Nog niet zolang als de meeste hier, maar toch ook al vanaf 26 januari 2007 bezig met proberen. Vandaag verwijsbrief gekregen voor mijn man om het zaad te laten testen. Raar eigenlijk, heb het gevoel dat het nu menens is... Kan iemand vertellen wat een beetje de procedure's zijn. Onze huisarts zei dat eerst mijn man getest moest worden, end at we die uitslag een paar dagen daarna al terug hadden. Dan moeten we beide bij de huisarts komen voor de uitslag. Spannend hoor ! Als het zaad wel goed is, weet ik niet echt wat we "moeten" gaan doen, of beter gezegd wat ze dan bij mij gaan doen/testen. Merk wel aan mezelf dat ik het er steeds moeilijker mee krijg als er in mijn omgeving mensen zijn die snel zwanger raken. Merk ook, als ik eerlijk ben, dat ik toch wel jaloerse gevoelens krijg. Waarom hun wel zo snel, en wij niet ? Maar dat zullen de dames hier ook wel hebben toch ? Morgen eerst maar eens bellen om een afspraak te maken om het potje met sperma in te leveren, zodat ze die snel kunnen testen. Weer een stukje verder... Ben zo blij dat ik hier mijn verhaal kwijt kan, valt niet mee om je mond dicht te houden tegenover bepaalde mensen, zeker als ze er weer over beginnen of het niet eens tijd wordt voor ons om aan kinderen te beginnen. Ze moesten eens weten ! Kan dan wel janken. Eerst maar weer afwachten.... (geduld is een schone zaak toch ?) Liefs Hope
Hoi Hope, Ik kan je helaas niet vertellen wat de procedures zijn. Ik wil jou en je man veel sterkte wensen. Hopelijk hebben jullie snel meer duidelijkheid en worden jullie snel geholpen. Zo dat ook jij een wondertje in je armen heb Liefs jetje
Ik zit inmiddels ook in de mmm. Het begon idd met het testen van het zaad en ik mocht op cd 3 bloed gaan prikken. Alle hormoonwaardes worden dan nagekeken. Ook heb ik een inwendige echo gehad. Bij mij bleek het aardig overeen te komen met PCO en ik ben dan nu ook aan de clomid (hormonen) begonnen helaas nog zonder resultaat (geen eisprong). Daarna mocht ik op dag 21 weer gaan bloedprikken om te kijken of ik een goede eisprong had. Waarschijnlijk zullen ze dus ook bij jou eerst bloed onderzoeken. Ik weet niet of je een regelmatige nette cyclus hebt? Ik hoop iig dat je snel zwanger raakt want die mmm maakt het er helaas niet leuker op.
ik ook alle onderzoeken gehad van bloedprikken tot hsg en 3 weken geleden kijk operatie alls goed doorgespoten dat was ook me laaste onderzoek moet nu eind maart terug komen voor controlle en dan zal ik het ook niet weten ze hebben bij mij niks kunnen vinden ok niet bij me man! hopen dat het deze mnnd raak is! morgen mijn nod dag ppff
heel veel sterkte, ik kan je helaas niets erover vertellen zit zelf in maand 8 en ik ben al ongeduldig moet je nagaan. maar wordt je voor zoiets niet doorgestuurd naar een gyn? ik hoop iig dat ze iets voor jullie duidelijk kunnen maken en dat het snel raak is kuzz caro
hoi hoi wij zijn iets later begonnen de eerste week van februari 2007 hebben wij de pil laten staan nu ben ik ook doorverwezen met de gyn maar nog niks voor mijn kerel maar ik denk dat dat komt omdat ik om de 5 weken ongi word en er een kans is dat ik een beginnende vorm van ms heb dus ik denk dat ze dan eerst mij na kijken of kijken hoe ze kunnen helpen maar ik lees heel veel dat eerst het zaad van de kerel word getest en dat is bij ons dus nog niet zo nou ja komt vast nog wel moet trouwens vandaag naar de gyn dus het is best spannend nou succel ladys allemaal groetjes saro
Ik ben ook vanaf begin maart vorig jaar gestopt met de pil. Ik moet zeggen dat het bij mij lang heeft geduurd voordat mijn cyclus weer een beetje normaal was, dus wij gaan nog niet naar de huisarts. Eigenlijk is het de laatste 3 cyclussen pas weer gewoon, maar deze cyclus doet weer raar, dus maar even afwachten. Ik kan er dus wel min of meer over meepraten. Wij hebben voor onszelf beslist dat we naar de huisarts gaan als ik na de zomer nog niet zwanger ben.
