Vanaf juli/augustus 2013 zwanger worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door derde, 21 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Zwanger worden clubje juli/augustus 2013

derde - 3e kindje - ronde - NOD 06-08-2013

LilyChiara - 1e kindje - 1e ronde - NOD ??
    Rozaly - 2e kindje - 1e ronde - NOD ??
    Samsie - 1e kindje - ronde - NOD ??
    Tessel30 - 1e kindje - ?e ronde - NOD ??
    mamavansuus - 3e kindje - 1e ronde - NOD ??
    MamaB1984 - 2e kindje - ronde - NOD ??
    Hope86 - 1e kindje - 1e ronde - NOD ??
    Norii - 2e kindje - ronde - NOD 19-08-2013
    Rozanna - 2e kindje - ronde - NOD 17-08-2013
    Rian85 - 1e kindje - e ronde - NOD 13-08-2013

*voor de meeste nog niet de 1e ronde i.v.m. stoppen met de pil / spiraal verwijderen etc.
    Spannend dus vanaf augustus!! :D

Zwanger:

Afspraken:
    Samsie - 20 aug mirena verwijderen

2. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Norii, lief dat je me hebt toegevoegd aan het overzichtje, alleen heb je het aantal kinderen van Rian85 en mij omgedraaid :), moet zijn:
    Rozanna = 1e kindje (en 1e ronde)
    Rian85 = 2e kindje
    Dan klopt het weer, thanks!!

3. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland

Norii - 2e kindje - ronde - NOD 19-08-2013
    Rozanna - 1e kindje - 1e ronde - NOD 17-08-2013
    Rian85 - 2e kindje - 1e ronde - NOD 13-08-2013

*voor de meeste nog niet de 1e ronde i.v.m. stoppen met de pil / spiraal verwijderen etc.

Zwanger:

Afspraken:

Zo, nu moet ie weer kloppen Rozanna :)

4. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Geweldig om te lezen dat het bij jullie allebei in 1x raak was, Norii en Rian85!! Ik heb mijn leeftijd niet echt mee (35) dus ik ben enorm benieuwd hoe het bij ons zal gaan... Duim voor jullie dat het net zo vlot mag gaan als bij de eerdere zwangerschap!!

5. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Ik hoop dat dat dan iig genoeg is inderdaad!
    Wanneer weet je meer?

6. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja, spannend wer he! Ben benieuwd wie ernu (weer) in ronde 1 al zwanger raakt! Hier is het al twee keer gelukt, zou drimaal scheepsrecht zijn, hihi... Ik ben ook van de week weer aan de folium begonnen. Had nog een doos van mijn jongste liggen, davitamon voor zwangeren. Zijn alleen over de datum, zou dat uitmaken denken jullie? Kan me het bijna niet voorstellen, ze zitten luchtdicht verpakt en lijkt mij da ze niet kunnen bederven? Ik zal wel met een nieuwe doos beginnen zodra ik een positieve test in handen heb voor de zekerheid. Maar ik verwacht ook wel dat de oude dan al op zijn.

7. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hoihoi, ik zal me hier ook even aanmelden.
    We zitten in de 2de ronde voor ons 1ste kindje.
    Mijn NOD zou rond 6 augustus moeten zijn.
    Ook al 2 maandjes aan de foliumzuur dus laat maar komen.

Derde: waren jouw 2 eerder zwangerschappen hetzelfde qua beginsymtomen?

8. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Dank je Samsie! ;)

9. TieMar

TieMar Niet meer actief

Norii, wat leuk! Mijn zoontje heet ook Ties en is nu 1,5 jaar oud!
    En we wonen ook nog eens praktisch om de hoek! In Eindhoven.

10. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Hier inmiddels ook aan de foliumzuur begonnen :)
    Vandaag alleen wel vaccinatie voor hepatitus A+B en DTP gehad en mag over 4 weken wel op voor de herhaling :( zou dat veel kwaad kunnen? (Tweede injectie is een week na het verwijderen)

11. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Leuk TieMar! En idd Eindhoven is hier praktisch om de hoek :D

Geen idee of het kwaad kan Samsie. Misschien even een belletje naar de kliniek?

