Vanaf hoeveel weken...?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hester, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Buikband?

1. Ja, vanaf ... weken

2. Nee, omdat ...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Hester

Hester Niet meer actief

Vanaf hoeveel weken dragen jullie een buikband? En draag je er eigenlijk wel graag eentje?

Ik heb er pas voor het eerst een aangedaan in de winkel, maar vond het helemaal niets: het zat te slap (maatje 1) en gaf dus helemaal geen steun of whatever :( Misschien moet ik nog even wachten.

Het leek me op zich wel handig om sommige kledingstukken er een beetje mee te verlengen (ik zou 'm zeker niet OVER mijn kleren dragen, dat vind ik persoonlijk niet zo mooi).

Dus: Hoe is jullie buikband-ervaring?

2. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ja, vanaf een week of 8 a 9 al.
    Wilde ik helemaal niet, vond het belachelijk vroeg, maar ik moest wel. Mijn buik groeide zo hard dat al mijn truitjes erg kort waren en om meteen een vermogen uit te geven aan positiekleding zag ik niet zitten.
    Ik heb toen wel buikbanden gedragen die niet opvielen. Ik heb veel zwarte kleding aan, die band was dat dus ook, dan leek het net of het een stukje van mn trui/shirt e.d. was.
    Overigens geven ze geen steun hoor. Hoe kan zo'n stom dun lapje stof nu steun geven?

3. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik draag ze nu al een paar weken. Ik heb er 2 van de H&M en 1 van Prenatal. Die van de H&M kon ik eigenlijk meteen om (denk vanaf 23 weken), maar die van Prenatal is nu nog een beetje te groot. Deze draag ik dan ook onder mn kleding, die van de H&M heb ik vanaf vorige week over mn kleding gehad en ik moet zeggen dat het best leuk staat. Maar het is echt je eigen keuze of je ze gaat dragen of niet. Ik persoonlijk vind het erg prettig omdat het mij toch wel wat steun geeft, maar een ander kan hem best te strak vinden zitten of wat dan ook. Als je ze niet wil dragen moet je het ook zeker niet doen, probeer anders of je ze in dezelfde kleur als je kleding kunt krijgen, dan zijn ze makkelijker als verlengstuk te gebruiken.

Liefs,
    Duveldraakje

PS Succes!

4. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik vind het heerlijk een buikband vooral een iets grotere die je ook iets over je kond kan trekken. prenatal heeft ook leuke en miss etam ook!anders moet je er nog even mee wachten totdat je buik ietsjes groter is.

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik durf niet meer te zeggen wanneer ik precies een band ben gaan dragen maar ik heb het ook een beetje bewust gedaan omdat ik van mezelf vrij fors ben en ik was bang dat mensen zouden denken ( als ik die band niet zou dragen ) dat ik gewoon dik zou zijn en als ze zo'n band zien dan weten de meeste wel dat je zwanger ben.. Op dit moment hoef ik geen band te dragen want als ze nu nog denken dat ik dik ben dan sporen ze niet hahaha sommige vragen nu zelfs of er echt maar eentje in zit die kleine heeft namelijk een groei spurt gehad en dat kan je heel goed zien hahahaha :D .... ik zal straks wel ff een foto plaatsen in mijn album..

6. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ik draag ze niet! Het geeft geen steun en ik heb veel positiekleding gekocht. Dus heb het ook niet nodig.

7. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Ik ben erg slank, ondanks de bolle dikke buik dus pas ze allemaal niet goed.

ik heb nu van die spagettihempjes de bandjes afgeknipt en nu zitten die hempjes als een buikband :) ach ja je moet wat :)

8. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Ben nog niet zwanger, maar heb er al wel eentje thuis liggen (en hopelijk nog 1 onderweg van de VSM).
    Denk dat ik ze wel ga dragen, maar kan je nog niet zeggen met welke week hihi ;)

Racebabe

9. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Vanaf een week of 22 droeg ik ze... maar altijd onder mijn kleren.... nu kan ik ze eventueel ook boven mijn kleding doen.. maar dat doe ik eigenlijk nooit.

10. Ik draag ze al een paar weken. Ook mijn shirtjes zijn veel te kort, al heel erg snel. Als ik thuis ben draag ik ze gewoon onder mijn shirts. Op het werk heb ik een verschrikkelijk stomme broek aan met een flink elastisch deel voor de buik. Daar doe ik de buikband wel over de broek aan.

Steun geven ze inderdaad niet en daar zijn ze ook niet voor bedoeld. Ze zitten ook nog niet strak bij mij, dat komt vanzelf wel denk ik dan maar.

Het is denk ik maar net wat je leuk vind om te dragen. Sommigen vinden het verschrikkelijk en anderen leuk. Net wat je eigen voorkeur is.

11. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    ik draag ze nu al weer 5 weken. Zowel boven al onder de kleren.
    Zit voor mijn gevoel heerlijk!

12. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik weet ook niet precies wanneer ik ze ben gaan dragen volgens mij rond week 20 ofzo. ja en met kerst had ik een glitterjurkje verknipt die ik als buikband over mijn zwarte jurk heen droeg.
    een buikband geeft zoiezo nooit steun.
    ik draag hem onder mijn shirts, dan steekt alleen de onderkant eronderuit. Ik kan op die manier nog veel eigen shirtjes aan. Ik vind het overigens geen gezicht als je een buikband over je tshirt heen draagt.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    vanaf week 9 draag ik afentoe buikbanden. en vanaf week 12 bijna elke dag. in mijn album staat een foto met buikband.

14. jessica84

jessica84 Actief lid

27 jun 2006
    111
    0
    0
    administratief medewerker
    den haag
    ik draag er elke dag eentje
    het zit lekker en ik vind het leuk staan, want je hebt zoveel leuke
    ik droeg ze vanaf 11 weken want me buik die groeide als kool

maar ik vind ieder voor zich

groetjes Jessica

15. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ik ben mijn buikbanden pas gaan dragen toen ik ook echt een buik had, nou ja dat je wel al wat kon zien.

maar dat is voor idereen persoonlijk.
    lekker een buikband omdoen als ij dat wilt.

groetjes susanne

16. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Ik draag ze al vanaf week 15 inderdaad onder mijn shirts als verlenging. Ik heb ze bijna elke dag om, nog steeds onder mijn kleding. Volgens mij hebben de meeste mensen niet eens door dat het een buikband is, kan net zo goed een lang shirt zijn.

17. Lintje82

Lintje82 Bekend lid

Ik heb er nog geen een....
    Vind het bij andere heel erg mooi, maar bij mezelf ziet het dus echt totaal niet uit :(

18. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Hallo meiden!

Wat toepasselijk zeg, ik heb toevallig vandaag voor het eerst een buikband om/aan. Mijn buik is nu wel groot genoeg voor een buikband. Ik heb hem het liefst ook onder een shirt, maar vind het bij anderen altijd mooi staan over hun kleren heen. Dus ik heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken en heb hem ook over mijn shirt heen. En het staat ook nog mooi moet ik zeggen.

Groetjes Miep

19. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    En oh ja, steun geeft het totaal niet, het is alleen voor verlenging van je kleren en de mooiigheid, tenminste bij mij wel.

20. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ik had er 2 gekocht en heel effe gedragen toen ik 20 weken was. Ook als een verlengstuk van mn shirt die dan net iets te kort was door de buik maar heb ze al in geen weken aan. Hier ook genoeg positie kleren en gewone kleren gekocht. Veel leuker ook! Maar ja smaken verschillen he.

Deel Deze Pagina