steunen.

11. hankie

hankie Actief lid

Nov 9, 2007
    109
    0
    0
    Hey meis,

Jeetje wat ontzettend naar voor je. Ik herken wel wat in je verhaal. Mijn zus heeft zelf prachtige kids (5) en heeft dus al wat zwangerschappen gehad...op dit moment zou ik veel met haar willen delen/vragen maar helaas gaat het met mijn zus niet lekker en kan ik dus niet echt bij haar terecht. Mijn schoonfamilie heeft er ook een handje van om het alleen maar over hun eigen interessante leven te hebben (duhh)...ik kan me dus waanzinnig goed voorstellen dat je je soms erg alleen voelt staan in dit...gelukkig kun je hier je hart luchten. Ik hoop voor je dat het contact met je vriendin hersteld kan worden. Dat gun ik je echt...hoop dat je wel kunt genieten van je kleine wondertje...heel veel sterkte meid!

12. ancie

ancie Bekend lid

Feb 17, 2007
    514
    0
    0
    heey meiden

heel erg bedankt voor jullie reacties
    echt dat doet me meer goed dan dat ik dacht dat het zou doen

ik heb gisteren mn stoute schoennen aan getrokken en mn moeder gebeld en het verhaal uitgelegd hoe ik me voel enzo die begrijpt me volkomen en ze bood ook haar ecscuus dat ze zo reageerd
    ze liet me weten dat ze heel veel van me houdt en ik altijd maar ook altijd bij der terecht kan ookal lijkt het soms niet zo
    dus ik in dikke tranen want wat ik nou fijner om van je moeder te horen

mn zus werkt heel veel en zit in de nacht diensten mn band met mn zus is anderhalf jaar geleden in 1 klap veranderd toen haar dochter geboren werd wist ze ineens alles beter en ze woont praktische bij mij om de hoek maar ze rijden liever 15 km om hun dochter naar andere te brengen om op te passen want ik heb er toch geen verstand van al heb ik vanaf mn 14 de al oppas ervaring op kinder van 6 maand tot 15 jaar
    ik moet gewoon heel veel moeite doen om mn kleine nichtje te kunnen zien helaas ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan en mijn moeder zegt ook ach dat is je zus probeer t je niet te veel aan te trekken hoe rot het ook is maarja dat is heel moeilijk mn zus gaat de laatste jaar heel veel om met die vriendin van mij en volgens mn ma is daarom mijn band met die vriendin stuk gelopen in die jaar tijd heb ik heel vaak contakt gezocht en dan ga ik daar een bakkie doen en dan komt savonds de hijbel mn zus van en wat heb je gezegd en bla bla bla of andersom en vaak verhalen waarvan ik denk hoe komen ze er toch bij mijn vriend zegt vaak meissie laat het zo dit is de zoveelste keer al dan gaat het goed en dan word je weer in je rug gestoken helaas heeft hij wel gelijk

ik ga nog samen met mijn vriend met mn schoonouders praten want ik had een gesprek met mn vriend en die vind het ook niet leuk hoe ze reageren dus ik hoop dat zn schoonouders begrip op kunnen brengen

mn ma heeft me duidelijk gemaakt en mn vriend ook van geniet lekker van je jonge zusje en dat doe ik ook ze is mijn beste vriendin en tevens mn zusje b.v ik heb hyves en keek vanmorgen even op mn hyves staat er een krabbel van der van hee meiss ik heb zo iets leuks gezien voor junior (de baby) al heeft ie er waarscheinlijk de eerste 4 jaar niks aan ik kan het niet laten om het te laten liggen het is zo een lieverd

5 jan gaan mn vriend en ik trouwen we gaan gewoon het gemeente huis in het uit nu heb ik besloten dat ik mn zus er niet bij wil hebben alleen getuiges dat is mn jongste zusje en mn vader en mn vriend neemt zijn ouders dus zijn broer is er ook niet bij het lijkt me een heerlijke ochtend ookal klinkt het raar volgens de meeste en ben ik bang dat ik daarna ook behoorlijk wat heibel krijgt maar weet je wat het intreseerds me niet het is dan onze dag !

sorry voor het lange verhaal weer
    maar ik heb gemerkt hoeveel vrienden ik eigenlijk heb ze zijn wel virtueel maar goed ik kan wel altijd bij jullie terecht dus eigenlijk besef ik ik ben niet alleen ! heel erg bedankt voor dat gevoel !

liefs ancie

13. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

heel goed meid, doet me goed om te lezen dat je erover gepraat hebt, en nu genieten van je zwangerschap he? het is zo'n wonder!

14. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Heel goed en knap van je meid! Goed gedaan!
    Goed dat je nu denkt aan jezelf en niet aan anderen!
    Heel veel sterkte en ik hoop dat je lekker gaat genieten van je zwangerschap en trouwdag ;)

15. christiane

Nov 12, 2008
    90
    0
    0
    studente
    schoonloo
    hej
    gelukkig kun je er nu over praten :)
    ik wens je een hele fijne zwangerschap toe :)

en gefeliciteerd alvast met jullie huwelijk :)

16. Coupie

Coupie Niet meer actief

Hoi Ancie,

Ik herken je verhaal wel gedeeltelijk. En dan vooral het stuk van je vriendin.
    Ik ben sinds kort moeten verhuizen ivm het werk van mijn vriend. Ik had altijd goed contact met (toenertijd) mijn beste vriendin. We kennen elkaar nu 10 jaar ongeveer.

