bekkenpijn en werk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door silvana81, 17 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik ben nu 2 weken thuis ivm bekkenpijn de eerste week kon ik me bijna niet bewegen of ik verging van de pijn. Lopen ging bijna niet ik hield me thuis overal aan vast om maar een paar stappen te zetten.
    Nu gaat het iets beter kan me meer bewegen.

Nu zijn we gister ff naar een babywinkel geweest en na een uur daar rond gelopen te hebben werd de pijn weer heviger. Ik bukte ergens voor en kwam niet meer omhoog mijn man heeft mij met veel pijn omhoog gekregen en daarna zijn we naar de auto gegaan maar had zoveel pijn ik kon met moeite de auto in.

Nu wil ik morgen weer proberen om mijn dochter naar school te brengen op de fiets, hoop dat het lukt.

Ik wil ook weer graag werken verveel me dood thuis maar ben bang voor de reis ernaar toe.
    Fietsen naar station, lopen naar metro staan in de metro.....overstappen andere metro weer staan in de metro en dan nog van station naar me werk lopen.
    Als ik nu wegga is mijn man bij mij dat als het niet gaat dat ik op hem kan steunen maar hoe gaat het dan als ik zonder steun onderweg pijn krijg en geen stap meer kan zetten.....daar ben ik nu het bangst voor.
    Ik heb zittend werk maar hoe gaat het als ik na bv 4 uur weer naar huis ga en dan weer moet lopen de metro moet nemen en fietsen pffffff......weet ff niet meer wat nu verstandig is en wat haalbaar is.

Wat zouden jullie doen?
    Wat is jullie ervaring met bekkenpijn en werken?

2. meliez

meliez Actief lid

26 apr 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Rustig aan doen en ga ff langs de een bekkenfysio. Ik heb ook bekkenpijn, maar sinds ik oefeningen heb gekregen bij de fysio kan ik gelukkig weer normaal bewegen. Ik zit al sinds november deels in de ziektewet, door die bekken klachten. Werken gaat nog wel, maar heb kortere werkdagen gekregen, ik heb staand werk.

3. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Ga je al naar de bekken fysio? Dat geeft mij erg veel verlichting. Ik werk normaal 24 uur per week 8 uur per dag. Sinds begin december werk ik 2 uur per dag minder zodat ik kan rusten/liggen als ik thuis kom. Ik heb een zittende baan en zitten is volgens mijn fysiotherapeut het aller belastends voor je bekken dit merk ik ook zeker al doet het huishouden me ook veel pijn en kan ik niet veel op een dag. Kan je niet thuis werken?

4. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ja er komt een bekkenfysio aan huis omdat ik door te veel pijn er niet zelfstandig naartoe kan.
    De pijn trekt zo erg naar mijn been dat ik deze soms niet omhoog krijg.... een stoepje af of op gaan is vreselijk pijnlijk waardoor ik zowat door mijn been ga en wankel.
    Fijn om te horen dat jullie in ieder geval wel kunnen werken hopelijk lukt mij dat ook binnenkort.
    Thuiswerken kan helaas niet.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Je verhaal zegt het al , hoe moeilijk ook thuis blijven!!!!

6. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Jee meid als je al teveel pijn hebt om naar een fysio toe te gaan, en ik lees wat voor n reis jij moet afleggen naar je werk.. Dan zou ik voorlopig niet denken aan werken (zittend werk is trouwens ook belastend v je bekken!!)
    Ik snap goed dat je er flink van baalt hoor!! Maar je hebt nu denk ik weinig keus. Bespreek misschien met je fysio of er bepaalde activiteiten zijn die je evt wel zou kunnen doen zodat je toch iets van n daginvulling hebt..
    Veel sterkte!!

7. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Dat klinkt wel heel heftig. Zeker omdat je nog een tijdje moet. Echt gewoon thuis blijven. Wat zegt je fysiotherapeut?

8. Watermann

Watermann Niet meer actief

Ik zit al vanaf 14e week in de ziektewet door erge bekkenstabiliteit. Wel probeer ik 4x 1,5 uur per week therapeutisch.

9. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Volgens haar is fietsen goed voor het bekken dus dat heb ik vandaag geprobeerd...klein stukje hoor. Het ging wel maar dan moet de fiets terug de berging in en een stukje moeten tillen omdat ie niet goed stond en toen begon de pijn weer.
    Gaat met de dag wel iets beter merk ik nu en van de fysiotherapeut oefeningen gehad en gemasseerd vandaag.

Mijn fysiotherapie denkt dat de reis na mijn werk nog iets te veel van het goede is dus voorlopig doorgaan met oefeningen en hopelijk binnenkort toch weer ff naar me werk al is het maar 3 uurtjes per dag.

10. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ojee dat is ook heftig vanaf week 14 al!
    Mijn verloskundige vond mijn 19 weken eigenlijk al te vroeg volgens haar begint het meestal later in de zwangerschap.

Mijn verloskundige leeft erg uit de boekjes volgens mij, zo zei ze ook dat ik door een voorliggende placenta de kleine pas laat zou gaan voelen nou dat was met 16 weken, volgens haar kon het pas na de 20 weken.....ik herkende het gevoel echt wel van de eerste nog....maargoed ben maar niet in discussie gegaan.

11. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Dan zou ik inderdaad eerder naar de fysio luisteren ;)
    Heb je iemand die je kan halen/brengen naar en van het werk? Scheelt misschien weer wat qua reizen.
    Sterkte

12. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Nou, duidelijk niet gaan dus. Ik lees dat Jullie nog een kindje hebben, spaar je energie daar maar voor :)

Ik heb ook behoorlijk heftige bekkenpijn, en voor nu zijn mijn dochter en de baby in mn buik even het belangrijkste!

13. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Verpleegkundige in tbs setting
    Oh jee !! Het is ook echt een hel, ernstige bekkenpijn. Ik heb het ook. Heb zelf ook gehad dat ik steeds door mn bekken zakte en van bed naar de bank al teveel was. Ik heb toen met krukken moeten lopen en rolstoel voor buiten. Nu iets beter maar werken lukt al weken niet. Arbo is het daarmee eens..

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Ik weet wat je doormaakt en het is enorm zwaar....

Deel Deze Pagina