Riemer zijn kamer zit aan de achterkant van het huis, Nu schijn vanaf 1 a 2 uur 's middags de zon op de ramen. Hierdoor wordt het wel 23 graden op de kamer. Wie heeft tips om dit naar beneden te krijgen? Het moet wel iets zijn waar Riemer niet ziek van kan worden, want ja hij ligt daar overdag wel te slapen. Ik heb het raam al op een kier en een rolgordijn ervoor.
De gordijnen de hele dag gesloten houden , als de zon eraf is pas je raam open doen. Verder kan je er als hij niet slaapt er een ventilator neerzetten en uitzetten als hij gaat liggen. Wij hebben zelf een verduisterend rolgordijn erachter en dan een overgordijn. HEt rolgordijn houdt ook wel warmte weg...
Rolluiken aan de buitenkant, dat werkt het best! En dan ook overdag alles helemaal dicht en als het 's avonds wat afkoelt even lekker luchten. Overigens valt 23 graden nog wel mee hoor! Vorig jaar juni was het hier met gemak 27/28 graden overdag op de kamer van ons dochtertje. Die was toen al wel 4 maanden, ik heb haar maar zo luchtig mogelijk gekleed in bedje gelegd. Verder kun je er weinig aan doen! Overdag eventueel op een andere koelere kamer laten slapen?
ik vind 23 graden ook nog meevallen! wij hebben ook rolluiken besteld omdat het op de babykamer veel te heet wordt! meestal legde ik mijn zoontje op onze kamer daar staat de zon 's middags niet op! en verder zo luchtig mogelijk kleden en in de gaten houden of hij niet te warm aanvoelt! misschien kan je een mobiele airco regelen en voor het slapen even aanzetten?
Lars' slaapkamer is aan de zuidkant en daar is het nu al 25 graden en schijnt de zon nog niet eens. Hij slaapt er gewoon. Als de zon er in staat te bakken, slaapt hij er niet, dan slaapt hij in de kinderwagenbak en als hij daar uitgegroeid is, zetten we ergens een campingbedje neer. Als hij niet in zijn kamertje is staat het raam er open en ook op de overloop en op onze kamer, dan lucht het lekker door. Waarschijnlijk komen er bij hem nog wel screens voor het raam, maar daar denken we nog even overna
Hoi, Zonsverduistering aanbrengen, ramen altijd met warm weer dicht laten. Rond etenstijd 17.30-18u deed ik wel altijd alle ramen open op de bovenverdieping zodat het heerlijk doorlucht. Is het dan nog warm, dan doe ik Luka een andere romper aan of een dunnere pyama met zomertrappelzak. Hier is het ook altijd warm rond de 23 graden..
23 graden valt iin mijn ogen nog wel mee hoor.. gewoon lekker luchtig kleden inderdaad en s'avonds als hij niet in bedje ligt even goed luchten
hier is het ook het warmste kamertje in het huis en ja nu zonder zon is het ook 22/23 graden, valt me nog mee!
Ik vind 23 graden ook reuze meevallen hoor! Bij ons wordt het bij echt warm weer makkelijk 27-28 graden of soms wel 30 (!) op de babykamer (plat dak) en dan nog slaapt de kleine wel goed in een puckababy hot summer (heeft dan alleen z'n luier aan). Wij hebben wel om die reden isolatie op het dak laten aanbrengen en rolluiken genomen én ook nog een mobiele airco aangeschaft, scheelt in ieder geval een beetje.
Probleem is Riemer is ingebakerd. Doe dit ook alleen al met een rompertje. We hebben er een verduisterend rolgordijn voor maar nog geen overgordijn. (Oma moet nog naaien Nou is die 23 graden dus nu al, met niet echt zonnig weer. Dus ik ben bang dat als de zon er straks bij komt het daar niet te houden is. Probleem is ook dat ik hem liever niet ergens anders in een campingbedje of zo leg omdat ik met de regels van het inbakeren zit. Ik doe nu ook al als hij niet op zijn kamertje ligt het raam goed open zodat het door kan luchten, dan daalt de temp wel snel naar 17 graden maar binnen no time is het weer 22/23 graden Eventueel iets aan de buitenkant aanbrengen zou een idee zijn. Weet dat mijn ouders soort van lakens aan de buitenkant hebben. Zal es informeren. Iddg iedereen bedankt voor de tips.
23 graden is niks hoor. het word hier zomers wel richting rond de 28 graden of meer op haar kamertje. Gewoon goed verduisteren en raam dicht als de zon erop staat en als ie weg is, de boel open. Oja, hier een babyfoon die niet de goede temp aangeeft ( geeft hoger aan), wij leggen soms om te checken het badthermometertje in haar bed bij hoofdeind, die geeft wel de juiste temp aan.