als ik denk dat over 2 weken het elk moment kan gebeuren raak ik helemaal in paniek en wordt gewoon harstikke bang, tot nu toe was ik helemaal niet bang, maar nu als ik er maar even aan denk dat breekt het zweet me uit! ik ben zo bang dat het me niet gaat lukken, en dat ik niet tegen de pijn kan. hebben meer dames hier ervaring mee? en wat kan ik doen om meer ontspannen te zijn? please help
Bij mij heeft het erg geholpen om me er meer in te verdiepen. Ik heb verhalen op dit forum gelezen en het boek 'Veilig bevallen' van Beatrijs Smulders. Daarnaast volgde ik ook een zwangerschapscursus, en daar waren ook meiden die al eerder bevallen waren. Langzaam maar zeker groei je er ook naar toe. Ik denk dat je angst nu heel normaal is, maar echt in een paar weken tijd kun je er alweer heel anders over denken! Het is een proces waar je doorheen moet, en dan komt het moment dat je, ondanks dat je angsten misschien nooit helemaal weg gaan, denkt dit kind moet er uit en wel nu! En dan kijk je alleen nog maar de bevalling uit! Zo ging het bij mij tenminste. Even was ik weer bang doordat ik opeens misschien in het ziekenhuis moet bevallen terwijl de hele zwangerschap bijna alles perfect ging, maar nu is dat ook weer gezakt. Probeer in ieder geval vertrouwen te hebben in jezelf en je lichaam, je bent er op gebouwd en naast de hulp van je partner en vk zul je instinctief ook heel goed weten wat je te doen staat! Sterkte met de laatste weekjes!
dank je wel! Zit nu te denken of het misschien beter was om toch wel een cursus te volgen...maar jah daar is het nu te laat voor.
ik heb laatst het boekje besteld bij ouders van nu, bevallen van a tot z! het is echt een aan aanrader en had hem snel in huis!
Hoi Cynthia Ik kan wel begrijpen dat je bang bent en niet weet wat je te wachten staat. Maar geloof me als je er eenmaal voorstaat weet je precies wat je moet doen . En het gaat je zeker lukken er zijn je al miljoenen vrouwen voorgegaan dus jou lukt het ook. Misschien is dit makkelijk gezegd maar probeer nog te genieten van laatste weken van je zwangerschap. En laat die bevalling gewoon over je heen komen kom op meid je kan het succes liefs jacoba
ik was ook bang en zag er tegen op door een eerdere operatie aan me been met complicaties is mijn pijn grens heel erg gedaald ik wilde dus ook pijnstilling in het eerste uur had ik al weeën om de minuut, daar begon het gelijk mee , toen kwam ook de verloskundige en ik had nog maar 3 cm, heb wel gelijk pijnstilling gevraagd, zij wist er van, dus naar het ziekenhuis, daar eerst nog een uur aan de monitor en maar puffen en toen ze keken hoeveel verdoving ik evt mocht hebben had ik al 10 cm en naar 3x persen was Teun daar dus voor een eerste in 4 uur is dat heel snel en de pijn is mij achteraf heel erg meegevallen suc6 als ik het kon kan jij het helemaal liefs Janet