Hoi Hope, wij zijn vorige maand na 13 rondes proberen ook naar de HA gegaan. Mijn cyclus is redelijk regelmatig en ik had al 3 maanden getempt en aangezien dat er allemaal normaal uitzag wordt nu eerst mijn man onderzocht. We hebben een week na de HA een potje ingeleverd (donderdag) en maandag heb ik de HA gebeld. Hij vertelde toen al dat er afwijkingen waren; op onze afspraak die donderdag kregen we te horen dat het zaad heel slecht was. Nu moet mijn man 20/3 een 2e lading inleveren, nu in het ziekenhuis (eerste keer was bij het lab). N.a.v. de resultaten daarvan (en de HA verwachtte niet dat het ineens wél goed zou zijn) wordt mijn man doorverwezen naar de uroloog. En dan zien we wel weer verder.... Hoop voor je dat de uitslag bij jullie positiever zal zijn, heel veel succes!
Wij zijn ook al een jaar bezig, ben al half jaar bezig met tempen, deze maand ovu testen en smeppen. Als het nu niet raak is dan denk ik dat ik de stap naar ha ook maar moet wagen ook omdat ik al 35 plus ben. Zal het wel jammer vinden, is toch het mooist als het spontaan gebeurt. Eerst maar nod (8 maart) afwachten.
Hey Hope, Hier ook in ronde 14 beland. Ik ben 34 jaar en heb sinds augustus 2007 mijn temperatuur bijgehouden. Binnenkort gaan we verhuizen, dus willen we dit eerst even afwachten voordat we naar de HA gaan. Maar ik kan me je gevoelens heel goed voorstellen, het wordt bij mij ook wel wat erger. We lijken er ook maar niet aan te kunnen ontkomen; vrouwen die zwanger zijn of net zijn bevallen... Succes met de MMM, daar kan ik je dus niets over vertellen. x M
Bedankt allemaal voor jullie reacties, ben blij om te lezen dat ik er niet alleen voor sta (figuurlijk hoor ) Gek om te beseffen dat ook wij in de MMM zijn beland, natuurlijk zou het fantastisch zijn als we spontaan zwanger zouden raken (en wie weet gebeurt dat evengoed) maar goed het is nu niet anders. Morgenmiddag mag mijn man zijn zaad inleveren bij het lab van het ziekenhuis. Hoop dat we daar snel een uitslag van krijgen. Tot die tijd...duimen draaien ! Miepie80:Ik ben al ook 3 cyclussen aan het temp. geslagen, maar er is werkelijk nog geen touw aan vast te knopen.(of ik lees het verkeerd...) Is het goed trouwens als ik je af en toe in de gaten hou? We lopen tenslotte toch een beetje gelijk op. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat. MenM: Ik voel me dan zo'n "zeur"als ik er tegen mijn man over begin dat er weer iemand zwanger is. Hij zegt wel dat ik gewoon over moet praten, maar toch... Succes met de verhuizing. Liefs Hope
Hoi! Hier ook al vanaf november 2006 bezig. Ben laatst bij de HA geweest en bloedgeprikt, hij wilt dat wij het nog 3 maanden proberen voordat hij ons doorstuurd. Daar kan ik wel mee leven op zich (ook wil ik het liefst NU zwanger zijn). Mijn cyclussen zijn erg lang (6 a 7 weken) en ik ben al een keer zwanger geweest (helaas een miskraam), dus gelukkig wel vruchtbaar. Maar wat is dat moeilijk zeg! En iedereen maar zwanger om mij heen .... Ik gebruik trouwens ovu. testen, omdat tempen bij mij ook een raadsel werd. Was er ook niet erg goed in hoor, stond ik alweer in de badkamer mijn tandjes te poetsen moest ik nog tempen... ..niet handig dus. Mijn HA vond de ovu.testen ook goed genoeg en dat houd ik nu dus bij. En zo blijven we bezig Gr,Suus
ik ben gestopt met de pil vanaf december 2006. Van mijn huisarts mocht ik al vrij snel naar de gyn. (ik denk door mijn leeftijd: 34) Nu hebben we dus alle onderzoeken achter de rug: alles is goed. Nu zijn we naar huis gestuurd voor een jaar! Na 2 jaar proberen, starten ze pas met behandelen. Ik weet even niet goed wat ik daarvan moet vinden?!?!
