hallo dames, Vandaag liep ik in de stad en wilde gaan kijken voor positie broeken, maar nu vroeg ik mij af vanaf hoeveel weken het 'normaal'is dat je begint met het aanschaffen van positie kleding, want ik wil niet op en dag wakker worden en dat mijn broek niet meer past. Liefs Lien
zodra je merkt dat je knoop nog maar net dicht gaat zou ik wat kleding aanschaffen. koop dan alvast een lekker zittende broek tot je over de gevaren zone heenbent en dan kan je best uitgebreid gaan shoppe. ik wordt nu al aardig dik en me broeken passennog net. ik heb al wel positiekleding liggen van mijn toen met mijn dochter maar heb het nog niet nodig. wat rondkijken en passen is altijd leuk toch
Als je daar bang voor bent, kan je toch vast een broek kopen. Je kan 'm maar vast hebben liggen toch? Wat normaal is weet ik niet, volgens mij zitten er grote verschillen in. Ik heb zelf bijvoorbeeld nooit positiekleding aangehad.
meestal als je eigen broeken echt te strak gaan zitten dan ga je positie kleding dragen. ik heb gewacht tot na de eerste goede echo met het kopen van een broek. daarna heb ik er gelijk 1 gekocht en hij heeft tot week 12 in me kast gelegen, daarna zaten me eigen broeken echt niet meer fijn. maar het verschilt wel per persoon, sommige kunnen tot de 20ste week hun eige kleding nog aan.
Ik merkte op een gegeven moment dat mijn broeken strakker gingen zitten. Toen dit ongemakkelijk werd ben ik gaan shoppen. Mijn advies: koop niet meteen een hele garderobe voor de hele zwangerschap. Heel veel spullen die ik in het begin kocht kon ik het laatste trimester niet meer aan (GIGAbuik) en toen kon ik weer op pad!
Ik zou wachten tot je echt een beetje een buikje begint te krijgen. Ik heb zelf het hele eerste trimester en een groot deel van het tweede met mijn gewone broeken aan of met een elastiek in de knoop gelopen. Mijn eerste positiebroek heb ik gekocht toen het zelfs met de elastiek niet meer ging. Ik ben er wel erg blij mee. Het is fijn om er een in huis te hebben zodat je iets aan kunt wat lekker zit. Ook een ruime joggingbroek is onmisbaar, al is het alleen maar voor 's avonds op de bank of zo. Maar inderdaad, probeer er voor te waken te vroeg al een hele garderobe te halen. Niet elke positiebroek zit even goed over elke buik. Straks heb je er een die je rond de 30e week niet aan kan omdat ie toch vervelend zit dan, En let er op dat je de kleding waarschijnlijk maar beperkt aan kan. Het zou zonde zijn om een hele mooie positiegarderobe aan te schaffen die je volgend jaar in de kast moet laten liggen omdat je niet meer zwanger bent.
Ik heb nog steeds geen positiekleding aan, pas alle broeken nog ( moet nu wel een knoopje open doen ) en jurkjes heb ik in mijn normale maat gekocht... rekken toch wel mee!
Hoewel ik (vooral sàvonds) al wel een buikje heb heb ik meestal nog geen positiekleding aan. Heb het wel in huis maar sàvonds kies ik liever voor m`n pyamabroek.
Mijn vorige zwangerschap ben ik met 16 weken echt helemaal overgestapt op de positiekleding. Deze keer zal dat wel eerder zijn - ook omdat ik de kleding al in huis heb. Wat hier al meerdere keren is gezegd: koop niet te veel in één keer. Ik groeide op het laatst zo hard dat ik echt nog wat extra dingen heb aangeschaft. Dit geldt zeker voor spijkerbroeken, degene die ik had zat op het laatst echt niet meer lekker. En een musthave: een goede trainingsbroek. Zalig voor 's avonds! Pim
Ik kon tijdens de zwangerschap van mijn zoontje al na tien weken mijn eigen broeken echt niet meer dicht krijgen, terwijl ik een slanke bouw heb.Mijn moeder had dit ook bij haar zwangerschappen. Ben benieuwd wanneer ik deze keer mijn broeken niet meer aan kan en hoe lang ik het deze keer verborgen kan houden, ik werk in het middelbaar onderwijs. Pubers zijn nogal gefocused op uiterlijk (juf bent u dikker geworden want uw riem zit op een ander gaatje? kreeg ik eens te horen) het is dus heel verschillend, elk lichaam is anders.
Ik was zo blij dat ik eindelijk zwanger was na een jaar, dat ik ook vrij snel ben gaan shoppen voor positiekleding. Het heeft nog wel even in de kast gelegen, want mijn buik begon pas met 18 weken echt te groeien.
Ik heb nooit positiekleding gedragen, tot het eind gewoon mn eigen kleding, heb alleen bij de H&M gewoon goed rekkende rokken gekocht en broeken waar een elastische band in zat en 2 leuke jurken. Legging eronder en klaar. Scheelt een hoop centen. En ik zal wachten met kopen, aangezien je niet weet welke maat je straks hebt, je kan nog behoorlijk wat kilos aankomen Als je dan nu een 36 ofzo koopt, en je hebt straks met 20 weken, maat 38, heb je er niks aan.
Ik moest zelf rond de 10 weken al positiebroeken aan maar ben van mezelf nogal smal op de heupen, dat was het eerste waar er kilootjes bij kwamen. Ik heb ook bewust nog geen hele garderobe gekocht, paar broeken en truien maar je weet niet wat de toekomst brengt..... Sommige vrouwen moesten na week 30 alweer op pad en dat zie ik zelf liever niet.
tis voor iedereen verschillend hoor... als je broeken gaan knellen dan word het tijd te gaan winkelen... ik had met 8 weken zwangerschapkleding nodig vooral de broeken knelde
ik had dat vorige zw ook.... verwacht dat deze keer ook. heb nu natuurlijk wel wat liggen..... maar voorla de tip op volgen niet alles in 1 x te kopen. Liefst met flinke rek erin zodat ie ook overmega buik kan. ik had vorige zw combi van gewone rek jurkjes met broeken eronder..... en goed uitzoeken, zodat je het lekker met elkaar kan combineren.
Ik ben bij mijn eerste zwangerschop in week 21 overgestapt op positiekleding. In mijn tweede zwanerschap met 8 weken voor broeken en met 12 weken voor shirts!
ik paste met 5-6 weken mijn eigen kleding al niet meer dus ja dan moet je wel, vind zop'n elastiekie zo armoedig staan wil er graag wel leuk uitzien.. en heb een lage buik dus ook niet handig in normale broeken..
Ik ben nu 10 weken en heb nu mijn zwangerschapsbroeken van de vorige keer erbij gehaald. Bij mijn vorige zwangerschap was dit pas rond de 20e week. Dus dat is nogal een groot verschil! Verder draag ik lekker veel jurkjes met een legging. Al moet ik nu denk ik wel een grotere legging gaan kopen.
Hoi, Ik heb twee broeken gekocht, maar heb het eigenlijk nog niet echt nodig. Ze zitten trouwens wel heel lekker! Heb trouwens wel een jas gekocht speciaal voor de dikke buik, bij Belly B. Het ziet er niet uit als een typische zwangerschapsjas, maar mijn andere jas is zo'n kort model die nu niet echt lekker mee zit.