Vanaf juli/augustus 2013 zwanger worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door derde, 21 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsjuh

elsjuh Actief lid

27 apr 2013
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,ik ben ook bezig om zwanger te raken,voor de eerste.

2. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Ik moet zeggen dat ik mijn eisprong eigenlijk ook nooit voel(laaste maanden hoe dan ook niet door mirena) dus ben benieuwd. Mijn cyclus is wel veel langer geworden sinds ik de mirena heb dus zit te twijfelen of ik na het verwijderen van mij spiraal ook tarwekiem olie (capsules) zal nemen. (kan nooit kwaad lijkt mij?)

Zelf zou ik wel graag in het ziekenhuis bevallen mocht het ooit zover zijn. Vind ik een veilig gevoel maar wie weet hoe ik het dan zie ;)
    Eerst dat stomme spiraal er maar uit...dan maar hopen op een zwangerschap :)

3. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Welkom Elsjuh!
    In welke ronde zit je?

4. elsjuh

elsjuh Actief lid

27 apr 2013
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben dan vanaf juni van de pil af,maar heb wel onregelmatige cyclus,
    Weet iemand ook het zit met plassen na de sex? Is het niet zo dat dat helemaal niet mag:( Want ik ben gevoelig voor bl.ontstekingen...

5. LilyChiara

LilyChiara Actief lid

14 apr 2013
    147
    0
    0
    Hmz dan duiden mn pijnlijke tepels en rommelige buik dus toch op een naderende eisprong. Verder heb ik echt weinig "last".

Ik denk dat ik wel thuis zou willen bevallen als het zo ver is. Lekker in mijn vertrouwde omgeving. Hoewel het zkh toch ook wel een veilig idee geeft. Mocht er dan iets mis gaan ben je in iniedergeval al in het zkh.

Nouja heb nog even om er over na te denken. Eerst maar eens zwanger worden ;)

6. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Elsjuh, ik heb ook last van blaasontstekingen... Dus uiteindelijk ga ik ook snel naar de wc. Tip: Probeer zelf na je man een orgasme te krijgen, schijnt dat daardoor de zaadjes naar de bm worden 'gezogen'. Dan zijn ze in ieder geval al een heel stuk de goede kant op en kun je daarna plassen!

7. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    @LilyChiara: ik had bewust gekozen voor een bevalling in het zhk. Dat gaf me rust, voor het geval er complicaties zouden optreden en had heel eerlijk gezegd ook geen behoefte aan die rotzooi in huis :p

@Rozanna: ik heb geen pijnmedicatie gehad, wilde het op eigen kracht doen en dat is me gelukt! :D

@MamaB1984: wat vervelend dat ze het niet netjes hebben (kunnen) hechten. heb je er achteraf nog last van, of is het puur cosmetisch?

@Elsjuh: welkom!

8. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Zwanger worden clubje juli/augustus 2013

derde - 3e kindje - ronde - NOD 06-08-2013

Jabinca - 1e kindje - 2e ronde - NOD ± 06-08-2013
    TieMar - 2e kindje - 1e ronde - NOD 10-08-2013
    Rian85 - 2e kindje - 1e ronde - NOD ± 13-08-2013
    Rozanna - 1e kindje - 1e ronde - NOD 17-08-2013
    Norii - 2e kindje - ronde - NOD ± 19-08-2013

LilyChiara - 1e kindje - 1e ronde - NOD ??
    Rozaly - 2e kindje - 1e ronde - NOD ??
    Samsie - 1e kindje - ronde - NOD ??
    Tessel30 - 1e kindje - ?e ronde - NOD ??
    mamavansuus - 3e kindje - 1e ronde - NOD ??
    MamaB1984 - 2e kindje - ronde - NOD ??
    Hope86 - 1e kindje - 1e ronde - NOD ??
    Elsjuh - 1e kindje - ronde - NOD ??

*voor de meeste nog niet de 1e ronde i.v.m. stoppen met de pil / spiraal verwijderen etc.
    Spannend dus vanaf augustus!! :D

Zwanger:

Afspraken:
    Samsie - 20 aug mirena verwijderen

9. LilyChiara

LilyChiara Actief lid

14 apr 2013
    147
    0
    0
    Leuk dat je ook mee komt kletsen Elsjuh! Leuk om met allemaal meiden te kletsen die ook hopen gauw zwanger te worden :)

10. Angelique29

Angelique29 Actief lid

30 jun 2013
    466
    0
    0
    Leerling verzorgende ig, warande zorginstelling
    Wijk bij duurstede
    Hoi hoi,

Hoi hoi,

Ik en mijn man willen het end augustus gaan proberen om zwanger te worden.
    In juni heb ik mijn spiraal verweidend en was binnen 3 weken ongie.
    Het zou dan ons eerste kindje zijn. Sms hoor ik dat het langer duurt als je een spiraal hebt gehad en de ander zegt weer van niet.
    Hoor graag andere verhalen.

Gr angelque

11. elsjuh

elsjuh Actief lid

27 apr 2013
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo angelique,

Welkom,spannend hoor!
    Ach ik denk dat je het toch nooit weet, het is allemaal zo onzeker en spannend van wanneer het raak zou zijn :)

12. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil ook zeker weten in het ziekenhuis,vind ik toch een fijner idee dat alles bij de hand is,voor je-weet-maar-nooit.

Ik lees hier net over tarwekiemolie,ik denk dat ik dat morgen ook maar eens ga kopen.Toevallig gisteren voor het eerst over gelezen,ik kende het nog niet.