@Inkie; Wat voor onderzoeken hebben jullie allemaal gehad? Wij zijn ook voor een jaar naar huis gestuurd omdat alles goed is. Ze hebben mijn bloed gechecked, een inwendig echo en een spermaonderzoek. Alleen ga ik deze week een afspraak maken voor een second opinion, omdat volgens onze huisarts uitslag van de spermaonderzoek juis niet goed is. We weten dus niet meer wie we moeten geloven. Dus mochten we van onze huisarst een second opinion aanvragen bij een andere gyn..
dag allemaal, ben ook bij de ongelukkigen die niet kunnen zwanger geraken ben in juli 2005 gestopt met de pil (heb 2 jaar de pil ingenomen) met als gedachten dat ik max ne 6 maanden zwanger zou zijn. maar helaas mijn maanstonden die ik heb gekregen na dat ik was gestopt met de pil,was pijnlijk ik viel bijna flauw van de pijn,was misselijk,had enorm pijn... erna heb ik 3 dagen plat gelegen,omdat mijn hele lichaam was verkrampt van de pijn. Ben naar de gyn geweest alles was in orde zij hij,kreeg pijnstillers mee.. Maar elke maand was het weer van dat,ging naar de huisdokter, kreeg te horen dat ik een stressmaag had en verkrampte darmen, ook al bleef ik zeggen dat ik pijn had aan mijn eierstokken... 8maanden laten kon ik er nietmeer tegen heb ik terug een afspraak gemaakt bij mijn gyneceloog. Ondertussen probeerde ik zwanger te geraken en hoopte stiekem dat ik goed nieuws zou krijgen bij de dokter, maar ik kreeg te horen dat ik endometriose had een van 9 cm aan mijn linkereierstok! Ik moest geopereerd worden (kijkoperatie) dat was het reden dat ik niet zwanger kon geraken Het was alles behalve goed nieuws,mijn man wist niet hoe hij mij moest troosten,ik had de hele nacht geweend,ik had bang, ik wist niet wat er mij te wachten stond Maar ja, na de operatie kwam mijn doktr mij vertellen dt het erger was dan dat hij had gedacht, ik had cysten aan mijn beide eierstokken, ene van 8 en 10 cm (stel u voor hoepijnlijk dat het was ) Ik moest mijn kinderwens uitstellen, ik moest 6maandan lang lutynil innemen ( soort hormonen die ervoor zorgen dat je je maanstonden niet krijgt,of een tijdelijke menopauze noemde hij dat) want telkens als ik mijn maanstonden kreeg was er kans op cysten, door lutynil kreeg mijn lichaam een rust pauze waardoor de cysten wegbleven,en als ik dadelijk kon zwanger geraken na lutynil,kon het zijn dat de cysten ook wegbleven. tja,was er niet goed van mr je kunt er niet veel aan doen he..na 4maanden ging ik op controle,alles was inorde had geen cysten en mogt stoppen met lutynil EINDELIJK ! Maar ondertussen ben ik 13 maanden geleden geopereerd, 8 maanden geleden gestop met lutynil en 2 jaar en 10 maanden geleden gestopt met de pil...... ben nog altijd niet zwanger geraakt Ik kan het emotioneel niet meer aan?het is echt moeilijk dat het niet wilt lukken...ben heel emotioneel,kheb het er echt moeilijk mee als iemand zwanger is, ik gun het iedereen echt waar....mr wil zo graag ook zwanger geraken uiteindelijk ben ik weer beland bij de gyneceloog,ik gezegd dat ik ermee verder wou gaan. mijn man heeft ziin zaad binnen gabracht bij de labo ik heb de 3 dag van mijn maanstonden bloed laten trekken (hormonen en vruchtbaarheid) Nu moet morgen gaan vr een HSG.....ben een beetje zenuwachtig we zullen wel zien wat het geef.. hoop doet leven zeggen ze he groetjes allemaal......
