Wat als de verloskundige net voor het persen de vliezen breekt...

Discussie in 'De bevalling' gestart door ratatosk, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    ...en de baby blijkt in het vruchtwater gepoept te hebben?
    Ik kan me zo eens voorstellen dat ik met 9 à 10 cm ontsluiting en persweeën echt niet meer opsta om 'even' naar het ziekenhuis te rijden.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Was ik best bang voor bij de 2e. Bij de eerste in het zh bevallen en de vliezen gebroken bij volledige ontsluiting: in het vruchtwater gepoept. Tweede thuis bevallen in weer over de 41 weken, ook weer vliezen gebroken rond de volledige ontsluiting, maar ditmaal gelukkig schoon vruchtwater. Had ook echt niet meer naar het zh gekund want een minuut of 10 later was ze er al ;)

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Volgens mij laten ze je dan toch gewoon bevallen lijkt me. Het lijkt me niet echt logisch om zo'n vrouw dan nog een reis naar het ziekenhuis te laten ondernemen terwijl die baby er toch snel uitmoet.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het lijkt me dat ze je dan idd eerst thuis laten bevallen, maar dat jij en baby daarna snel naar het ZH worden gebracht voor verdere controles.

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Geen idee eigenlijk. Bij mij heeft ze de vliezen gebroken met 8 cm ontsluiting, was niks aan de hand, maar ik heb er ook niet aan gedacht eigenlijk.

6. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Goede vraag! Zou het even navragen bij je vk. Vorige keer zijn bij mij de vliezen gebroken toen ik zo rond de 9 cm zat maar heb er verder niet over nagedacht toen. Zeker bij een tweede lijkt het me dat je gewoon thuis blijft, het gaat dan meestal een stuk sneller dan bij een eerste kindje.

En wat betreft dat naar het zkh gaan, vorige bevalling kon ik ook na 1,5 uur persen met (afgezwakte) persweeën de auto in richting zkh. Is geen pretje, maar wel te doen hoor.

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Oh dit lijkt me logisch. Dat zal het dan wel worden inderdaad!
    Nou ik hoop maar dat het niet nodig blijkt te zijn.
    Ik heb nu verlof dus veel te veel tijd om over dit soort dingen na te denken..;)

8. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Dat is bij mij gebeurd, de vk kwam toen ik zo goed als volledige ontsluiting had. Toen ze de vliezen doorprikte had onze zoon in het vruchtwater gepoept. Ik hoefde gelukkig niet naar het ziekenhuis. Hij is zonder problemen thuis geboren. Ook hoefde hij niet naar het ziekenhuis voor controle.

9. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    ze beslissen het volgens mij ter plekke. Mijn zus is 2 keer wel naar het ziekenhuis gegaan. De laatste keer met ambulance. Dit was omdat ze bij de eerste iets te veel bloed verlies had gehad. Dus vanwege de combi bloedverlies/vruchwater met ambu. De eerste keer had ze al wel persweeen, maar zat nog niet op 10 cm.. Zij vond het op zich wel te doen... Als jij echt tegen bevallen aan zit, zullen ze het aankijkne denk ik, maar vanwege de mogelijke complicaties zal het niet de eerste keuze van de vk zijn!

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Dan beval je gewoon thuis en als je kleine een goede start heeft, blijf je gewoon thuis.
    Ik werk in de kraamzorg en hoor geregeld over meconiumhoudend vruchtwater maar er is maar zelden wat met een kindje aan de hand en de meesten mogen zo weer naar huis.
    Een vk zal inschatten of het nog haalbaar is om naar het ziekenhuis te gaan.

Deel Deze Pagina