Vanaf hoeveel wkn gyn?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Dee, 1 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dee

Dee Lid

27 dec 2005
    94
    0
    0
    eindhoven
    Hallo allemaal,

Ik ben nu 39+1 wkn en kan echt niet meer wachten. Heb geen zin meer, ben veel te nieuwschierig. weten jullie vanaf hoeveel weken je naar de gyn verwezen wordt voor bv gel/wee opwekkers etc? Is dat echt pas vanaf 42 weken of 41 weken?

Groetjes
    Dee

2. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Hier is het standaard 41 weken en 3 dagen...... Ik vond het ook erg lang duren maar bij de controle door de gyn had ik al 2 cm ontsluiting en een verweekte baarmoedermond :) . De gyn voorspelde die kleine komt nog wel voor maandag (de dag dat ik ingeleid zou worden, gelukkig zou ik rechtstreeks aangesloten worden op een infuus met opwekkers, vanwege de ontsluiting en de verweking, dus geen gedoe met gel enzo) en jawel hoor....Rick is zondagochtend geboren op 20 augustus 2006 om 03.33 uur! De voorspelling van de gyn kwam dus uit! Zij was dan ook blij verrast toen ze mij die ochtend alsnog in het ziekenhuis aantrof (vanwege het hechten) als nieuwbakken mama van een zoontje.

Ik zou de volgende keer (?!) gaan voor een kortere zwangerschap, maar dat heb je helaas niet voor het kiezen ;) . Ik mocht gelukkig wel kiezen tussen opnemen met 42 weken of nog afwachten en ik heb dus voor het eerste gekozen (vooral ook omdat ik het weekend erna zelf jarig was)....

Hoe lang het ook duurt, als de baby er eenmaal is ben je dat echt vergeten! Zet hem op, maar vooral ook: geniet nog even van de rust maar straks vooral van 't kleine wonder!

Succes!
    Ramona

ps: in eerste instantie wordt je alleen doorverwezen voor controle naar de gyn en gebeurt er nog niets hoor. Dan om de andere dag aan het CTG....pas daarna zullen ze verdere actie ondernemen.

3. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Hier is het met 41 weken en 6 dagen afhankelijk van welke dag het is en dat is dan nog het gesprek, dan gaan ze kijken wanneer ze je eventueel gaan inleiden,bij mijn was dat dus met 42 weken en 2 dagen :( (tja werd over het "weekend heen getild")
    Ik hoop dat dat bij mijn tweede niet meer het geval zal zijn..

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik ben met 40+6 door gestuurd naar de gyn maar dat was omdat ik de baby die dag niet echt vaak had gevoeld.
    Gelukkig bleek er niets aan de hand maar vanaf toen moest ik wel om de dag komen voor een ctg en een echo.
    Zolang die goed waren (hartslag goed, placenta zag er goed uit en er was genoeg vruchtwater) dan mocht ik weer naar huis.
    Op maandag 21 augustus zou ik ingeleid worden omdat ik dan 43 weken zou zijn, tot dan moesten we afwachten tot het vanzelf gebeurde.
    Met 42+6 op 20 augustus is dan toch nog Kylian (wel met een keizersnee omdat meneertje er niet door paste) geboren.

Groetjes Anita

5. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik moest met 42 weken voor het eerst naar de Gyn en mocht gelijk blijven want ik werd gelijk ingeleid.
    Ik kon niet meer en ik mocht kiezen of ik het gelijk wou of nog 1/2 dagen wachten het was wel 1ste kerstdag maar dat intresseerde me helemaal niet en de 27ste is Johan jarig en dat vond ik ook niet leuk als de kleine de 27ste geboren zou worden.
    De gyn ging eerst even voelen of ik wel ingeleid kon worden,ik had 2cm ontsluiting maar me BM was nog niet verweekt maar kom wel gelijk aan een infuus dus de gyn wou niet meer wachten want ze zag aan me dat ik helemaal op was(had vrijdag ook al weeén gehad) en wou me niet weer naar huis sturen.

Deel Deze Pagina