Vanaf juli/augustus 2013 zwanger worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door derde, 21 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TieMar

TieMar Niet meer actief

Hoe heten jouw andere kids ls ik mag vragen?

Hier een korte nl naam; ties. Dus de 2e wordt ook kort en bondig en nl.

@mamavansuus, jammer hoor. Maar welfijn dat je cyclus op orde is!

Roken, ik rook niet ds geen moeilijke afkickverschijnselen hier.
    Drinken, ik pak wel eens ooit een drankje, maar heel weinig dus ook dat vindik niet zo moeilijk om te laten.

Ik zit op t wachtbankje... Saaaai en duurt laaaang.
    Dit is pas de 1e ronde na t stoppen met de pil. Ik reken nergens op maar soms denk ik; zou het dan toch?:)

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Jamelie ( djee-me-lie) en viënna

3. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Voel mij zo raar, ken me lichaam niet meer.
    Do.dag of gistr had ik krampen moeten krijgen, nod op di.dag 6aug
    Dit was niet het geval, wel een opgeblazen gevoel en bolle buik, heb ik nooit!
    En gistr viel me wijntje ook zo raar, misselijk en wat dizzy.
    Gistraaf maar ff met manlief gedeeld, wou hem niet belasten met vermoedens en kwaaltjes maar dit trok ik ff niet, hij schrok. Vond het dan wel erg snel gaan haha
    Ben zo benieuwd ma ben bang voor teleurstelling.

Oja, ik ben 24 ;)

4. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Angelique, spannend hoor trouwen! Alvast een hele fijne dag!
    @jabinca, duimen draaien! Mijn man had dat ook toen bleek dat ik in ronde 1 zwang was, maar daarna hebben ze nog negen maanden de tijd om er aan te wennen ;)
    Ik heb ook nog wel wat zwangerschapskleding liggen, maar heb een hoop weg gedaan. Ik koop gewoon wat basics bij bij die tijd en een echt leuk jurkje ofzo die wat meer mag kosten ;) ik vraag me alleen af of alles ook wel zal passen want ik ben echt twee broekmaten kleiner als bij mijnlaatste zwangerschap, dat wil ik houden ;), dus ik hoop dat ik die broeken die ik nog heb liggen me te groot zijn, hihi..maar niet te voorbarig dus...
    Mamavansuss, das balen, maar ik zou zeggen op naar de volgende ronde en fijn dat je cyclus regelmatig is! En met die warmte is nu al zwang zijn misschien ook niet zo' n pretje.

Ik heb sinds vannacht krampen, dus mijn ongi zal morgen wel doorbreken, meestal heb ik eerst twee dagen krampen en dan komt het. Zit wel steeds aan mijn borsten te voelen of ik toch niet iets voel, haha.
    Moet dit weekend weer werken, blegh, echt geen zin, maar ja t moet maar!fijne weekend iedereen of vakantie voor degene die met vakantie zijn!
    Ohja een meisjesnaam hebben we in principe al, een jongensnaam nog niet, maar we hebben nog alle tijd :)

5. TieMar

TieMar Niet meer actief

@mamachantal, mooie namen! Succes met nummer 3 uitzoeken!

@jabinca, ik herken het helemaal. Zeker toen wij voor ons 1e kindje gingen. En daarbij vooral de eerste 2 rondes. Kwaaltjes tot en met, bleek t echt van het ontpillen... Hoop dat het bij jou raak is!
    Ts zo vervelend dat de ontpil kwaaltjes en zwangerschapskwaaltjes zo dicht bij elkaar liggen...

@derde, jammer dat jeongi eraan komt...maar het is er nog niet, dus ik heb nog hoop.

6. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    hoi Tiemar, het was de bedoeling dat ik nog niet zwanger zou raken deze ronde, want deze maand wilden we nog even overslaan, dus het is niet zo erg hoor ;). We hadden alleen een keertje onveilig geklust na mijn ei, maar dan ga je toch twijfelen of je ei echt al geweest is. Beetje dom dus, maar mocht het nu toch zo zijn is het ook geweldig natuurlijk, maar zou wel een wonder zijn. Na deze ongi dus in principe onze eerste ronde! Veel klussen dus eind volgende week :)

7. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ontpillen is het zoiezo niet, november al gestopt en cyclus bleef hetzelfde en alle 'normale' ongi symtomen kreeg ik al vrij snel terug. Dus ik weet beetje wat ik krijg op welk moment maar dit herken ik dus niet. We hopen op het beste maar doordat ik er nu veel bezig ben wil je ook alles voelen.

8. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    @Jabinca en Derde, spannend hoor! Lastig dat er niet gewoon een kijkluikje in je buik zit zodat je even kunt gluren wat daar allemaal gebeurt!

Onze kids heten Marije en Jasper dus wij gaan weer voor Hollands en liever geen top 10 naam.

9. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Jabinca, super spannend dus voor jou! Hoop dat het raak is!
    @ Droppie drie, ja zo'n kijkluikje zou zeker helpen! hihi..En Jasper staat bij ons trouwens al twee keer in de top drie! Maar heeft het nog niet gehaald ;) misschien bij de volgende, hihi...
    Onze kinderen heten Bart en Lisanne. (hoop even dat er geen bekenden meelezen, haha, want dat was vorige keer wel zo. Toen kwam mijn onderbuurvrouw er achter dat ik zwanger was via dit forum, iehhh) Wij gaan nu dus ook voor een hollandse naam.

Ik ga snel verder met werken, straks krijg ik nog gezeur...

10. TieMar

TieMar Niet meer actief

Oh drde, dat is ook wat als je buurvrouw t zo 'ontdekt'
    Was je gemakkelijk te herkennen qua naam en verhaal?
    Wel toevallig, want zitten zoveel mensen hier op zp.

11. elsjuh

elsjuh Actief lid

27 apr 2013
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Ik wil dus zwanger worden van mijn eerste, ik weet er dus niet heel veel van af.
    Maar als je niet zwanger zou kunnen raken word je dan gewoon ongesteld?
    Ik ben zo benieuwd wanneer t raak zou zijn... En hoevaak klussen jullie ongeveer:)

12. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    #212 Rian85, 3 aug 2013
    Laatst bewerkt: 3 aug 2013
    Hallo dames,

jeetje wat kletsen jullie veel! Heb een heleboel pagina's terug moeten lezen....

Wat ik langs heb zien komen, alcohol tijdens het proberen... Die eerste weken heb je nog geen bloedband met je kindje omdat die alles nog uit het dooierzakje haalt dus tot de positieve test (en zelfs iets erna) maakt alcohol echt niets uit. Ik drink nu weinig, vooral omdat ik mijn dochter nog 5-7 voedingen aan de borst geef, en ik op de 4 dagen dat ik werk al genoeg kolf en ik heb er op mijn vrije dagen dan echt geen zin in.

Ik ben 27 jaar, mijn aanstaande is net 38 geworden, ook wij gaan trouwen net als Angelique alleen iets later op 29-nov! Dan wordt Emma 1 en maken we er een groot feest van.

Roken heb ik nooit gedaan, dus dat is voor mij geen probleem. Na de volgende menstruatie gaan we aan de slag, dus mogen eindelijk die condooms aan de kant, na 8-9 maand zonder anticonceptie behalve de condoom zijn we er allebei best helemaal klaar mee.

13. Angelique29

Angelique29 Actief lid

30 jun 2013
    466
    0
    0
    Leerling verzorgende ig, warande zorginstelling
    Wijk bij duurstede
    Het kan zijn dat je wel ongesteld word maar niet vruchtbaar bent, of dat je man niet vruchtbaar is .
    Je moet je er gewoon niet te druk om maken en om de dag sex hebben.
    Dan komt het allemaal goed.

14. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    #214 Rian85, 3 aug 2013
    Laatst bewerkt: 3 aug 2013
    Zwanger worden clubje juli/augustus 2013

