Hai meiden, Ik ben gister voor de 2de keer naar de vlk geweest, heb het hartje horen kloppen helemaal blij maar, volgens mijn laatste menstruatie zou ik nu 12.6 weken zijn, dat betekent dat ik 15 mei uitgerekent ben! Nu heb ik een echo gehad 3 weken terug en de mevrouw daar zei mij dat ik toen 9 weken zwanger ben(nu 12 weken)juitgerekend 20 mei. Mijn verloskundige vond het gister heel erg raar dat ze me dus 5 dagen achteruit hebben gezet.Verder zei ze dat ik als uitgerekende datum gewoon 15 mei moet houden! Ik vind het natuurlijk fijn om verder te mogen zijn, en nu dan dus ook echt voorbij de onzekere periode ben. Maar toch weet ik nou niet naar wie ik nou moet luisteren! Het is verder niet heel erg belangrijk natuurlijk, Maar vroeg me af naar wie jullie zouden luisteren?(kan ik namelijk me banner ook weer naar voren zetten, en me uitgerekende datum veranderen)
Het lijkt mij dat degene die jouw echo heeft gemaakt ook heeft gemeten en dat zij dus weet hoe ver je heen bent. Ik zou dat dus aanhouden!
hier houden ze de echo datum aan dus 23 maart maar vls de laatste echo's ben ik morgen 21wk en dus 20 maart uitgeteld.
Hier houden ze de eerste dag van de laatste menstruatie aan. En dat gecombineerd met de echo, zegt de echo een paar dagen minder, houden ze nog zoals bij jou de 15e van mei aan. Als het verschil meer dan een week is gaan ze het pas aanpassen!
ik zou even wachten op de volgende echo. want in die weken kan 1 mm verkeerd meten al een dag verschil uit maken. mijn gyna heeft nu op de echo van 12 weken mijn uitgerekende datum aan gehouden. anders zou ik nu 13 weken 6 dagen zijn. maar met de echo van 14 weken liep het gewoon weer goed
hier houden ze de echo aan in combinatie met je regelmaat van menstruatie. de datum dat je bent uitgerekend is wel belangrijk al lijkt dat nog niet zo maar je draagt meestal niet langer dan 42 weken en dan is het natuurlijk wel belangrijk welke er aan gehouden wordt.en je kan ook aan je aantal weken zwangerschap zien of je thuis mag of in het ziekenhuis moet bevallen. zou gewoon even overleggen dat je dit vreemd vindt en om uitleg vragen.