Genante vraag...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 2011anoniem, 23 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb even zitten denken om de vraag hier neer te zetten maar ga het toch maar doen ik denk dat meer vrouwen hier last van hebben??

Ik heb sinds kort echt spataders van onderen en ben nog geen 22 weken zwanger heb bij de vk gevraagd en die zij hier niks aan te kunnen doen het doet namelijk echt pijn!
    Alleen.... het wordt nu steeds erger er komen er echt steeds meet staan en lopen wordt steeds pijnlijker zelfs als ik even aan het strijken ben.
    Heeft iemand hier ervaringen mee en is daar iets aan gedaan of wat deed je er zelf tegen want wordt gek van het idee dat ik pas net over de helft ben en dus nog een hele tijd te gaan heb!

Groetjes anoniem

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.848
    19.216
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik weet dat het vaker voorkomt. Het is zeker niet iets om je voor te schamen hoor! Er is heel weinig aan te doen. Gelukkig verdwijnen ze na de zwangerschap weer. Verkoeling schijnt wel te helpen om tijdelijk de pijn te verlichten.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Steunkouzen? Of cream?

4. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    nou het zit niet om me benen ik kan daar dus geen steunkousen aandoen.
    het gaat om het vrouwelijk geslacht waar we het nu over hebben haha

Groetjes Anoniem

5. wondertje3

wondertje3 Actief lid

24 jan 2011
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wellicht wel een zwangerschapssteunpanty, weet niet of het ook wat doet voor dat deel. Maar bij liepen ze de vorige zwangerschap ook tot m'n liezen en die panty verlichte toen wel een beetje.

6. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Hey, ik heb er geen last van, maar weet wel dat er speciaal ondergoed aangemeten kan worden (wat erg strak zit) om de druk te verminderen. En koelen zou ook een optie kunnen zijn (ik ben eens gaan googlen, en als tip wordt gegeven om een inlegkruisje nat te maken en in de vriezer te leggen. Daarna met dubbel ondergoed aan laten koelen)
    Daarbij benen goed omhoog houden om de druk te verminderen..

Sterkte ermee meis!

7. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    hoi hier helaas ook een lotgenoot.Er is weinig aan te doen helaas.Bij mijn 1e zwangerschap had ik het ook,maar veel minder.Helaas is er eentje nooit meer weggegaan:(.Wat ik nu heb is ook echt niet normaal,en ook ik krijg steeds meer last.Ik schaamte echt heel erg,en vind het echt niet sexy,om het zo maar even te zeggen.Omdat ik nu ook spataderen op een Bern heb,ga ik deze week naar de ha om over steunkousen te praten,en inderdaad is er ook een soort broekje aan te meten.Ik vind het ook erg meis,maar weet ook niet hoe het weg kan gaan.Ik hoop heel erg dat we na de bevalling er van af zijn!Succes en sterkte meis!

Deel Deze Pagina