Kokosnoot - 26 jaar - 1e kindje - 2e ronde - NOD ± 31-07-2013
    derde - 32 jaar - 3e kindje - ronde - NOD 06-08-2013
    Jabinca - 24 jaar - 1e kindje- 2e ronde- NOD ± 06-08-2013
    TieMar - 32 jaar - 2e kindje- 1e ronde- NOD 10-08-2013
    Rian85 - 27 jaar - 2e kindje- ronde - NOD ± 13-08-2013
    peacefield - 34 jaar - 2e kindje - 1e ronde- NOD 16-08-2013
    Rozanna - 1e kindje- 1e ronde - NOD 17-08-2013
    Norii - 26 jaar - 2e kindje- ronde - NOD ± 19-08-2013
    Droppie Drie - 31 jaar - 3e kindje- 1e ronde- NOD 19-08-2013
    LilyChiara - 24 jaar - 1e kindje- 1e ronde - NOD 24-08-2013
    Rozaly - 2e kindje- 1e ronde - NOD 28-08-2013

Samsie - 1e kindje- ronde - NOD ??
    Tessel30 - 30 jaar - 1e kindje- ronde - NOD ??
    mamavansuus - 3e kindje - 1e ronde - NOD ??
    MamaB1984 - 28 jaar - 2e kindje- ronde - NOD ??
    Hope86 - 1e kindje- 1e ronde - NOD ??
    Elsjuh - 1e kindje- ronde - NOD ??
    Angelique29 - 29 jaar - 1e kindje- ronde - NOD ??
    MamaChantal - 23 jaar - 3e kindje- ronde - NOD ??
    Meiske1988 - 1e kindje- ronde - NOD ??
    DeBJjJ - 22 jaar - 2e kindje- ronde - NOD ??
    Ryv - 1e kindje- ronde - NOD ??

*voor de meeste nog niet de 1e ronde i.v.m. stoppen met de pil / spiraal verwijderen etc.
    Spannend dus vanaf augustus!!

Zwanger:

Afspraken:

Samsie - 20 aug mirena verwijderen
    DeBJjJ - 8 aug implanon verwijderen

De laatste versie van het lijstje echter zonder kleurtjes over kunnen nemen....

Misschien is het een goed idee dat iemand het lijstje bijwerkt dat er geen " verschillende versies" langs elkaar gaan lopen....

Ik wil dat best doen, als iemand dan iets in het lijstje wilt hebben zet het dan in fluoriserend groen in je bericht dan pas ik het lijstje aan

15. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Als je regelmatig ongesteld bent heb je zeer waarschijnlijk wel een goede eisprong... Maar je weet nooit hoe het zaad is of de eileiders doorgankelijk zijn etc.... Wij doen het om de dag in de vruchtbare periode, dus van dag 10 tot dag 17 ongeveer. Dit resulteerde bij mijn eerste zwangerschap in een positieve test binnen een maand.

16. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland

Tot aan een week geleden wist ik ook nog vrij weinig maar als je alles lekker actief in de gaten houd hier word je vanzelf wijzer. Had t gistraaf zelfs over klussen in bed tegen mijn man, die keek ff raar op.. oepss

17. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Je moet 4 weken voor aanvang van een zwangerschap beginnen met foliumzuur, dus ik zou zeker nu al gaan beginnen met slikken!

18. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zij was zelf ook bezig met zwanger worden en zat ook op het forum. Ik had toen geloof ik ook iets over mijn oudste genoemd, naam en geboortedatum en toen wist ze genoeg. Maar ik weet dat zij helemaal klaar zijn en hier nu zeker niet meer zit, dus komt wel goed :0 Alleen een zus van mij weet dat we er weer voor gaan, alleen nog niet vanaf wanneer....

Elsjuh, heb je al een ongi gehad? Of ben je na stoppen pil of verwijderen spriraal gelijk aan de slag gegaan?
    Als je geen eisprong hebt wordt je geloof ik ook niet ongesteld. Maar wees niet verrast als je eerste ongi na de pil wat langer op zich laat wachten, dat gebeurt vaker. En als jullie nu al volop klussen en je na ruim een maand nog niet ongi bent kan het ook zo zijn dat je al zwanger bent! :) Hoe lang is het geleden dat je met anticonceptie bent gestopt?

Ik zal wijzigingen voor de NODlijst voortaan in het groen doorgeven.

19. elsjuh

elsjuh Actief lid

27 apr 2013
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat betekent nod?

20. elsjuh

elsjuh Actief lid

27 apr 2013
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Wij zijn gestopt in juni en ben al wel gewoon ongi geworden, het is wel nog een lange cyclus..
    Maar goed we wachten rustig af!:)

Deel Deze Pagina