@hier: vandaag dus de testen gekochten en de zw.vitamines. ML verklaart me nu al voor gek dat ik de testen in huis heb gehaald :p hij zei 'en heb je al een test gedaan?' haha
    nee natuurlijk niet! ben toch nog aan de pil geweest al die tijd? 'o, ja..' :p
    Vanmorgen de laatste pil van de strip ingenomen en verwacht woensdag/donderdag m'n ongi..
    Vind het rete spannend dat het hele avontuur weer gaat beginnen, maar kijk ook weer enorm uit naar een nieuwe zwangerschap en de bevalling.
    Ik heb een prettige zwangerschap gehad zonder kwaaltjes. Ben alleen wel veel kg aangekomen, wat gelukkig snel weer was verdwenen. (woog voor de zw.schap 50kg, op de dag voor de bevalling controle bij de VK 71kg.. +21kg dus :))
    Bevalling is op 23-12 om 10uur begonnen met gebroken vliezen en rond 13:00 lichte weeën. 's avonds rond etenstijd werden ze heviger en om 19:05 waren we in het ziekenhuis met 8cm ontsluiting. 15min later had ik volledige ontsluiting en mocht ik gaan persen.
    Op eigen kracht 54min later een prachtige zoon in mn armen, wat een rijkdom!

ik teken ervoor dat het bij de 2e weer zo gaat! :D:cool:

hoe kijken jullie terug op de zwangerschap en bevalling?

12. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop

Jabinca - 1e kindje - 2e ronde - NOD ± 06-08-2013
    TieMar - 2e kindje - 1e ronde - NOD 10-08-2013
    Rian85 - 2e kindje - 1e ronde - NOD ± 13-08-2013
    Rozanna - 1e kindje - 1e ronde - NOD 17-08-2013
    Norii - 2e kindje - ronde - NOD ± 19-08-2013

Zwanger:

Afspraken:

weer even ge-update, nu lopen de NOD-data van vroeg naar laat. Hebben al een behoorlijk clubje! :D leuk!

13. LilyChiara

LilyChiara Actief lid

14 apr 2013
    147
    0
    0
    #53 LilyChiara, 29 jul 2013
    Laatst bewerkt: 29 jul 2013
    Hoi meiden!
    Ben al even een paar dagen niet geweest :eek: We zijn druk bezig in de tuin, er komen nieuwe tegels in dus vandaar. Maargoed mijn NOD is ongeveer 24 augustus dus dat duurt nog even.. Vind het echt zo spannend! Heb besloten nu toch wel te beginnen met ovu testen van zwanger&kids om te ontdekken wanneer mn ei ongeveer komt want dit voel ik helaas nooit, heb hooguit pijnlijke tepels en thats it.. voelen jullie je eisprong wel?

Groetjes Lily

14. MamaB1984

MamaB1984 Lid

24 jul 2013
    66
    0
    0
    Mijn zwangerschap verliep ook prima. Wat last van mijn bekken, maar niet ondraaglijk.

Bij 41+1 controle gehad, bleek dat er geen vruchtwater meer was. Zou volgende ochtend ingeleid worden. Nog wel gestript, maar gyn dacht dat er niets zou gebeuren.

's Avonds lagen we net in bed, kreeg ik kramp, althans dat dacht ik bij de eerste keer (rond 0.00 uur). Toen ik een paar minuten later weer "kramp" kreeg wist ik genoeg. ML had hele dag gewerkt dus tegen hem gezegd dat hij nog maar ff moest gaan slapen, ging ik douchen. Zkh gebeld en rond 2 uur waren we daar. Ik had eigenlijk vanaf de eerste wee om 0.00 uur direct regelmatig en het ging prima. Op een gegeven moment dacht ik dat ik het niet meer trok dus gevraagd om medicatie, was niet meer mogelijk omdat ik al 9 cm had. Iets later persweeën en mocht beginnen met persen. Dat voelde zo goed!
    Helaas schoot het niet echt op, zoontje zat vast achter het schaambeen met zijn hoofdje en had het benauwd, uiteindelijk knip gehad en na een uur persen kwam onze lieve zoon ter wereld om 6.28 uur. Dus keurig voor eerste bevalling.