Vorig jaar is haar relatie plots verbroken en heeft haar vriend haar in de steek gelaten. Ik heb toen van alles voor haar geregeld en gedaan en vond dit vanzelfsprekend. Sinds ik zwanger ben en ik haar dit vertelde reageerde ze 'ooh leuk'.

Sindsdien steeds als ik iets van me liet horen liet zij niks van zich horen. We spraken niet meer af en we belde elkaar ook niet meer. Via via heb ik begrepen dat ze het moeilijk vind om te zien dat mijn vriend en ik gelukkig zijn in haar ogen en zij niet. Dit deed mij erg veel pijn en zo had ik het nooit bekeken. Ik heb sindsdien dan ook niks meer van haar gehoord :(

Mijn schoonouders heb ik niet zoveel contact mee, hier hebben we bewust voor gekozen. Ik zou je als advies geven, geniet van je zwangerschap want voor je het weet is het voorbij en herinner je, je alleen de ellende. En dat is het niet waard!
    Als ik je verhaal lees begrijp ik dat je een ontzettend lieve vriend hebt en deel dan zoveel mogelijk met hem, zodat je geen gevoelens gaat opkroppen waar je later misschien last van gaat krijgen.

Ik wens je veel succes.

17. ancie

ancie Bekend lid

Feb 17, 2007
    514
    0
    0
    heey coupie

bedankt voor je berichtje

het is jammer dat jij dat ook hebt met je vriendin het is namenlijk ontzettend pijnlijk om een goeie vriendin te moetten kwijtraken

ik heb idd een hele goeie band met mn vriend ik kan hem ook alles vertellen maar vaak snapt hij er niks van al probeert ie dat wel
    we gaan daarom ook trouwen omdat we het gewoon wettelijk ook vast willen leggen dat we bij elkaar horen we gaan niet trouwen voor familie en vrienden maar echt voor onszelf daarom geven wij ook geen feest omdat het voor ons al een feest is ja moeilijk uit te leggen
    anderen zien ons geluk niet en als we dat vertellen aan anderen hoe gelukkig we zijn begrijpen ze het niet echt of willen het niet horen of krijgen we jarloerse reactie's daarom willen wij ons geluk delen met zijn 2en niet met de rest
    alleen onze oma's begrijpen dat die zeggen altijd waarom zoveel geld uitgeven terwijl het geluk al in je zit

ik wil nog even wat zeggen : echt super bedankt dat jullie er voor mij zijn dat had ik alleen maar durven te dromen :oops: mochten jullie wat willen weten of gewoon lekker willen kleppen laat het me weten en ik ben er ook voor jullie !
    het is niet om lief te reageren ofzo ik ben er gewoon oke!
    liefs ancie

18. ancie

ancie Bekend lid

Feb 17, 2007
    514
    0
    0
    p.s ik kan zo even niet reageren ik kan eindelijk terecht bij de fysio voor mn bekken

liefs

19. Niet meer actief

Jeetje, dat was een heel verhaal!
    Ik kan alleen maar zeggen, helemaal super hoe je het hebt aangepakt, dat heb je toch maar mooi gedaan!
    En bij deze wil ik je nog veel genot wensen voor je zwangerschap en heel hartelijk feliciteren met jullie voorgenomen huwelijk.
    Ik weet zeker dat dit de dag van jullie leven wordt, geniet ervan!

In mijn vorige relatie had ik ook nauwelijks contact met mijn schoonfamilie, die wisten alles beter, eigen dochter was de beste natuurlijk en ik was een verwend nest :S
    Gelukkig is mijn eigen familietje ontzettend close en dat is zoooo fijn!
    Nu in mijn nieuwe relatie ervaar ik dat een schoonfamilie ook als familie kan voelen, het zijn schatten van mensen!

Mijn allerbeste vriendin raakte ik kwijt omdat mijn ex man haar niet moest...
    Langzaam hebben we elkaar weer terug gevonden nu en het contact koester ik. Het is zo fijn om dat terug te hebben.

Bij jouw vriendin ligt dat idd moeilijk, maar ik weet zeker dat een mens met zo'n goed hart vele leuke mensen gaat ontmoeten waar je alles mee kunt delen en anders zijn wij er toch :)

Ook ik ben er als je een keer wil babbelen of je hart luchten.

Alle liefs en een knuf
    Dommeltje

20. sanne1234

sanne1234 Actief lid

Feb 14, 2008
    474
    0
    16
    Ik wil niet vervelend reageren want er zal wel een reden zijn dat je thuis zit, maar soms is het beter om iets om handen te hebben, ik bedoel als je thuis zit kun je ook teveel gaan nadenken.

Sterkte in elk geval! en geniet nog van je zwangerschap.

Share This Page