met mij weer ik wou even laten weten dat als ik niet had aangedrongen bij mijn gyn.om er mee verder te gaan (onderzoeken) dat ik ook nog moest wachten! Ook al ben ik al bijna 3 jaar gestopt met de pil! volgens hem was ik in princiepe nog maar 8 maanden aan het proberen, omdat ik 8 maanden geleden ben gestopt met lutynil Gemakkelijk gezegd hoor! Ik heb soms het gevoel dat je de zoveelste patient bent,ze willen er snel van af...dus kom maar over een jaar terug maar geef niet af blijf aandringen bij mij is het gelukt! Morgen mijn laatste test (HSG) Nuu weet ik wel niet wat me te wachten staat,maar tis het ene of het andere he ik hoop gewoon dat het goed gaat meevallen,ik loop al een week nerveus rond op het werk groetjes.... niet vergeten blijf aandringen.....XXXX
Hoi dames, helaas ben ik even wegens uitdroging door de griep (ik heb een dunne darmstoma, dus dat gebeurd heel snel) in het ziekenhuis geweest, dus kon nu nèt pas weer bijlezen. Niets ernstigs verder! @ Hope... Hoe was de uitslag van het onderzoek? En je bent geen zeur. Wat ik zelf probeer is om het toch wat te relativeren (hoe moeilijk ook). Echt blij te zijn voor de ander, helpt mij ook wel, want als ik ooit zwanger mag raken, dan hoop ik ook dat de anderen blij zullen zijn voor mij. Maar dat neemt niet weg dat ik van binnen best wel een steek voel, dus begrijp me niet verkeerd. En erover praten helpt wel. Ik ben er liever open over (als het erover gaat, ik wil er niet constant mee bezig zijn) en merk dat juist degenen die zwanger zijn het meestal heel goed begrijpen. @ Dylis... Succes en veel sterkte. En idd, hoop doet leven! Positief blijven meis. En natuurlijk ook voor alle anderen succes en sterkte! x
Hoi hoi. @MenM ! We hebben net gebeld voor de uitslag, deze was vandaag binnen gekomen, maar de HA had nog geen tijd gehad om er echt naar te kijken. Mijn man kan morgen om 12.00 uur terugbellen. Dus nog even wachten.(...what's another day ?) @ Dylis. En ? Heb je de HSG test gehad ? Wat houdt het precies in ? x Hope
Morgen is het zover. De HA was nog op vakantie, en we zijn morgen aan de beurt om eindelijk de uitslag te horen van het onderzoek (sperma) van mijn man.Inmiddels al bijna maand verder, maar okay. Morgen dus "the big day".We hopen natuurlijk dat we goed nieuws krijgen, en dat het allemaal met mijn mannetje wel snor zit. Ben benieuwd wat we dan verder gaan bespreken. Ik neem mijn temp. kaartjes elk geval mee voor de zekerheid. x hope
hoii, ik weer ben dus geweest voor de hsg,ik had er een beetje schrik voor....maar is heel goed meegevallen Hysterosalpingogram (HSG) Foto van de baarmoederholte en eileiders Als u vruchtbaarheidsproblemen heeft, kan er een hysterosalpingogram worden gedaan. Er wordt dan een foto van uw baarmoederholte en eileiders gemaakt. Hiermee kan de vorm van uw baarmoederholte en de doorgankelijkheid van uw eileiders worden beoordeeld. Bij mij was het in orde ik mijn eileiders waren doorgankelijk,bloedtest was ook inorde...mr zijn zaad was niet 100% Dus hebben ze ons dr verwezen nr een andere gync,( hij houd zich voornamelijk bezig met vruchtbaarheids behandelingen) Ik was wel heel blij met het uitslag, het gaat er mij niet om aan wie het ligt,maar waar het aan ligt en wat we er aankunnen doen! Dus had gebeld vr een afspraak,en dezelfde week konden we er terecht ( weer heel blij, want het kan soms weken duren eer je kunt gaan) ik was wel zenuwachtig voor dat het ging tegenvallen bij de gyn....mr niet is minder waar. hij heeft er de tijd voor genomen om ons uitleg te geven hoe of wa, al ons vragen met geduld beantwoord ( wat niet veel voorkomt) hij heeft ons echt gerustgesteld, en ik moet zeggen dat dat wel echt nodig was in ons geval kunnen we 3 dingen doen: 1 op een natuurlijke manier proberen lukt ook maar kan lang duren (daar heb ik dus geen zin in ) 2 ofwel een inseminatie 3 ooo ja het kon zijn dat ik weer cystjes heb maar ik moet over 3 weken terug gaan voor een onderzoek Als ik weer prijs heb,moet ik weer geopeerd worden in leuven deze keer maar moet dan op een wachtlijst dat kan tot 6 maanden duren, er zijn maar 2 ziekenhuizen die het lasertechniek gebruiken voor endometriose en dat is brussel en leuven. Dus moest ik cystjes hebben ga ik geopeerd worden, en na mijn herstel een inseminatie Blijkbaar krijg ik de kans niet om zwanger te geraken door de cystjes dus ......ik weet het eigenlijk niet, ik zit met gemengde gevoelens Ik hoop gewoon voor het 2de dus duimen maar..........! groetjesxxxxxxx