nvo- hoe zit dat nou?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lyso, 23 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Wat ik me nou afvraag he, bij mijn eerste heb ik een ks gehad, omdat ik na 24 uur nog maar op 5 cm zat. Mijn conclusie was dus, te klein bekken, want:
    Had krachtige weeen, (geen opwekkers gehad!)
    ook na ruggeprik geen vooruitgang
    zeeer gemiddeld kind (3275g)
    tussen 03:00 (eeste weeen) en 15:00 5 tergend langzame cm (met strippen en vliezen breken) en daarna helemaal neits meer, alleen een weeen storm...:(
    Maar nu lees ik toch best wel vaak dat de 2e wel normaal komt...
    Ik ga dit nog aan de gyn voorleggen hoor maar dat duurt nog een paar weken...:D daarom mijn vraag aan jullie, wat denken jullie, nu weer een ks? Of toch kans op normale bevallling??

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik had ook NVO, in 18 uur van 4 naar 6 cm ondanks wee opwekkers en ruggenprik. Een te klein bekken komt echt maar heel erg zelden voor en NVO komt vaker voor ( 't is ook maar net de grens die een gyn stelt, en hoelang je het zelf vol kan en wilt houden. Er zijn ook vrouwen die 48+ uur over de bevalling doen en langzaam ontsluiten en daar geen problemen mee hebben. Als je 't zelf niet meer aankan dan is 't inderdaad tijd om in te grijpen. )

Ik wil en ga het zelf proberen, ondanks mn eerdere keizersnee. Ik weet van mezelf dat ik "bang" was en krampachtig was, ik hoop nu meer rust en ontspanning te kunnen vinden want wil heel erg graag geen keizersnee!

3. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Die vrouwen hadden vast geen rug-, been-, en buikweeen tegelijk ;) Dat is natuurlijk ook zo, je hoort vaak genoeg dat ze soms 2 dagen bezig zijn.. Tis mooi dat je een paar weekjes voor me voorligt kan ik het mooi van je afkijken...:D ben heel benieuwd! En wat ik me afvraag, waar komt het dan vandaan die nvo? Ik was volgens mij niet extreem gespannen ofzo, had alleen veel pijn....

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik had zelf wel een groot kind ( 4300 gram en 56 cm ) en nu verwachten we weer een redelijk groot kind. Dat gecombineerd met de "angst" bij mij is wat mij denk ik tegengehouden heeft. Ik hoop nu dat 't allemaal vloeiend gaat ;)

Ik had ook heel veel rug weeën, kon niet meer op mn benen staan van moeheid om ze op te vangen en met de ruggenprik vorderde er nogsteeds niets... Tsja, we zullen zien waar 't dit keer heengaat! Ik zei gisteren voor de grap al; ik wil 't heel graag zelf proberen, maar zullen we met 40 weken en 1 dag voor de zekerheid een KS plannen? ;)

5. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Verder iemand nog enig idee??

6. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    NVO kan toch met van alles te maken hebben? Jij hebt zelf de conclusie getrokken van een te klein bekken, maar misschien lag je kindje niet helemaal goed voor de uitgang? Mijn dochter was een sterrenkijker, daar kwamen ze pas bij de bevalling achter, ook inderdaad omdat de ontsluiting niet vorderde.

Ik ben in bijna 36 uur tot 7 cm gekomen. Dit ondanks wee-opwekkers, een ruggenprik waardoor ik die weeen echt niet voelde en een heel gemiddeld kind (3400 gr.). Ik heb niet te horen gekregen dat mijn bekken te klein zou zijn. Het is de gyn die toen besloten heeft tot een KS omdat dus bleek dat mijn dochter er niet op de normale manier uit zou komen.

Ik zou erbij blijven dat NVO een reden is om tot een niet natuurlijke bevalling te besluiten. NVO is dus een op zichzelf staand iets, het kan allerlei oorzaken hebben maar ook gewoon zo zijn.

7. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    NOu heb niet helemaal zelf die conclusie getrokken,. De gyn sugereerde het. Hij zei trouwens ook dat ik krachtige weeen had, dus dat weet ik wel zeker... Hoe weten ze of het een sterrekijker was? Daar heb ik namelijk niets over gehoord. In het ontslag rapport stond alleen kruinligging... Ik merk heel erg, dat ik het waarom weten wil. Dan kan ik me beter voorbereiden op de komende bevalling. Het voelt zo onzeker... Ook het geveol van, als de eerste niet gelukt is, waarom zou de tweede dan wel passen... Heb ook tot dat ik zwanger was, gedacht, doe mij maar weer een ks... Maar ja, nu die hormonen he...;)

Deel Deze Pagina