Morgenochtend heb ik een echo.Krijg dan te horen of de Clomid geholpen heeft en wanneer mijn vruchtbare dagen zijn of ik krijg te horen dat het niet werkt en dan wordt de dosis verdubbeld voor de volgende ronde ...dus ff spannend.

Inderdaad leuk clubje hier met van alles en nog wat door elkaar!!

13. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Spannend Tessel30!!

@Angelique29:welkom!

14. peacefield

peacefield Actief lid

8 feb 2012
    179
    0
    0
    Jurist
    Utrecht
    Bij ons is een tweede welkom. We doen het er niet om, maar ik zou het stiekem wel leuk vinden als het deze maand lukt. Ik zou kunnen testen rond 16 augustus.

15. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Spannend meis! Ik zal voor je duimen!
    Ik heb vandaag een potje gehaald...was 3 euro bij de kruidvat dus kan het altijd proberen ;)
    Zelf moet ik toevallig een week voor mijn afspraak met de gyn naar het ziekenhuis voor de dermatoloog....manlief dus maar eens lief aankijken en vragen of het een probleem is om dan ook gelijk het spiraal maar te doen:);)

16. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Zwanger worden clubje juli/augustus 2013

derde - 3e kindje - ronde - NOD 06-08-2013
    Jabinca - 1e kindje - 2e ronde - NOD ± 06-08-2013
    TieMar - 2e kindje - 1e ronde - NOD 10-08-2013
    Rian85 - 2e kindje - 1e ronde - NOD ± 13-08-2013
    peacefield - 2e kindje - 1e ronde - NOD 16-08-2013
    Rozanna - 1e kindje - 1e ronde - NOD 17-08-2013
    Norii - 2e kindje - ronde - NOD ± 19-08-2013

LilyChiara - 1e kindje - 1e ronde - NOD ??
    Rozaly - 2e kindje - 1e ronde - NOD ??
    Samsie - 1e kindje - ronde - NOD ??
    Tessel30 - 1e kindje - ?e ronde - NOD ??
    mamavansuus - 3e kindje - 1e ronde - NOD ??
    MamaB1984 - 2e kindje - ronde - NOD ??
    Hope86 - 1e kindje - 1e ronde - NOD ??
    Elsjuh - 1e kindje - ronde - NOD ??
    Angelique29 - 1e kindje - ronde - NOD ??

*voor de meeste nog niet de 1e ronde i.v.m. stoppen met de pil / spiraal verwijderen etc.
    Spannend dus vanaf augustus!! :D

Zwanger:

Afspraken:
    Tessel30 - 31 juli echo, controle
    Samsie - 20 aug mirena verwijderen

17. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    als het niet klopt wat ik steeds verander, graag even doorgeven of zelf aanpassen!! :D

18. MamaB1984

MamaB1984 Lid

24 jul 2013
    66
    0
    0
    Dat was niet mijn bedoeling hoor haha, mijn bevalling ging verder helemaal vlot en super, alleen na tijd liep het even niet zo lekker. En dat wij nu voor een tweede gaan zegt ook genoeg toch ;)

19. MamaB1984

MamaB1984 Lid

24 jul 2013
    66
    0
    0
    @ Norii Helaas heb ik er nog altijd last van, niet constant gelukkig. Ene keer minder dan de andere keer, maar bijv tijdens een eind fietsen, of na het vrijen... Maar goed, ik hoor van vriendinnen ook wel dat zij, ondanks dat ze keurig gehecht zijn, er toch last van hebben, dus ik weet niet of het daardoor komt.

Wat een gezellige groep zo zeg. Heb vandaag gewerkt, dus had heel wat bij te lezen! Leuk!

20. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    @Jabinca hihi dan moet je mijn bevallingsverhaal maar niet lezen hieronder :p

@Angelique, ik was in de eerste ronde na het verwijderen van mijn spiraal meteen zwanger, niet eens een normale menstruatie gehad.

Ik heb van Emma een prima zwangerschap gehad, nauwelijks klachten, gewoon alles bij de vlk. Alleen vanaf 38 wk begon mijn bloeddruk op te lopen, dus moest ik bij 39wk worden ingeleid. Eerst met een ballonnetje omdat de baarmoedermond nog erg lang en gesloten was die dag wat menstruatie krampjes gehad, de dag erna konden de vliezen worden gebroken. Toen aan de weeen pomp, en ruggenprik omdat het niet wou vlotten en na 10 uur goede weeen eindelijk 10 cm, (enorm lang op 4 cm blijven hangen tot ze gingen dreigen met een keizersnee hihi) toen ging het snel en heb ik Emma in 5 weeen eruit geperst.

Helaas wou de placenta door al die weeen opwekkers neit geboren worden dus dat moest op de operatie kamer gebeuren. ALdaar 2 liter bloed verloren. Gelukkig heb ik er weinig/geen last van gehad.

We moesten nog wel een week in het ziekenhuis blijven omdat Emma erg ziek werd AO-antagonisme, erg geel zien. Waarbij ze suf aan alle toeters en bellen heeft moeten liggen. Vooral die week was erg heftig, veel emoties onzekerheden en verdriet. Gelukkig eenmaal thuis doet ze het prima en groeit en ontwikkeld ze zich prima!

Ik kijk dus uit naar een nieuwe bevalling, mocht er weer een inleiding nodig zijn zal dit wrs vlotter gaan omdat de baarmoedermond al eens open is geweest, en hopelijk dan ook zonder pijnstilling en zonder al te veel bloedverlies als het vlotter gaat. Wel hebben we 50% kans dat een nieuwe baby wederom op de couveuze afd terecht komt. Maar dit keer ben ik erop voorbereid en zal de klap minder hard aankomen als ze de kleine bij me weg halen.

Deel Deze Pagina