gewichtstoename

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door margaretha, 7 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. margaretha

    21 nov 2006
    60
    0
    0
    Hallo,

    Ik zit nu in de 30ste week van mijn zwangerschap en ben al 30 kilo aangekomen! Nu heb ik 2 vleesbomen in mijn baarmoederwand en hou ik veel vocht vast, ook heb ik veel vruchtwater. Verder let ik op wat ik eet en zou daar dus niet een probleem moeten liggen, maar waarom ik dan zoveel aangekomen ben, weet ik niet. In mijn familie zijn alle vrouwen zoveel aangekomen tijdens hun zwangerschap, maar het lijkt me sterk dat het erfelijk is. Omdat ik vleesbomen heb, sta ik onder medische controle in het ziekenhuis (ben ook al opgenomen geweest en heb toen 3 dagen aan de morfine gelegen van de pijn) in het ziekenhuis controleren ze steeds mijn bloeddruk, suikergehalte en ijzer, en dit is steeds keurig, dus daar kan het ook niet liggen en ze zeggen er in het ziekenhuis verder niets over, maar ik vind het zoveel en ben bang dat ik straks na de zwangerschap de kilo's niet meer kwijt zal raken. Ik hield altijd al veel vocht vast, ik kwam voordat ik ongesteld moest worden ook meestal rond de 4 kilo aan en die waren daarna dan ook wel gelijk weer weg, maar 30 kilo! de baby maakt het verder goed en groeit goed, niet groter dan normaal, precies mooi in de groeicurve. Komt het vaker voor dat mensen zoveel aankomen (ja in mijn familie dus wel, maar verder ook nog?) en zal ik het ook snel weer kwijtraken? Ik kan geen borstvoeding geven na mijn bevalling en ik heb begrepen dat het afvallen dan langzamer gaat, klopt dit?

    Hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden. groetjes margaretha
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi margaretha,

    Helaas is aankomen in de zwangerschap normaal, het gemiddelde is rond de 15 kilo, De een komt meer aan als de ander en het kan best genetisch bepaald zijn. Zolang je gezond eet en niet veel snoept, is eht puur van de zwangerschap. Ook zonder borstvoeding geven kan je je overtollige koilo's weer prima kwijt raken. Dus geen paniek, op dit moment is er niets aan te doen!

    Groetjes imke
     

Deel Deze Pagina