Hoi vanaf hoeveel weken is het een beetje verantwoord om je beeb mee te nemen naar een dagje Efteling of ander daguitje in een druk park? Wij zijn echte attractiepark liefhebbers, hebben abonnementen op o.a. Disney, dierentuinen etc. Nu ga ik deze maand bevallen, en tussen mei en aug is wel het hoogseizoen voor de daguitjes of weekendjes uit naar Disney. Vanaf wanneer deden jullie dit? Oja hoelang mogen de kleintjes in een autostoeltje zitten? Was dan nou een uur rijden een kwartier eruit?
Zodra je zelf weer op de been bent . Ik vond het makkelijker om met een pasgeboren baby een dagje weg te gaan dan met een baby die wat groter is. Die kleintjes slapen vaak heerlijk in een draagzak, doek of wandelwagen!
ligt ook aan je kindje! Ik heb 2 hele makkelijke baby`s (gehad) die alles wel prima vinden zolang ze maar op hun tijd de fles kregen. Slapen doen/deden ze wanneer ze er behoefte aan hadden/hebben en waar maakt ze niet uit. Maar er zijn er ook genoeg die alleen thuis in bed willen slapen en anders niet slapen, dan wordt het al moeilijker natuurlijk. Op zich mag je ze maar 2 uur in de maxi cosi hebben, maar een keertje wat langer is niet erg. Dan houdt je ze erna er lekker uit zodat ze lekker kunnen bewegen.
idd zodra je er zelf aan toe bent en natuurlijk ook je kleintje, wat hiervoor ook al gezegt is je kunt ene makkkelijk kindje krijgen maar ook een die er absoluut niet over kan om overal heen gesleept te worden.
maar heb je er wel wat aan om naar een pretpark te gaan ? of ga je met meer mensen ? want als jullie dan met zijn 3en gaan en de baby kan uiteraard nergens in...moeten jullie in elke atractie alleen in. verder is het indd wat de meiden hier boven al zeiden, je kunt inprincipe gaan wanneer je jezelf wel lekker voelt. en kijken naar je baby, misschien hij/zij wel zo gauw overprikkeld dat je het wel even laat maar met een baby is wel makkelijker dan een wat groter kindje, een baby slaapt meestal ook door het echt lawaai heen.
Heb even mijn handtekening aangepast, we hebben een dochter van bijna 8 jaar. Dus sowieso wel een reden om te gaan, en in Disney heb je de babyswitch Kun je om de beurt in een attractie terwijl je 1x wacht en de ander bij de baby blijft en daarna hoeft de tweede niet te wachten in de rij als de eerste bij de baby blijft, snappie ?? Ligt inderdaad ook wel een beetje aan het type kindje dat we krijgen. Ik wil niet echt het gevoel hebben ermee te slepen, maar een paar daguitjes hoop ik toch wel te kunnen maken
Yosyp was net 'n maand oud toen we een familiedagje naar de Efteling hadden. Dat ging toen erg goed. Trouwens toen Yosyp 1 werd zijn we ook naar de Efteling geweest, Jorja was toen ook net 1 maand. En ook met haar erbij ging het goed.
Wij naar de Efteling geweest toen Zoë 6 maanden was en op haar verjaardag. Ging hartstikke goed. Disney staat in de planning in september, moet goed komen . Succes!
Wij zijn ook echte pretpark liefhebbers sem is al 3x in de efteling geweest haha in zijn korte leventje. We gingen normaal zeker 2x naar disney toe en we hebben strek getwijfeld of we volgende week zouden gaan. Maar we wachten toch liever nog even maar het kan wel(ik mis disney wel ontzettend whaaa) Maar idd zodra je weer goed te been bent kan het wel volgens mij(al vind ik het zlef niet zo fijn om z,n lange dag met z,n kleine uk tot 3 maanden weg te gaan)
hoe jonger hoe makkelijker vind ik, die kleintjes merken nergens wat van als je het regelmatig doet, dan wennen ze er nl aan en dan heb je een heerlijke dag.
ooh haha dat wist ik niet ja dan is het indd sowieso wel een reden om te gaan bij walibi hebben ze trouwens ook de babyswitch.
Wij zijn met jongste naar Beekse Bergen gegaan toen hij een week of 5 was. Lekker de hele dag in de draagdoek, hij heeft er helemaal niks van meegekregen. Niet helemaal vergelijkbaar met Efteling natuurlijk, maar ik denk dat het wel gaat. Zo'n babyswitch is trouwens wel een superservice zeg!
dan zou ik het lekkker doen hoor als je hetzelf aankunt en de kleine natuurlijk zoals al eerder gezegt. ons manneke is toen ie mnd was ook al met famuitje meegeweest met fotoshoot bowlen en eten echt complete dag en was niks mee aan de hand. hijh was 9 mnd met de eerste keer disney en vond dit toe nal super haha. babyswitsch hebbben wij toen neit gedaan ook omdat ons meisje nog maar 4 was en dus niet overal in kon .en ik het dus ook niks vind ergens alleen in te gaan haha of naast en wildvreemde dan maar niet zeg maar.
Wij zijn met de oudste indertijd met 8 weken naar de efteling geweest en met 4 maanden (eind november indertijd!) naar Disneyland. In disney waren we overigens wel met nog een stel (zonder kinderen) dus dat is op zich wel prettig. In november dit jaar gaan we weer, dan is de oudste bijna 3,5 en de jongste 13 maanden. Ik denk dat dat een moeilijkere leeftijd is, die 13 maanden, dan toen met 4 maanden... maar we zullen zien. M'n ouders gaan weer mee. En we houden er rekening mee dat we overdag terug gaan naar het hotel om even uit te rusten en op te warmen. Disney heeft natuurlijk babyswitch (werkt prima inderdaad) + een babyverzorgingsruimte, wat ook wel fijn is, hoewel ik me kan voorstellen dat het daar in de zomer misschien wel druk is. Maar dan is de noodzaak misschien ook wel kleiner dan in de kou van de winter wanneer je écht warm binnen moet zitten met voeden.