Vanaf juli/augustus 2013 zwanger worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door derde, 21 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsjuh

elsjuh Actief lid

27 apr 2013
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 29, moet over tien dgn ongi worden of niet:) hoelang is de cyclus bij jullie dan ongeveer?

2. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Gezellig dames!

Bij de eerste twee was ik al voor ze überhaupt gemaakt waren, overtuigd dat de eerste een meisje en de tweede een jongen zou worden. Bleek ook zo te zijn! Puur toeval natuurlijk, maar nu geloof ik weer heel sterk in een jongetje. Merk dat ik met namen dus ook vooral over jongensnamen nadenk. Ik vind Niels leuk (bij Jasper en Marije), m'n man denkt aan Peter. Ruben en Simon staan ook hoog. Maar goed, we hebben nog minimaal 9 maanden de tijd!

3. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gezelig hier ;)
    Bij de eerste wisten wij het niet, had wel zeer sterk vermoeden dat het een jongen was, vanaf het begin en dat klopte. Bij de tweede had ik vanaf het begin het gevoel meisje, toen kon ik me niet inhouden, wilde zo graag zekerheid dat ik een pretecho heb laten maken alleen! Mijn man wilde eigenlijk eerst niet, maar een week later mocht ik het toch vertellen, hihi. Dus vorige week hadden we het even over als ik zwang ben wil je het dan weten, mij leek de verassing van het niet weten weer leuk, maar nu is ml er juist van overtuigd dat hij het wel wil weten! Haha, want dan kunnen alle spullen van zolder van het andere geslacht gelijk weg. Echt zo' n praktische mannenreden, haha....
    Ik heb steeds het gevoel dat er nog een meisje bij gaat komen, maar ik denk dat ik pas wat meer gevoel heb als ik straks daadwerkelijk zwanger ben. Het is gewoon het plaatje wat ik voor me heb en wil onze meisjesnaam gewoon nog gebruiken! Maar een jongen is ook heerlijk hoor. Zucht hoop zo dat ongi doorbreekt, kunnen we eindelijk gaan tellen voor ronde 1!

4. Droppie Drie

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    @ Elsjuh: ik heb pas 1 cyclus gehad nadat ik met de pil stopte. Die was 32 dagen. Geen idee of dat nu weer zo zal zijn...

@Derde: wat kunnen mannen toch praktisch zijn he! Toen ik met ml besprak of hij nog een 3e wilde was zijn antwoord: "ja, want we hebben een groeimeter waar 3 foto'tjes in kunnen, dan kunnen we die laatste ook vullen" Hele goede reden! ;)

5. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Mijn menstruatie na de bevalling was 28-26-30-28 dagen, en nu nog een afwachten.... hopelijk mooi weer 28 dagen, dan kunnen we komende maand ook gericht aan de klus!

6. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Zwanger worden clubje juli/augustus 2013

Kokosnoot - 26 jaar - 1e kindje - 2e ronde - NOD ± 31-07-2013
    derde - 32 jaar - 3e kindje - ronde - NOD 06-08-2013
    Jabinca - 24 jaar - 1e kindje- 2e ronde- NOD ± 06-08-2013
    TieMar - 32 jaar - 2e kindje- 1e ronde- NOD 10-08-2013
    Rian85 - 27 jaar - 2e kindje- ronde - NOD ± 13-08-2013
    Meiske1988 - 25 jaar - 1e kindje- ronde - NOD 13-08-2013
    Elsjuh - 29 jaar - 1e kindje- ronde - NOD 13-08-2013
    peacefield - 34 jaar - 2e kindje - 1e ronde- NOD 16-08-2013
    Rozanna - 1e kindje- 1e ronde - NOD 17-08-2013
    Norii - 26 jaar - 2e kindje- ronde - NOD ± 19-08-2013
    Droppie Drie - 31 jaar - 3e kindje- 1e ronde- NOD 19-08-2013
    LilyChiara - 24 jaar - 1e kindje- 1e ronde - NOD 24-08-2013
    Rozaly - 2e kindje- 1e ronde - NOD 28-08-2013

Samsie - 1e kindje- ronde - NOD ??
    Tessel30 - 29 jaar - 1e kindje- ronde - NOD ??
    mamavansuus - 3e kindje - 1e ronde - NOD ??
    MamaB1984 - 28 jaar - 2e kindje- ronde - NOD ??
    Hope86 - 1e kindje- 1e ronde - NOD ??
    Angelique29 - 29 jaar - 1e kindje- ronde - NOD ??
    MamaChantal - 23 jaar - 3e kindje- ronde - NOD ??
    DeBJjJ - 22 jaar - 2e kindje- ronde - NOD ??
    Ryv - 1e kindje- ronde - NOD ??
    Aroma34 - 1e kindje - ronde 1 na MA - NOD ??

