omg wat een toestanden weer hier kan ik dus pissed off over worden, en ik heb er zelf momenteel niet mee te maken.
Ik verbaas me nergens meer over. Hoezo een rechtsstaat? Dit k*t kabinet mag blijkbaar alles... Sorry, heb echt geen woorden voor...
@roeltje: dan nog niet lijkt mij. er is mij niks ver de kosten VOOR dat ik de overeenkomst aanging verteld. Er is mij een gratis ID aangeboden en heb niet moeten tekenen voor eventuele kosten. Er is mij dus verteld dat het gratis is en met die verstandhouding ben ik de overeenkomst aangegaan. Lijkt mij dus niet dat ze het mij kunnen verplichten om terug te betalen als ik het moet terug betalen had ik beter een paspoort kunnen pakken voor een paar euro meer!!! Binnenkort kun je zelfs met een ID niet meer naar Turkije
Dat snap ik en ik snap ook je reactie, die van mij zou hetzelfde zijn Alleen ik denk wel dat de overheid je hiervoor kan verplichten.. Ze zullen vast een manier vinden hoe ze dat gaan aanpakken.
Als ik er voor moet betalen bij het ophalen dan mogen ze de ID-kaart wel houden.. Ben een 'koop'overeenkomst aangegaan voor 0,00 euro en heb zelfs nog een geldig paspoort, dus dan haal ik hem wel niet op..
Dat denk ik dus ook roeltje Wat een hufters zijn het toch.. Kan me er zo boos om maken. Vooral die arme mensen in bijv de bijstand die dachten een gratis ID te kunnen aanvragen voor het hele gezin en er normaal gesproken geen geld voor hadden. Nu kunnen sommige mensen voor het hele gezin alle kosten terugbetalen. Je zou zo een gezin hebben van 2 ouders en 2 kinderen van 14+. Dan kun je nu dus 4x42,50 terugdokken!!! De overheid lijd nu dus ipv verlies dikke vette winst, want er zijn nog nooit zoveel id kaarten verkocht ( want je moet het nu dus terugdokken) als nu.. Half NL heeft een ID aangeschaft waarvoor nu dus betaald moet worden
iNderdaad!! Je moet dus morgenvroeg al betalen voor je id ook als die al is aangevraagd. Denk dat ook al haal je hem niet op je toch een rekening thuis krijgt gestuurd
Als ik dit artikel lees: Toch weer betalen voor ID-kaart | nu.nl/politiek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Dan staat er dat vanaf morgen betaald moet worden. 'Hangende de procedure (van instemming met wet) moeten aanvragers alvast over de brug komen'. Zou daaruit dus opmaken dat voor donderdag aangevraagde kaarten wel gratis blijven. Want dat met terugwerkende kracht slaat dan op het moment van indienen wetsontwerp tot aan de instemming met de wet..
Ij de NOS staat nu dat het voor degene die hem al hebben gewoon gratis is NOS Nieuws - ID-kaart vanaf morgen niet gratis
met een rijbewijs mag ik me niet indentificeren bij UWV en andere gemeentelijke instanties.. dus overheid... een dikke vinger voor jullie.. !
Dat is raar limmeke. Hier wel gewoon bij het UWV met rijbewijs DEN HAAG - Mensen die donderdag of later een ID-kaart aanvragen, moeten daarvoor dan toch weer betalen. Foto:ANP Dat is het gevolg van een wetsontwerp dat minister Piet Hein Donner (Binnenlandse Zaken) woensdagavond heeft ingediend en, indien aangenomen, met terugwerkende kracht zal gelden. Hangende de procedure, moeten aanvragers dus alvast weer over de brug komen. Op 9 september stelde de Hoge Raad dat er geen leges mochten worden gevraagd. De juridische grondslag was er niet en de dienst die werd verleend, was volgens het orgaan niet genoeg om het geld zonder die juridische grondslag toch te vragen. Het was niet tegen dovemansoren gezegd; massaal trok men ten stadhuize voor een gratis ID-kaart. De documentjes dreigden op te raken en de kosten voor de overheden liepen toch aardig op. In het wetsontwerp staat gewoon als wetgeving dat er betaald moet worden, zoals dat ook voor bijvoorbeeld het rijbewijs het geval is. dus gratis voor iedereen die hem al heeft of aangevraagd heeft
't was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn. Was het wel 'gratis' gebleven, dan hadden gemeenten/rijksoverheid het wel weer ergens anders gehaald. Hieronder een overzicht van welk middel je wanneer wel/niet kunt gebruiken ter indentificatie: Welk identiteitsbewijs mag ik gebruiken in welke situatie? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl
ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO nederlands dit he!!! Een regeling oid in het leven roepen wat voordelig is voor de mens of beter, whatever, en later weer opheffen omdat het toch niet zo een goed idee is want er komt te weinig geld binnen of het loopt té goed! Net zoals die sloopregeling, auto's zonder wegenbelasting etc etc etc. Ga zo maar door!! Pff :S
Ja, maar die 'regeling' is niet door de regering besloten, maar door de Hoge Raad. Een rechterlijke macht. De regering heeft nu dus een spoedwet gemaakt die de uitspraak van de Hoge Raad teniet doet.
Ik had niet anders verwacht dan dat ze dit zouden terug draaien. Ze hadden kunnen verwachten dat dit ging gebeuren en dat ze er verlies op gingen maken. Is gewoon een rot streek van ze. Ze hadden het NOOIT gratis moeten maken