extra risico in het onderwijs?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door banjabes, 29 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hallo allemaal, :D

ik vind het zo ongelofelijk spannend!
    eigenlijk willen mijn vriend en ik pas na de vakantie gaan beginnen, maar er is een kans dat er al een klein bevrucht eitje onderweg is. gister hebben we het toch zonder condoom gedaan namelijk (we vinden het zulke ondingen en het is gewoon veel lekkerder) en ik ben nu voor de 4e maand van de pil af. We doen dit af en toe en dan gaan we voor het zingen de kerk uit. Ik weet dat je daar ook zwanger van kunt worden, maar we vinden het ook niet heel erg als het nu al zou gebeuren. gisteren trok mijn vriend alleen niet op tijd weg, dus de kans dat het gebeurt is nu wel een stuk groter. Ik heb opgezocht wat mijn vruchtbare dagen zijn en dit was precies in één van mijn vruchtbaarste dagen. super spannend.
    het zou super zijn als het zo is. dan maar met z'n 3en op vakantie (hihi)

ik werk in het onderwijs en ik heb een kleutergroep. dit schooljaar waren er erg veel kinderen die allemaal ziektes hadden die schadelijk kunnen zijn voor het ongeboren vruchtje. ik maak me hier best zorgen om. wat nou als ik zwanger ben en een kind mij aansteekt met zo'n gevaarlijke ziekte?

groetjes,
    een onzekere juf :(

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ben je niet ingeënt tegen rode hond? :(:
    Als die ziektes echt gevaarlijk zijn voor het ongeboren kind, dan hoor je daartegen ingeënt te zijn.

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik heb daar niet eens bij stilgestaan eigenlijk :oops:
    Ik geef dan wel op de middelbare school les maar toch.
    De enige ziekte die nog wel eens voorkomt en schade kan aanrichten is Rode hond. Zo ver ik weet.

4. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Waterpokken kan ook schadelijk zijn, maar enkel als jij dat zelf nog niet hebt gehad.
    En dat is met de meeste kinderziektes zo. Als je ze zelf hebt gehad is er geen gevaar meer voor.

5. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    jeetje dames,

wat een snelle reacties, super! :)
    heb als kind wel inentingen gehad tegen rode hond, dus daar hoef ik me gelukkig niet zo'n zorgen over te maken. dit jaar heerste er ook roodvonk en de vijfde ziekte in mijn klas. weten jullie wat meer over die ziektes?
    :(:

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Zou zeggen, google eens.
    Heb je binnen een minuut je antwoord gok ik :D

7. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Rode hond is idd gevaarlijk, maar de meesten zijn daartegen ingeent, daar krijg je nog een bloedonderzoek van bij de VK.
    5e ziekte kan ook gevaarlijk zijn in een prille zwangerschap!
    Dat is een vlekjesziekte..Volgensmij is het dat ze pas na de besmettelijke fase geloof ik ineens koortsig zijn en daarna rode vlekjes krijgen, maar dan is het kwaad eigenlijk al geschied..Je zou 5e ziekte even moeten googlen anders, maar ik weet wel zeker dat het voor een prille zwangerschap gevaarlijk kan zijn.

Hoop voor jullie wel dat jullie snel zwanger zijn en er lekker van gaan genieten.

Iig vast een fijne vakantie toegewenst! :D

8. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Roodvonk hoeft niet schadelijk te zijn, het is alleen megavervelend als je dat ook hebt en helemaal als je zwanger blijkt te zijn.
    Met koorts gepaard zou het eventueel wel wat riskanter kunnen worden, voor als het te warm wordt in de baarmoeder.

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Roodvonk? Ik wist niet dat dit nog op grote schaal voorkwam in Nederland. Ik kan het wel eens aan een bevriende schoolarts vragen. Anders kun je het zelf vragen aan de schoolarts van je school.

Deel Deze Pagina