*voor de meeste nog niet de 1e ronde i.v.m. stoppen met de pil / spiraal verwijderen etc.
    Spannend dus vanaf augustus!!

Zwanger:

Afspraken:

Samsie - 3 aug mirena verwijderen
    DeBJjJ - 8 aug implanon verwijderen

Als iemand dan iets in het lijstje wilt hebben zet het dan in fluoriserend groen in je bericht dan pas ik het lijstje aan

7. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Emma heeft koorts... 39.0 temp, geen idee waarom, wou ook helemaal niet avondeten... Ligt nu wel lekker te slapen met een PCM. Hopelijk morgen weer de oude!

8. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Rian, ach balen zeg voor Emma. Is altijd zo vervelend als ze koorts hebben en je niet weet waarom. Misschien tandjes? Hou dr maar lekker koel inieder geval met dit warme weer!

Elsjuh mijn cyclus is 24 dagen, heel soms 25, maar dat komt dan volgens mij door de verschuiving van de dag. De ene keer begint het in de ochtend, daarna in de middag etc.

Ja droppie drie, dat praktische van mannen is soms ongelooflijk, maar ook wel leuk. En ergens heb ik ook wel zoiets van lekker opruimen die zooi.

Aan degene die al kinderen hebben, hebben jullie veel bewaard? Ik heb van beide kindjes alleen de leukste babykleertjes nog. Na maat 74 heb ik alles weggegeven, soms vekocht op mp. Verder hebben we alles nog, wagen (hoop dat ie nog ronde meegaat, want hij is zeer intensief gebruikt), box, maxicosi etc. Alleen de wipstoel is weg, vond ik een onding en het kamertje slaapt onze dochter nog in, maar bij die tijd krijgt zij een nieuwe kamer en worden die meubeltjes voor de baby.
    Het echte shoppen zoals je bij een eerste doet hoeft dus niet, best jammer ;) hihi....vond dat zo leuk toen!!!

9. Droppie Drie

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Ik was ook blij dat de 2e van het andere geslacht was, zodat ik weer lekker kon shoppen. Is ook een vorm van mentale voorbereiding. Heb heel veel bewaard, dus veel shoppen wordt het dit keer niet. Heb al wel van Stokke zo'n schelp gezien die je op de kinderstoel kan zetten zodat de baby vanaf het begin al 'aan tafel' kan zitten. Die ga ik wel aanschaffen! Vond het met een wipstoeltje op de grond altijd zo ongezellig... En verder word het shoppen voor een groot bed voor zoonlief, dan kan het ledikantje doorschuiven naar de baby.

Maar goed, dan moet die baby eerst wel gemaakt worden. Ik geloof dan wij vanavond maar eens vroeg ons mandje in duiken! ;)

10. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Rian, ik ben 26 heeft Emma koorts van de warmte? Had L. ook van de week. At amper, dronk redelijk en was loeiheet. Leek wel een soort zonnesteek, terwijl hij amper in de zon was geweest. Maar de warmte ontkom je niet aan natuurlijk.

Droppie > ik vind Ruben ook zo'n leuke naam! Misschien dat ik deze keer mijn man mee krijg ;) En wat n opmerking van je man :) moest ie er zelf ook niet om lachen :D

Derde > ik heb ook de leukste kleren bewaard tot mt 68 en de grote dingen. Box hadden we gekregen en die heb ik nu uitgeleend, vond het een vreselijk stom ding. Hoop dat ie niet meer terug komt ;) kan ik een andere uitzoeken. Maar kleertjes heb ik weinig bewaard, dacht dat je dat weinig opnieuw zou gebruiken eigenlijk.

11. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

13 mei 2012
    1.050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal

hahaha lol , mannen en hun denken hoe komen ze erbij :D

12. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

13 mei 2012
    1.050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    ik heb hier het meeste op zolder neergezet , daar staan ook veel dingen van het zoontje van me zus, dus zo konden we mekaar helpen hierna gaat alles wel weg van hier naar me zus toe , het is hier het laatste kindje die komen mag als het gegund is! :)

13. Angelique29

Angelique29 Actief lid

30 jun 2013
    466
    0
    0
    Leerling verzorgende ig, warande zorginstelling
    Wijk bij duurstede
    Wij hebben ook al nagedacht over namen, als het een jongen zou worden Sam en een meisje Lieke , we houden van Hollandse namen.

14. Angelique29

Angelique29 Actief lid

30 jun 2013
    466
    0
    0
    Wijk bij duurstede
    Al moet ik zeggen dat we sam maar dan op zijn engels uitgesproken ook wel erg leuk vinden. ;)

15. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    @Derde, idd misschien tandjes, ze heeft er maar twee en die zitten onder. Boven moet alles nog doorkomen, van de ondertanden heeft ze helemaal geen last gehad. Ze speelt nog wel gewoon ondanks de koorts, maar wilt niet eten. Gelukkig drinkt ze wel redelijk tot goed aan de borst. Vannacht nog keertje extra aangelegt. Vanmorgen helaas al wel vroeg wakker en toen temp 38.6 dus iets lager al...

