Vanaf hoeveel weken pretecho laten maken?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door zogelukkig, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vanaf hoeveel weken pretecho laten maken?

1. Zo vroeg mogelijk

2. Vanaf 18 weken ivm geslachtsbepaling

3. Vanaf een week of 25, dan ziet de baby er wat voller uit

4. Zo laat mogelijk

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoi,

Ik ben benieuwd vanaf hoeveel weken jullie een pretecho hebben laten maken of van plan zijn te laten maken en waarom. ;)

Edit Moderator: Verplaatst! Graag goed kijken waar je een topic gaat openen.

2. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Haha, lees 'm nu pas goed : hebben laten maken. Met vijf week wordt dat nog niets ;) Maar ik wil 'm bij ongeveer 25 weken laten maken!

3. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Wij willen hem laten maken omstreeks 24 weken.

4. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Wij laten een 3D/4D pretecho maken als ik ruim 27 weken zwanger ben.

5. zogelukkig

O, maar dat mag je ook invullen hoor! heb de vraag even aangepast. ;)

6. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik heb zelf bij een sportcentrum gewerkt waar ze pretecho's lieten maken, dus ik moets de mensen wel eens adviseren.
    Voor een 2D echo raden wij aan om rond de 22 weken een afspraak te maken en voor een 3D-echo vanaf de 26 weken. Dan krijg je het mooiste resultaat.
    Na 30 weken is het beeld sowieso veel te vol en krijg je de baby niet meer goed in beeld.

Succes ermee!

7. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik heb met 10.6 weken een pretecho laten maken in 2D. (maar pas nadat ik op de optie had geklikt begreep ik dat je waarschijnlijk 3D bedoelt met pretecho?)
    Dit heb ik gedaan omdat we niet meer wilden wachten tot de 20 weken echo. De 1e echo kreeg ik met 8 weken.
    Daarna hebben we met 15.5 weken nog een 2D pretecho gemaakt, omdat we ons kindje graag weer wilden zien.

8. Niet meer actief

Ik heb er 4 gehad, 1x met 17 weken 1x met 23 weken 1x met 28 weken en 1x met 32 weken.

Moet zeggen dat ze allemaal wel wat hadden.. waren allemaal super en het ligt er denk ik aan hoeveel echos je wil laten maken & met welk doel..

9. zogelukkig

Ik krijg nog maar 1 echo; de 20 weken echo en wij willen graag de baby zien en ook wel het geslacht weten, maar het lijkt ons voornamelijk erg mooi!

Zit er veel verschil in die van 17 en 23 weken?

10. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik wacht eerst nog op mijn eerste termijnecho bij de VLK, elke gepland staat bij 12 weken zwangerschap.

Pretecho lijkt me leuk tussen de termijn- en 20 weken echo, om gewoon even naar je kindje te kijken. En ook nog eentje met ongeveer 26 weken zwangerschap, omdat je dan een hel mooi beeld schijnt te krijgen.

Groetjes Mariska

11. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

met 15/16 weken past het kindje nog net helemaal in beeld, dat is wel erg leuk! En met een beetje mazzel kun je al wat van het geslacht zien ;)

Ik denk trouwens dat elke termijn wel wat heeft hoor, want naar je kindje kijken is gewoon erg leuk! :D

12. zogelukkig

Ik denk dat het ook wel twee pretecho's worden, want manlief wil uiteraard graag mee en moeders ook (samen=doe maar niet dan, ze hebben niks tegen elkaar hoor, maar mijn moeder is nogal overheersend zeg maar...).

13. Niet meer actief

Als je het echt doet voor het uiterlijk van het kindje zou ik met 23 weken gaan... als je voor het geslacht gaat zou ik met 17 weken gaan :D

14. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Wij doen het met 26/27 weken.

er is mij verteld dat het dan het mooiste is en dat het kindje dan nog helemaal in beeld kan zeg maar.

15. Niet meer actief

Nee vlekje hij kan dan niet meer helmeaal in beeld... qua gezichtje enzo is het rond die tijd wel t meest duidelijk inderdaad

16. lilly1983

lilly1983 Lid

2 nov 2008
    12
    0
    0
    woonbegeleider
    Nijmegen
    Hallo,

wij hebben een 3d echo laten maken met 26 weken en een dvd. echt super mooi!
    Wij wilden niet weten wat het werd en degene die de echo maakte heeft er dan ook netjes voor gezorgd dat we het niet zagen. (en het was onze eerste keer dus wisten wij veel waar we op moesten letten haha)
    iedereen die de dvd zag zeiden dat het een jongetje was.... niet dus we hebben een dochter!
    deze zwangerschap wil ik het weer met 26 weken laten doen is leuk om te vergelijken met de 1e.

groetjes Lilly

17. 2009mama

2009mama Niet meer actief

heb je misschien een foto op de computer die je kunt laten zien van 23 weken ? ik heb morgenavond 3d echo ben echt heeel benieuwd geen idee wat ik kan verwachten.....kunnen ze nu echt al een beetje zien hoe ons kindje eruit gaan zien ? of het bijv het neusje van papa of mama heeft ?

18. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb met 9 en 10 weken een echo in t ziekenhuis gehad. Ik vond dat je hier echt niet veel op zag (met 10 wel al veel meer dan 9 weken). Alleen of t hartje klopt.
    Gelukkig kreeg ik ook nog een termijnecho met 14 weken. Deze vond ik echt prachtig, het kindje past helemaal in beeld en je ziet al zoveel!
    Toen de 20 weken echo en met 26 weken een 3D pretecho, hier kun je (als hij/zij meewerkt!) heel mooi t gezichtje zien.

Dus t ligt eraan waar je voor gaat.
    Heb je de termijnecho erg vroeg gehad, dan zou ik zeker nog een 2D pretecho doen tussen 12 en 18 weken. Evt voor t geslacht, maar dat kan pas vanaf zo'n 17-18 weken meestal. Dan kun je net zo goed wachten tot de 20 weken, vind ik persoonlijk!
    Als je gaat voor het koppie, dan zou ik een 3D echo plannen tussen 24-28 weken zoiets. Dan zit er al iets vet op en is het nog niet te vol in de baarmoeder.

19. Niet meer actief

Zwanger 89 ik heb je een pb gestuurd

20. 2009mama

2009mama Niet meer actief

ik heb hem ontvangen :D
    wat een gave foto's zeg !

Deel Deze Pagina