ouders en broers meteen verteld, openbaar rond een 8-9 weken. iedereen maakt dat voor zichzelf uit,na de 12 weken kan het ook nog altijd fout gaan.
helemaal mee eens!! daarom ga ik het denk ook voor die 12 weken al vertellen.. kan toch mn mond niet houden hahaha
Gezinnen en beste vrienden na kloppend hartje 6 weken overgroot oma en opa 8 weken collega's, vrienden en rest van fam na 2e goede echo 10 weken Facebook en hyves 12 weken bij mij heeft iedereen goed zijn mond gehouden waren we erg duidelijk in
Aan (schoon)ouders en (schoon)zussen na de eerste goede echo. Dit was de eerste keer met een week of 7 (was mazzel, omdat ik toen net een afspraak had in het ziekenhuis) en de tweede keer met 8,5 week (zelf geregeld en betaald, kon niet meer wachten tot 12 weken). De rest van de mensen om ons heen rond de 11/12 weken en op hyves pas daarna (de eerste keer met een week of 13, deze keer met een week of 18).
@mw21 jah doei k ook familie weet het al straks broer en zus vertellen en na de 18e willn we het wat vrienden vertellen... dan zal het nog wel snel gaan want het is een dorp hiero haha maar na 10 weken wil ik het toch op hyves en facebook zetten... zijn er gewoon zo enorm blij mee!!!
bij de eerste drie meteen toen we het wisten, dus met 4 weken. het kan dan inderdaad nog misgaan, maar dan heb je ook troost en begrip van anderen. we delen graag lief en leed met iedereen zodra we het weten. deze keer hebben we langer gewacht. ik heb 3 zware zwangerschappen gehad en niet iedereen vind het een succes dat we nog een vierde krijgen. ik had niet veel zin in alle opmerkingen, dus een tijdje gewacht. mijn schoonouders weten het nog steeds niet, maar daar hebben we dan ook een zeer slechte band mee en ik wil het gewoon nog niet met hun delen. het is iets van mij. dat gevoel heb ik bij niemand, behalve bij hun. sja..... is gewoon niet echt doorsnee haha
Das waar, maar heb je wèl meer zekerheid! en toch wat minder kans dat het nog misgaat.... cruciale weken zijn voorbij en de baby is in 'aanleg' zo goed als klaar. De belangrijkste organen van een baby zijn gevormd, en de kans op een miskraam is na de twaalfde week aanzienlijk kleiner.... Daar houd ik me maar aan vast... ouders en zus enz weten t wel hoor trouwens..
Ik wilde wachten tot de eerste echo, maar m'n zus vroeg het vandaag....m'n zusje gister. I.v.m. de buikgroei, tis m'n derde dus allicht komt het snelle groeien daarvan.
M'n moeder heb ik het al meteen na de test verteld. Morgen moet ik bloed laten prikken om het HCG te laten bepalen. Als dat goed is, vertellen we het morgen ook aan m'n vader. We zijn al zo lang bezig dat zij het gewoon moeten weten.... Met de schoonouders wachten we tot de eerste echo, over 2,5 week. Verder weet ik t nog niet. De vorige keer hebben we het met 6,5 week aan de vrienden verteld. Het was fijn dat we zoveel steun kregen toen het toch een miskraam werd. Nu hopen dat het dit Kerr goed blijft gaan!
wij hebben het nadat we het hartje hebben zien kloppen al aan de ouders en schoonouders verteld. dinnetje wist het al bij de pos test..... voor de rest gewacht tot de 12 wk echo.
Ik heb voor deze zwangerschap twee miskramen gehad, dus ik was al een behoorlijk onzeker en bang, dat het wéér mis zou gaan. We hebben het onze ouders wel vrijwel direct gezegd. De eerste echo kregen we met 8 weken, en toen hebben we het wel gezegd tegen naaste familie leden, maar pas na de termijn echo hebben we het echt openbaar gemaakt aan vrienden en overige familie e.d.
Wij hebben het verteld toen ik 6 weken zwanger was aan onze families, toen wisten we het nog maar net na 2 dagen en 3 testen Op mijn werk na de eerste echo dus 9 weken en aan de rest van de wereld na de termijnecho, dus net na 12 weken. Zo vond ik het ideaal!
Wij hebben het de ouders en zussen gelijk verteld... Na 4 ICSI's weten ze allemaal wel waar je mee bezig bent (hoewel wij data van punctie en terugplaatsing geheim hielden hoor) Maar wij zijn zo blij dat we ons anders toch wel verspreken....
Wij hebben het de familie ook meteen verteld. collega's en vrienden rond week 7 omdat ik het gewoon niet meer geheim kon houden omdat ik zo ontzettend misselijk was en constant moest overgeven.
Ik ben nu 6 weken zwanger van de eerste. Mijn ouders, schoonouders, broer, zus en zwager hebben we het meteen verteld, maar verder willen we nog even wachten. Helaas dreigt mijn moeder nu roet in het eten te gaan gooien. Ze zegt dat ze het nog een week geheim zal houden en het daarna gaat vertellen. Ik ga van de week even bij ze langs om te zeggen dat het niet de bedoeling is dat zij voor ons gaan bepalen wanneer mensen het mogen weten. Ik begrijp dat ze heel blij zijn, maar ik ben bang dat het straks als een lopend vuurtje gaat en mensen het al weten waarvan ik nog niet wil dat ze het weten of die ik het graag zelf wil vertellen. 5 november geven mijn opa en oma een feest en het leek mij leuk om het hun dan te vertellen, maar nu verwachten mijn ouders dat ik het eerder doe. Dat is toch belachelijk? Dat zal ik ze van de week even goed duidelijk maken.
Bij de eerste hebben we het rond de 12 weken verteld aan iedereen. Uiteraard eerst aan ouders, schoonmoeder en stiefdochter en daarna aan de rest van de familie en vrienden enzo. Bij de 2e hebben we het "pas" met 15,16 weken verteld.... alleen stiefje wist het al heeeel snel, maar dat komt omdat zij ook hier op ZP zit. Reden waarom we het zo "laat" hebben verteld.... mn moeder werd 60 en ik was uitgerekend op mn vaders 60e verjaardag... dus mooi verjaardagskadootje. Tevens werd mn schoonmoeder een paar dagen na mn moeder 75 en hadden we ivm dit een familieweekend... Wel was het bij mn leidinggevende al wel bekend, ivm nekplooimeting en ik voelde me er niet lekker bij om er over te "liegen"