@Kleertjes, Emma zit nog in 68 hihi. We hadden niet heel veel kleertjes dus eigenlijk alles bewaard behalve een paar kleertjes die we kado hadden gekregen en geheel niet onze stijl waren, en een paar dingen die zo vies geworden waren of versleten dat het niet het bewaren waard is.

De maatjes 50/56/62 liggen in een bak op de babykamer. Verder gebruiken we alles nog voor Emma, behalve de reiswieg op de wandelwagen en het wiegje.

@Namen, wij zijn er wrs ook uit, al moet het ook goed voelen tijdens de zwangerschap. Emma was de enige meisjes naam waar we het over eens konden worden. Helaas kwamen we er later achter dat het een hoge top 10 naam was, maar toen hadden we al zo lang Emma tegen de buik gezegt dat het niet meer te veranderen was.

We willen graag een naam die ook in het Engels goed uit te spreken is, mijn aanstaande is Amerikaan, en de kindjes krijgen ook beide nationaliteiten, dus wel belangrijk dat een naam niets geks in het Engels betekent (Bijv Nine, of Ruud)

16. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Zwanger worden clubje juli/augustus 2013

Kokosnoot - 26 jaar - 1e kindje - 2e ronde - NOD ± 31-07-2013
    derde - 32 jaar - 3e kindje - ronde - NOD 06-08-2013
    Jabinca - 24 jaar - 1e kindje- 2e ronde- NOD ± 06-08-2013
    TieMar - 32 jaar - 2e kindje- 1e ronde- NOD 10-08-2013
    Rian85 - 27 jaar - 2e kindje- ronde - NOD ± 13-08-2013
    Meiske1988 - 25 jaar - 1e kindje- ronde - NOD 13-08-2013
    Elsjuh - 29 jaar - 1e kindje- ronde - NOD 13-08-2013
    peacefield - 34 jaar - 2e kindje - 1e ronde- NOD 16-08-2013
    Rozanna - 1e kindje- 1e ronde - NOD 17-08-2013
    Norii - 26 jaar - 2e kindje- ronde - NOD ± 19-08-2013
    Droppie Drie - 31 jaar - 3e kindje- 1e ronde- NOD 19-08-2013
    LilyChiara - 24 jaar - 1e kindje- 1e ronde - NOD 24-08-2013
    Rozaly - 26 jaar - 2e kindje- 1e ronde - NOD 28-08-2013

Samsie - 1e kindje- ronde - NOD ??
    Tessel30 - 29 jaar - 1e kindje- ronde - NOD ??
    mamavansuus - 3e kindje - 1e ronde - NOD ??
    MamaB1984 - 28 jaar - 2e kindje- ronde - NOD ??
    Hope86 - 1e kindje- 1e ronde - NOD ??
    Angelique29 - 29 jaar - 1e kindje- ronde - NOD ??
    MamaChantal - 23 jaar - 3e kindje- ronde - NOD ??
    DeBJjJ - 22 jaar - 2e kindje- ronde - NOD ??
    Ryv - 1e kindje- ronde - NOD ??
    Aroma34 - 1e kindje - ronde 1 na MA - NOD ??

*voor de meeste nog niet de 1e ronde i.v.m. stoppen met de pil / spiraal verwijderen etc.
    Spannend dus vanaf augustus!!

Zwanger:

Afspraken:

Samsie - 3 aug mirena verwijderen
    DeBJjJ - 8 aug implanon verwijderen

Als iemand dan iets in het lijstje wilt hebben zet het dan in fluoriserend groen in je bericht dan pas ik het lijstje aan

17. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Ik denk dat we vandaag veel van dit gaan doen hihi...

18. TieMar

TieMar Niet meer actief

Ahh leuke foto!!!

Kleertjes, wij hebben dozen vol jongenskleertjes. Eigenlijk alles nog goed. Mochten we een meisje krijgen dan hebben ik wl alle spullen, buggy, wipstoel, kamertje, slaapzakjes etc. En voor de rest shoppen!
    Maar om een of andere reden heb ik het gevoel, mocht ik weer zwanger raken, dat het een jongen wordt.

19. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Ooh leuke foto! Heerlijk in het badje

Ik dacht ongesteld te worden..paar druppels bloed gister, maar is weer weg.

20. Angelique29

Angelique29 Actief lid

30 jun 2013
    466
    0
    0
    Wijk bij duurstede
    Ja eg super lief rian85

Balen zeg mamachantal, hopen dat het snel wel het geval is.

Deel Deze Pagina