Flesvoeding Ik heb gewoon niks met borstvoeding en het lijkt me gewoon veel makkelijker met de fles. En Elsjuh..als antwoord op jou vraag hoe je weet dat je niet (makkelijk) zwanger kan worden ...in mijn geval het uitblijven van de menstruatie na het stoppen met de pil. Maar als het aan je vriends zaad ligt bijv dan kom je er minder snel achter.Meestal pas als je na een jaar proberen naar de dokter gaat en ze alles gaan testen.
Ik heb bij mn zoontje 3 weken bv gegegevn en daarna nog 4/5 weken gekolfd. Toen was k helemaal kapot, geen moment om even te zitten en genieten met die hele planning. Overgestapt op de fles, en ik vond het een genot! Mr nu zit k wel weer te twijfelen hoor. Denk dat k voor bv ga, maar als het niet goed gaat stop k eerder. Sommige mensen houden het echt super lang vol, lijkt me wel heerlijk. Vooral als ze iets ouder zijn, dan heb je echt je momentje samen..
Lijkt mij heel speciaal om borstvoeding te geven. Wil daarbij gaan kolven zodat mijn vriend ook een flesje kan gaan geven. Vind t sowieso belangrijk om tussendoor ook eens een flesje te geven zodat de kleine er aan kan wennen voor hij/zij naar het kinderdagverblijf gaat.
Ik ga weer voor de bv. Bij de eerste maar liefst een jaar gegeven, de tweede een half jaar. Ik vond het juist hartstikke praktisch omdat je het altijd bij je hebt, altijd de juiste temperatuur, en ze mogen zoveel als ze willen. Met bv kan je nooit teveel geven. Nadeel is wel dat je moet kijken waar je voedt. Op een vol terras is niets voor mij... En kolven op het werk is ook niet altijd een succes. Bij m'n tweede is dat de reden dat ik stopte. Bij de eerste ben ik gestopt na een jaar omdat ik een peuter aan de borst geen gezicht vind. Op haar eerste verjaardag was de laatste keer, een mooi moment! Verder zit ik er heel makkelijk in hoor, als het lukt dan lukt het, als het niet lukt dan lukt het niet. Ik ga echt niet tot bloedens toe aanklooien!
Ik heb gezegd dat ik bij nr 3 de fles ga geven, omdat het me dan te lastig lijkt met nog 2 kids waarvan 1 ook nog klein. Bij de 1e 5 weken borstvoeding gehad, de 2e ong 4 maanden. Maar ken mezelf, zal toch wel weer bv gaan geven zolang het goed gaat..
Dat is idd. Ook hoe ik het zou willen proberen nu maar hopen dat we de theorie snel in praktijk mogen brengen meiden!
Ik heb ook 5 maanden BV gegeven bij zoonlief. Ik vond het heel bijzonder en fijn dat hij zo lekker dicht bij mij was en dat ik hem zelf kon voeden. Alleen hij kwam echt heeeel vaak en lag dan ook minstens een uur aan. In het begin is dat leuk, maar al gauw niet meer. Kolven was drama... Ons zoontje was de eerste maanden erg onrustig en huilde verschrikkelijk veel. Achteraf denk ik dat ik nooit genoeg melk heb gehad, ook al zeggen veel mensen dat dat eigenlijk niet kan... Inmiddels heb ik meerdere verhalen gehoord waar dit wel echt het geval was. Ook met kolven (en nee dat is geen betrouwbare vergelijking dat weet ik) kreeg ik er bijna niets uit, weet het niet precies meer maar dacht 30 cc in een half uur Niet leuk dus! Uiteindelijk was ik door alles met elkaar bijna overspannen ervan... Voor mij reden om bij een volgende meteen met fles te beginnen. Althans, zo denk ik er nu over, als ik eenmaal zwanger ben kunnen hormonen natuurlijk alles in de war gooien hahaha!
Ik ben het ook helemaal eens met jou Droppie Drie! Ik vind bv iets bijzonders en kan niet wachten (eerst nog zwanger worden natuurlijk...)!
Pffff, ik heb een trauma van mijn spiraal! De ha heeft hem geplaatst, ging op zich wel goed, beetje pijnlijk. Maar daarna werd ik zo naar, duizelig, bijna flauwvallen en overgeven.... En de maanden daarna had ik er zo veel last van, vreselijke steken, misselijk en duizelig werd ik ervan. Echo laten maken, hij zat perfect, maar na 3 maanden was ik het zat en heeft de ha hem eruit gehaald (dat ging trouwens probleemloos en zonder pijn en was binnen een minuut gebeurd ). Voor mij nooit meer een spiraal! Ik ben daarna aan de nuvaring gegaan, erg tevreden over.
aaahhh mijn hechting draadje zit in me wond en ik krijg hem er niet uit en het steeeeeeekkktttt !! heb ik weer nu pijn lijden tot manlief thuis is om me te helpen...
