Beste meiden, vorig jaar zijn we benaderd door een journalist van het AD om ons verhaal met anderen te delen. Dit hebben we gedaan met de hoop om een nog altijd bestaand taboe te doorbreken en instanties als ziekenhuizen en mail-bedrijven te wijzen op zeer vervelende fouten die het verlies van onze kinderen alleen maar zwaarder maakt. Maandag 25 feb is het zo ver, dan staat ons verhaal in het AD in de bijlage Diagnose. Ik ben erg benieuwd want zoiets is best spannend. Ik hoop dat sommigen van jullie het AD lezen, want uiteraard ben ik ook benieuwd naar jullie reacties. Liefs, Mariella
Ik ben benieuwd meid. Goed dat je aan zoiets hebt meegewerkt. Weet je of het ook op de online versie van het AD komt?!? Anders ga ik hem denk ik maandag kopen. Nogmaals: petje af dat je hieraan hebt meegewerkt! Groetjes, Josien
Ik lees de AD niet, maar ik ga m zeker weten kopen! Ben erg benieuwd! Zijn jullie tevreden met het stuk dat ze geschreven hebben, hoe het geworden is zeg maar? Liefs Marjolein
ja we zijn er tevreden over. We hadden de afspraak dat wij het stuk van tevoren zouden zien en waar nodig konden veranderen. Geen idee of dat het op internet wordt gezet. Ik laat dat maandag nog wel weten.
Goed dat jullie daaraan meegewerkt hebben, Mariella. Zo weinig mensen weten wat je doormaakt als je een kind voor, tijdens of vlak na de geboorte verliest... Petje af dat jullie je verhaal verteld hebben.
Ja, ik vind het ook een erg goed initiatief! Ik ga de krant zeker kopen! Ben benieuwd! Liefs Marjolein
Hey Mariella,ik kan me idd nog herinneren dat jullie daaraan meededen,ben echt heel erg benieuwd meis! Ik koop morgen zeker het AD en zal het zeker gaan lezen! Liefs..
Lieve Mariella, je verhaal is ook op internet te lezen hoor. Ik heb net even gezocht, en gevonden. Prachtig beschreven allemaal. Knap dat jullie hieraan hebben meegewerkt. Liefs Miranda
Mariella mooi stuk hoor. Ik weet niet of ik het zou kunnen. Vooral het stuk over je droom had ik kippevel. Liefs Sen.
mariella heel mooi omschreven zeg en zeker wat jij vertelt over je droom bezorgt me tranen in de ogen zeg maar heel goed dat jullie dit hebben willen vertellen aan het ad echt heel mooi liefs debby
Zo herkenbaar! Helemaal van begin tot het einde... Ook het stuk om in een wachtkamer tussen allemaal zwangere vrouwen te zitten. Wat is dat moeilijk he! ik hoop dat er met dit artikel mensen zijn die het beter gaan begrijpen. En al is het er maar 1! Goed gedaan! Liefs Marjolein
Wat een mooi artikel Mariella! Zo herkenbaar idd. Wat goed dat Niels* zo iets moois kan doen, zijn leven is zowieso niet voor niets geweest en nu kunnen zijn papa en mama ook nog iets doen om andere ouders te helpen. Hij is beretrots op jullie!
Hoi Marielle, Ik heb het stuk gelezen op internet en vond het echt mooi verteld en beschreven. Ik hoop dat er meer mensen bij stil zullen staan, dat een zwangerschap en bevalling niet altijd alleen maar mooi is en goed gaat. Veel mensen staan er niet bij stil, hoeveel verdriet er ook kan zijn. Er wordt vaak zo makkelijk gepraat over het "nemen" van een kindje. Dat is echt iets wat je kwetst, als je zoiets hebt meegemaakt . Leven en dood ligt soms dicht bij elkaar en ik hoop dat er meer mensen zijn die via jullie prachtige stuk in de krant dit zullen inzien. Ik vind het erg dapper, dat jullie zo je eigen verhaal met meer mensen delen. Petje af! Liefs Christa
Lieve Mariella,wat een mooi geschreven artikel zeg,ik heb het met tranen in mn ogen gelezen,heftig hoor! Wat vinden jullie er zelf van? Lijkt me raar om het zo van jzelf terug te lezen.. Petje af voor jullie meid! Dikke kus!
Ik heb het verhaal ook net gelezen, jeetje zat het met een brok in mijn keel te lezen..vooral het stuk waarin het stel blij met een echofoto uit de kamer kwamen lopen. Ohh wat een verdriet moet jij gevoeld hebben Ik vind het mooi en dapper dat je dit heb laten publiceren, alleen dan weer jammer van sommige onnozele online reacties die je dan weer krijg op een artikel. Ik ben ook erg benieuwd wat je er zelf van vind..? Hebben ze alles gepubliceerd wat jij verteld heb, en is het goed neergezet..? In ieder geval heel veel sterkte!
Meiden, dank jullie wel. Het is heftig om je eigen verhaal terug te zien. Maar ik had mezelf goed voorbereid en met de journalist hele duidelijke afspraken dat ik letterlijk wist wat erin kwam. Armand had het even zwaar, maar spijt hebben we absoluut niet. Het is wat jullie zeggen; hopelijk hebben mensen steun aan dit artikel en leren instanties van hun fouten. Dat geeft mij ook het gevoel dat Niels niet voor niets is gestorven. Heel mooi gezegd trouwens. Liefs, Mariel
hey mariella ik heb ook je verhaal gelezen op de site van ad en moet zeggen dat t een mooi verhaal is. ook zo openhartig. petje af hoor en sterkte met alles liefs susanne
Ik las vandaag toevallig de krant van een collega te lezen en kwam het artikel tegen. Ik had al eens hier op de site jullie verhaal gelezen en herkende jullie gelijk. Ik vond het artikel erg mooi geschreven en kreeg idd ook kippevel van sommige stukken. Sterkte verder en ik weet zeker dat jullie veel mensen hebben kunnen helpen met dit artikel