vanaf hoeveel weken bekkeninstabilliteit?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door shalini, 13 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    hoi had een vraagje

Ik heb al sinds met 9 weken last van mijn onderrug en stuitje.

Dit komt op als ik te lang sta. bijv na het koken
    maar ook na het winkelen of stofzuigen.

ik heb dan zo een pijn in mijn stuitje dat ik bijna niet meer kan lopen.
    Ik kan ook niet plat op mijn rug gaan liggen of slapen want het lijkt net of er twee botten over elkaar heen gaan of vastzitten.

ik vroeg me af of dit bekkeninstabilliteit was.
    en zo ja of je het zo vroeg kan krijgen.

want ik wordt er een beetje gek van omdat ik dit bij mijn eerste zwangerschap helemaal niet had.

2. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    niemand een antwoord voor mij?

3. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

23 mrt 2007
    254
    0
    0
    Ik heb bij de eerste zwangerschap ook dat klachten niet gehad.
    Maar met deze is het zwaarder, je bent ook meer bezig omdat je al een kleine heb rondlopen.

Ik heb erg veel last van onderen gehad, ook veel last van mijn rug. Wordt door de fysio behandeld en dat helpt, echt veel minder misschien niet, maar wel een stukken beter.

Nu ben ik afgelopen woensdag gevallen op mijn stuit en dat is echt geen pretje, ik weet dus precies hoe het voelt. Ik kan bijna niet bukken, ik kan niet lang zitten, slapen gaat bij mij erg moeizaam omdat ik ook een giga buikje hebt en op de zij liggen gaat nog wel goed, want dan voelt mijn stuitje minder pijnlijk aan, maar dan zit die buikje in de weg ...

Dus allemaal minder, maar ik zou als ik jou was even naar de HA gaan, of in elke geval naar de fysio, die kan soms wel helpen wat je het beste kan doen en wat je beter helemaal niet kan doen.

Beterschap !

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik zou even naar de fysio gaan. Aan de huisarts heb je in principe niet zo heel veel wat dit betreft. Ik heb zelf momenteel erg last van m'n stuitje. Hoewel het ietsje minder lijkt te worden. Maar ik had dusook de vlos gebeld voor advies en die zei ook van: Een bezoekje aan de fysio daar heb je het meeste aan. Dus dat doe ik maar als het niet snel over gaat (nu 3 dagen en nachten dat ik niet kan liggen en zitten)

5. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    hey bedankt voor de reacties

waarschijnlijk moet je een verwijsbrief van je huisarts krijgen neem ik aan..

ik ga morgen gelijk een afspraak maken.

bedankt

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    nee hoor, je hebt tegenwoordig geen verwijsbrief meer nodig van de huisarts voor de fysio. Je kan zo naar de fysio. Dus de huisarts is echt een onnodig tussenstation wat dat betreft :)

Is best handig hoor, ook als je sport, bij blessures enzo.. je weet namelijk altijd al van te voren wat een huisarts zegt... 'hou eerst maar eens 2 weken rust' . Een fysio kan op dit gebied ook een diagnose stellen, wel moet je even informeren als je belt of ze ervaring hebben met zwangeren.

Deel Deze Pagina