Vanaf hoeveel weken positiekleding?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jomy, 4 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Ik heb nog verschillende broeken van mezelf die passen, maar ook een een deel wat te strak zit. leggings passen wel nog, maar ik heb ook zo'n pantyleggings zeg maar en die band zit erg strak vind ik.

heb van een vriendin 1 positiebroek gekregen zit heerlijk sla wel de band om.
    het fijne aan zo'n broek is dat 's avonds als je buik dikker en gevoeliger is vd opgezette darmen er geen knoop in je buik duwt.

ik ga komende week shoppen en dan koop ik denk ik nog 1 of 2 broeken en mss wat leggings.
    truitjes is nog lang niet nodig.

is trouwens mijn eerste en ik ben 1 kg afgevallen. toch groeit mijn buikje al ietsje.

2. smuizel

smuizel Lid

24 mei 2011
    44
    0
    0
    thuiszorg
    @ huisje,boompje,beestje ;)
    Ik kon bij mijn 1e geen positiekleding vinden in mijn maat alles was te groot uiteindelijk in belgië geslaagd en vanaf 5 mnd droeg ik het
    Bij mijn 2e kon ik mijn eigen kleding aan mt 34 dus dat was makkelijk
    Nu 6 weken zwanger en krijg mijn maatje 34 niet meer dicht al een best buikje
    Maar geen buikje vol met baby maar met mijn darmen dus denk dat ik al snel positie kleding aan Moët deze keer

3. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Ik droeg tot nu toe mijn eigen kleding. Vorige week voor het eerst een zw schapsspijkerbroek aangetrokken. Maar mijn eigen kleding begint nu ook minder lekker te zitten.

4. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    :( met 34 weken en 5 dagen draag ik nog steeds mijn regulieren kleding.

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Zo, die heb ik meteen besteld! Ik draag alleen maar loeistrakke skinnyjeans, dus probleem (tijdelijk) opgelost!

6. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Nog niet.
    Ben al wel bijna 5 kilo aangekomen.
    Ik heb een strakke onderbuik, dsu mijn buik begint pas zo'n beetje boven mijn navel. De meeste van mijn broeken kunnen nog zonder moeite dicht.

7. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Bij mijn dochter en bij deze moet ik echt positiekleding aan vanaf een week of 5. Tenminste de broeken. Shirtjes, rokjes, leggings dat lukt wel een heel stuk langer gelukkig. Bij mijn dochter had ik zo'n reusachtige buik dat op het eind de positiekleding niet eens meer om mijn buik pastte.

8. EllesEJ

EllesEJ Lid

14 jan 2012
    17
    0
    0
    NULL
    Emmen
    Ja is ideaal zo'n FlexiBelt!

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mijn eerste rond de 20 wkn positiekleding, bij mijn 2e rond de 9 wkn en nu rond de 5 (!:$) wkn....
    Heb nu echt al een bolletje, zo'n buikje als nu had ik bij mijn oudste pas rond de 24 wkn.

Heel irritant, ben nu door misselijkheid/spugen al 8 kg afgevallen, dus de positiekleding die ik heb is eigenlijk wat te ruim aan het worden (heupen, benen) ;), maar ik heb weinig zin (en geld :)) om een compleet nu garderobe in kleinere maar te gaan kopen...

10. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Vroeg! Op 6 weken zaten mijn jeansbroeken al niet meer confortabel! Op 8 weken heb ik het opgegeven. Gelukkig kwam toen het mooie weer en kon ik mijn harembroeken boven halen. Heerlijk die elastische band :) Voelde me er niet helemaal goed bij dan al positiekleren aan te doen. De elastische band danste toen nog helemaal rond mijn middel.
    Had wel snel een buikje. deels doordat ik een aantal kilo bijgekomen was door de hormonen die ik moest innemen, maar ook wel snel door de zw.schap

11. babybuik1983

23 aug 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben nu 26 weken zwanger en begin nu te merken dat mijn broeken gaan knellen. Ben niet superslank van mezelf, maar mijn buik groeit gewoon niet zo hard. Bij positiebroeken zakt die elastische band constant af. En ik krijg het er erg benauwd van, die dingen zijn zo vreselijk hoog. Maar mijn gewone broeken moeten nu ook zo langzamerhand de kast in.
    Misschien eens zo een zonder band proberen. Dus gewoon zo'n lage elastische. Heeft iemand ervaringen met zo'n model positiebroek? Of moet ik me maar gewoon in de leggings met jurkjes gaan storten..

12. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

met 9 weken begon ik al positiebroeken te dragen

13. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet meer hoeveel ik toen woog, maar ik ben rond 20 weken zwangerschapskleding gaan dragen. Daarvoor droeg ik broeken met elastieken band dus die konden wel even mee.
    Ik vond het eerlijk gezegd helemaal niet lekker zitten, die positiebroeken. Heb er heel erg aan moeten wennen.

14. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik heb tot 17 weken mijn gewone broeken nog aangekund. Ik had al wel een hele buik, maar mijn broeken kreeg ik onderaan gewoon dicht (heupbroek) En dan gewoon met tuniek er overheen en klaar.

Nu draag ik veel leggings met tuniekjes. Heb tot nu toe, alleen 2 positieleggings gekocht, de rest is van mijn eigen leggings kan ik gewoon nog aan. En de tuniekjes koop ik gewoon in een maat groter, dus hier niet speciaal zwangerschapskleding nodig.

15. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik ben nu met bijna 22 weken een kilootje of 3 aangekomen. Er zit we echt een bol buikje op... Ik dacht dat ik het prima af kon met 'gewone' elastische shirts en dan 1 positiebroek en 1 positierok, maar van de week heb ik scheldend en tierend de conclusie getrokken dat praktisch niks me meer flatteus staat. Of het knelde of was te kort...
    Een ramp!

Vandaag naar een positie-winkel geweest en mezelf tot blut aan toe getrakteerd op wat verschillende items. De mevrouw was erg behulpzaam en echt, echt, echt... alles wat gemaakt is voor zwangere dames, zelfs de strakke shirtjes/jurkjes.... staan vrouwelijk, mooi en flatteus. Ik vond het echt een ontdekking... Dat ik er met dikke buik ook zo uit kon zien :D.

Ik vind positiejeans/broeken overigens heerlijk zitten!!! Echt als een joggingbroek, maar dan met andere look.

Ja.... ik ben sinds vandaag zeer blij met het bestaan van al die speciaal ontworpen kledij :D.

16. Jomy

Jomy Niet meer actief

Thnx voor de tip, die ga ik ook maar eens bestellen :p Heb ook aardig last van mn darmen dus mn broeken zitten echt niet lekker meer :(

17. EllesEJ

EllesEJ Lid

14 jan 2012
    17
    0
    0
    NULL
    Emmen
    Moet je zeker doen! Het is zo jammer als je lang blijft doorlopen met iets wat eigenlijk niet lekker meer zit :) Ik vond het een fijn ding voor de overgang tot ik echt mijn eigen broeken niet meer aankon!

Deel Deze Pagina