Zwanger worden clubje juli/augustus 2013 TieMar - 32 jaar - 2e kindje- 1e ronde- NOD 10-08-2013 MamaB1984 - 28 jaar - 2e kindje- ronde - NOD 12-08-2013 Rian85 - 27 jaar - 2e kindje- 0e ronde - NOD 13-08-2013 Meiske1988 - 25 jaar - 1e kindje- ronde - NOD 13-08-2013 peacefield - 34 jaar - 2e kindje - 1e ronde- NOD 16-08-2013 Rozanna - 1e kindje- 1e ronde - NOD 17-08-2013 Droppie Drie - 31 jaar - 3e kindje- 1e ronde- NOD 19-08-2013 LilyChiara - 24 jaar - 1e kindje- 1e ronde - NOD 24-08-2013 Kokosnoot - 26 jaar - 1e kindje - 3e ronde - NOD 24-08-2013 Rozaly - 26 jaar - 2e kindje- 1e ronde - NOD 28-08-2013 Norii - 26 jaar - 2e kindje- 1e ronde - NOD 28-08-2013 mamavansuus - 3e kindje - 2e ronde - NOD 30-08-2013 Angelique29 - 29 jaar - 1e kindje- 0e ronde - NOD 15-08-2013 vos1985 - 1e kindje - 2e ronde - NOD 31-08-2013 MamaChantal - 23 jaar - 3e kindje- ronde - NOD 31-08-2013 wondertjenr2 - 25 jaar - 3e kindje - 1e ronde - NOD 01-09-2013 derde - 32 jaar - 3e kindje - 1e ronde - NOD 01-09-2013 Jabinca - 24 jaar - 1e kindje- 3e ronde- NOD 03-09-2013 Elsjuh - 29 jaar - 1e kindje - 1e ronde - NOD 04-09-2013 DeBJjJ - 22 jaar - 2e kindje- ronde - NOD 04-09-2013 asmama - 22 jaar - 2e kindje - . ronde - NOD 09-09-2013 Samsie - 27 jaar - 1e kindje- ronde - NOD Tessel30 - 29 jaar - 1e kindje- ronde - NOD Hope86 - 1e kindje- 1e ronde - NOD Ryv - 1e kindje- ronde - NOD Aroma34 - 1e kindje - ronde 1 na MA - NOD MienMa - .. jaar - 2e kindje - 0e ronde - NOD Zwanger: Afspraken: Samsie - 13 aug mirena verwijderen DeBJjJ - 8 aug implanon verwijderen Als iemand dan iets in het lijstje wilt hebben zet het dan in fluoriserend groen in je bericht dan pas ik het lijstje aan
zo volgens mij alle wijzigingen weer gedaan. Ik ben aan het werk. Van 23-8 uur... pfffft de eerste twee uurtjes zitten erop. Ik ga zeker weer BV geven, Emma krijgt nog steeds BV. Helaas was ik niet een van de geluksvogels waarbij de menstruatie lang uitblijft. Al vanaf dat Em 4 maand is heb ik weer een (regelmatige) menstruatie. De BV bevalt prima, kolven op het werk gaat super, heb >10L in de vriezer, dus gaat eigenlijk iets te goed. Emma komt doorgaans 5-6 keer voor een voeding. Die eerste maand/weken is erg intensief en investeren, maar nu zou ik het zeker niet anders willen!
Wat voor een werk doe je als ik vragen mag? Wij lopen trouwens eem beetje gelijk met cyclus zie ik in de lijst eg grappig
Goedemorgen meiden, Hier een 'blij' berichtje. Vanmorgen ongi geworden. Gestopt met de pil en meteen netjes een cyclus van 27 dgn. Dus dat is netjes. Op naar mijn ei in de officiele eerste ronde! @rian85, zou je mijn gegevens op de lijst aan willen passen? Ronde 1, nod 5 september Werk, ik vind het ook wel leuk te horen waar jullie werken. Zelf ben ik locatiemanager in de kinderopvang. Ik heb 3 locaties; dagopvang en bso.
Fijn TieMar! Wel ook spannend zo'n eerste ronde Ik ben erg benieuwd naar wat mijn lichaam doet na het verwijderen Ik ben overigens Management Assistant bij een bank.