Vanaf hoeveel weken een maxi cosi kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Det84, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland
    Zwangerschap vinden ze super ze hebben ook al 2 kleinzoons relatie weet ik niet... ( omdat ik zelf geen fries ben. En altijd spreken ze fries geen NL) ik kom zelf uit een stad en heb ook nog eens in het westen gewoond 3 en half jaar. maar aanpassen doe ik niet bij mijn vrienden en kennissen maar wel altijd heel netjes bij mijn schoonouders. Ze zijn voor de rest ook wel super lief. Maar ik heb gewoon punten dat ik zeg Nee dat wil ik anders. Ik kan ook heel goed zeggen wat ik wel en niet wil. en dat kan/durft mijn vriend niet echt. ik ben om ff zo te zeggen grof gebekt als mij iets niet aan staat zeg ik het ook maar bij hun op een nette manier om dat ze toch ook al 63 en 66 zijn..Maar de laatste tijd zeg ik maar Ja Nee en Amen om het toch nog leuk te houden voor mijn vriend.. ik heb ook heel eerlijk gezegt dat ik dat heel moeilijk vind. ik ben zelf net 27 en mijn vriend word over 2 weken 41.

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik kan je links niet openen?

maar zoals ik het lees zou ik echt lekker zelf doe wagen kopen en wat voornzak bedoelt ze een voeten zak??? doe kan je volgend jaar winter ook kopen

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Pff wat vervelend! Ik zou ook niet dan pas mijn spullen willen ontvangen.
    Weet niet waar je het koopt maar bij de babydump geven ze de garantie dat alles terug mag mocht er iets mis gaan met de zwangerschap. Misschien kun je zo je schoonouders toch paaien om het eerder te laten doen?

Hier was er een klein foutje aan het stof van de kinderwagen en deze moest terug naar de Stokke fabriek. Meteen 5 weken kwijt hoor! Had dus niet gewild dat we hem pas op het laatste moment kregen! (zat de maxi cosi ook bij, ook een 3in1 set).

4. Chai

Chai Niet meer actief

Rare uitspraak zeg van je schoonouders. :(
    Ik zou het niet eens meer willen aannemen na zulke uitspraken en voor mij gaan bepalen wanneer ik een maxicosi in huis heb zeg, bah bah..
    Ik had de maxicosi gekocht toen ik 24 weekjes zwanger was.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    @Det84: Ik zou het echt niet accepteren dat ze na de geboorte iedere dag langs willen komen...weet je hoe moe je dan wellicht bent?! Maar ik vind ook dat je vriend hier een rol in kan (of misschien zelfs wel moet?) spelen...en anders hopen op een kraamverzorgster met haar op haar tanden...

Voetenzak voor de buggy vind ik ideaal, maar dat kan ook later wel, daar gaat je kindje toch pas na een heel aantal maanden in. En die kun je ook gewoon los kopen, lijkt me dus niet zo'n probleem.

6. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Wat een akelige opmerking om te maken :( Wij hadden onze maxi-cosi bij 15 weken gekocht omdat het toen in de uitverkoop stond, de kinderwagen kwam wat later, maar die had ook weer een levertijd van anderhalve maand dus daar moeten je schoonouders ook echt aan denken! Ik ga ook bevallen in zh, hoe denken je schoonouders dat je je baby naar huis gaat krijgen zonder maxi-cosi :(

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heeft verder niets met de friese cultuur te maken hoor, zal een persoonlijk dingetje van hun zijn en misschien eerder de leeftijd.
    Maar ik zou het erop houden dat jullie, met jullie bijleg van 150 euro, de MC dus zelf betalen en die dus vooraf in huis kunnen hebben. Laat je vriend dat met ze oppakken, die kan ook gemakkelijker even uit z'n slof schieten tegen ze en bovendien zit hij niet vol zwangerschapshormonen ;)
    Kunnen je schoonouders na de bevalling alsnog zelf de kinderwagen geven. Want ik kan ook wel snappen dat het juist zo leuk is om een kado te geven als de baby er is en niet al (lang) van te voren...

8. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Wat een rare opmerking zeg. Mijn ouders waren ook voorzichtig, als in er kan altijd nog iets fout gaan zelfs tijdens de bevalling maar dat heeft hun niet weerhouden om al dingen van te voren te kopen. Ze beseften maar al te goed dat je dingen klaar moet hebben van te voren.

Wat het oefenen betreft dat hebben wij niet kunnen doen, wij hebben geen auto en mijn schoonvader en schoonbroer wonen verder weg en altijd druk dus dat is er ook niet van gekomen om 1 van hen te laten langskomen om eens te kijken hoe en wat met de autostoel.

Ik had dus het boekje van de autostoel maar in mijn handtas gestopt omdat in eerste instantie we van plan waren om met een taxi terug te komen uit het ziekenhuis. Uiteindelijk kon mijn schoonvader ons een lift geven en na even in het boekje gekeken te hebben had hij het stoeltje in geen tijd vastgemaakt.

Onlangs moesten we erop uit dus taxi gebeld en mijn man en de taxichauffeur hebben het toen vastgemaakt. Duurde wat langer en ging wat stunteliger dan bij mijn schoonvader maar de kleine zelf heeft er niks van gemerkt, die sliep lekker door.

9. laika10

laika10 Actief lid

28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Ik zou hem gewoon gaan bestellen en zelf betalen, als je schoonouders het je dan toch nog willen geven, kunnen ze het geld geven. een voetenzak is wel noodzakelijk, maar pas vanaf zes maanden als het kindje redelijk stevig kan zitten in een buggy, eerder heb je dat echt niet nodig.

willen ze niet een box voor je kopen, het gaat niet om het bedrag lijkt me, maar om iets wat je echt kunt gebruiken...

10. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Vervelend voor je dat ze zo raar doen, ik zou me daar ook niet prettig bij voelen. Doe wat voor jou goed voelt, als je graag een mc in huis wil hebben (wat ik me heel goed voor kan stellen) zorg dan dat je er een hebt.

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik zou dan ook zelf de wagen kopen. Het is natuurlijk heel lief dat zij dat willen doen maar oei ik zou toch echt dat soort spullen gewoon in huis hebben. Kinderwagens worden meestal niet meteen geleverd.

Overigens kan ik je linkjes niet openen.

Die voetenzak voor de buggyinzet is wel handig voor in de winter of koud weer. maar die kan je overal en nergens universeel erbij kopen. Ik geloof niet dat die ooit sowieso bij een van onze kinderwagens zat, je kon hem er wel extra bij bestellen.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Om je kindje mee naar huis te nemen in de auto moet je een goed kinderzitje hebben (maxicosi of ander merk). Anders? Helaas, je bent hartstikke strafbaar en oerstom natuurlijk.

Misschien helpt het als je je s-ouders herinnert aan het feit dat ook na de geboorte een kinderwagen zelden beschikbaar is maar dat er een levertijd op zit.. 6 weken meestal.. Ah, al die tijd kunnen jullie dan niet wandelen of naar HEN toe (hihi)

Je kunt trouwens ook een maxicosi en kinderwagen huren als het echt voor problemen zorg.

13. juf85

juf85 Niet meer actief

Bij ons was een levertijd van 8 tot 10 weken op de kinderwagen combi. Ben blij dat wij hem al in huis hebben + de maxi cosi die er bij zat.

14. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    je wilt een combi kinderwagen toch? wat je kan doen is zelf de mn kopen en de kinderwagen kopen + adapters voor de mc.
    zo heb je de mc al in huis en kan je hem straks zo op het onderstel klikken dmv de adapters.

vind het wel heel vervelend voor je dat je schoonouders zo stug doen! hier hebben we de wagen van mn ouders gekregen en hadden hem met 22 weken al in huis omdat het een uitverkoop model was en we hem gelijk mee konden nemen. dat hadden we niet vewacht. helaas heb ik een los onderstel moeten kopen voor mc want bij babypark waren ze vergeten dat er alleen een romer op kon terwijl we met een mc in onze hand stonden. maar goed na heel wat woorden bij de babydump hebben we wel een oplossing!

heel erg veel succes en hoop dat je de wagen krijgt die je wilt hebben. hou wel rekening met levertijd kan zo 6 tot 8 weken duren voordat je die in huis hebt!

15. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Rare uitspraak van je schoonouders zeg, maar zal wel niet zo cru zijn bedoeld als het klinkt... Maar misschien kun je ze overtuigen met het argument dat je bij babywinkels alles mag terug brengen in het geval dat er iets niet goed gaat. Je kunt dus veilig de maxi cosi aanschaffen.

En zijn ze niet te vermurwen, tja, dan moet je er idd zelf 1 kopen, want je krijgt je kindje niet eens mee vanuit het ziekenhuis. Op je kinderwagen kan trouwens ook zo een week of 6 levertijd zitten trouwens, dus dat betekent ook 6 weken binnen blijven met de kleine straks....

16. soley

soley Actief lid

11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Als dit trouwens is zoals het gaat met hen, zou ik hen echt niet iedere dag over de vloer willen hebben na de bevalling. Misschien moet je ook maar vast een paar keer laten vallen dat je geen ideeeeee hebt hoe je na de bevalling eraan toe bent, lichamelijk en mentaal (en dat klopt ook tenslotte) en dat je niet weet wanneer en of je dan al snel wel bezoek wil. Afgaand op jouw verhaal zijn dit niet de mensen die je om je heen wilt hebben met een kersverse baby en alle onzekerheid daaromheen. Sterker nog, dit zijn de mensen die je bij kop en kont op de keien moet zetten omdat je er gek van word omdat ze zich overal mee bemoeien, alles beter weten en compleet over jouw wensen heen walsen.

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Hebben wij dezelfde schoonmoeder????
    Die koopt dus ook niets voor de baby want ach "het kan nog wel dood gaan"
    Mijn vorige zwangerschap heb ik ook niets gekregen, pas toen mijn dochter geboren werd werd ik overladen met kado's
    Ik zou dit nogmaals bespreken met je S-ouders en je argumenten uitleggen en anders lekker zelf kopen.
    En op mijn kinderwagen zat destijds 11 weken levertijd, dat kan dus niet als je bevallen bent

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik vraag me af hoe mensen aan het argument 'het kan nog wel dood gaan' komen...hebben die mensen dat zelf misschien meegemaakt? Natuurlijk kan er iets gebeuren, maar iemand die er al is, kan ook morgen onder een auto komen of een hartstilstand of een ziekte krijgen...moet je daar dan tot de dag zelf ook geen cadeautjes meer voor kopen voor een verjaardag of kerst ofzo? :(

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Natuurlijk laten ze je wel gaan zonder MC!! Zou wat zijn zeg... Er zijn toch ook mensen zonder auto... wat moeten die met een MC? Je kunt je kindje ook in de kinderwagen of een draagdoek meenemen.

Afgezien daarvan, jullie hebben wel een auto en willen je kindje meenemen uit het ziekenhuis in de mc met de auto. Dan heb je die nodig voor de geboorte idd. En voor kinderwagens gelden ook vaak besteltermijnen waardoor kopen voor de bevalling wel zo handig is, ze moeten ook vaak nog in elkaar gezet worden enzo. Allemaal dingen die je liever doet voor de bevalling :)
    Vind het ook een knap nare uitspraak van je SM!

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Precies mijn redenatie. Ik denk dat t bij mijn s-moeder komt door haar ervaring als kraamverzorgster :x

Deel Deze Pagina