Overigens wel meer dan een liter bloed verloren (fluxus) en veel last van de knip gehad na tijd. Net na de bevalling was wisseling vd wacht dus ze heeft mij erg slordig (door meerdere mensen uit het zkh bevestigd) gehecht helaas, met vele hechtingen.
    Dat is echt een zwart randje op zo'n perfecte, snelle bevalling. Maar goed, het kan erger :)

15. LilyChiara

LilyChiara Actief lid

14 apr 2013
    147
    0
    0
    Jeetje dat zijn zeker vlotte bevallingen Norii en MamaB1984!
    Daar teken ik voor ;) Hebben jullie er bewust voor gekozen om in het zkh te bevallen?

16. MamaB1984

MamaB1984 Lid

24 jul 2013
    66
    0
    0
    Nee, ik had eigenlijk de hele 9 maanden geen idee wat ik wilde, totdat de laatste dag voor mij werd besloten dat ik in het zkh moest gaan bevallen omdat er geen vruchtwater meer was...

Ik zal overigens bij de volgende ook weer in het ziekenhuis gaan bevallen (moet ivm fluxus vorige keer) maar anders had ik ook zeker voor het zkh gekozen. Is mij erg goed bevallen!

Maar goed, ik kan mij ook heel goed voorstellen dat iemand lekker thuis wil bevallen, het is echt heel persoonlijk.

17. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    He bah mamaB1984 dat zijn verhalen waar ik zo weer de neiging van krijg de pil te gaan slikken haha.

18. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Dames het begint een aardige club te worden :)
    En leuk dat het een mix is tussen dames die voor de eerste, tweede en derde gaan!
    Hier inmiddels geinformeerd bij de arts maar echt een duidelijk antwoord kon ik niet krijgen :( Bij de apotheek konden ze me gelukkig vertellen dat de herhaling geen kwaad kon als je zwanger probeert te raken :)

19. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Inderdaad erg leuk, de 'mix' van 1e, 2e en 3e kindje! Vind het echt leuk om jullie ervaringen te lezen! Over de bevalling durf ik nu nog niet na te denken... Heb jij pijnmedicatie gehad, Norii?? Mijn idee is ook om in het zkh te bevallen... als ik zwanger raak ;)

Mijn eisprong voel ik altijd erg goed, LilyChiara. Ik krijg een licht opgeblazen, pijnlijk gevoel in mijn buik (zij). Dit duurt meestal een dag of 3, dan is het weer over. Een enkele maal is het zo hevig dat ik echt even moet gaan zitten... Tevens helder slijm, dus de signalen zijn vrij duidelijk!

20. Hope86

Hope86 Actief lid

3 okt 2012
    233
    5
    18
    Vrouw
    Flevoland
    Inderdaad heel leuk die mix, ik lees ook met veel enthousiasme jullie ervaringen.

Wat betreft de eisprong, ik kan me herinneren van vorig jaar toen ik even gestopt was met de pil dat ik wel last kreeg van gevoelige tepels in mijn vruchtbare periode, en steekjes onderin mijn buik. Maar dat kon ik soms ook wel hebben in de niet vruchtbare periode.. Wat ik deed om te kijken of ik in mijn vruchtbare periode zat, was aan mijn baarmoedermond voelen. Deze lijkt dan iets lager te zitten, is zachter en staat meer open. Zodra ik merkte dat hij zachter en opener werd begon ik met ovulatietesten, en dat klopte eigenlijk altijd.

Deel Deze Pagina