Vanaf november/december voor een eerste kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Pip89, 19 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missgroet

Missgroet Lid

1 jan 2013
    63
    0
    6
    Even het lijstje aangevuld! Nog negen dagen.... Heb nu steeds wat lichte krampjes, maar ik moet eens bij gaan houden of ik dat niet altijd voel eigenlijk. Pijnlijke (-)(-) heb ik meestal rondom de komst van de menstruatie.... Vandaag is mijn beste vriendin bevallen van een gesond kindje, dus het zou echt fantastisch zijn om dan ook deze maand positief te testen! :)

11 jan: Imp, ronde 2
    15 januari:Missgroet, ronde 2
    17 jan: Lauraw25, ronde 2
    25 jan: Nichelle, ronde 2?
    3 feb: Emmaleigh, ronde 3
    4 feb: Pip 89, ronde 3

2. Missgroet

Missgroet Lid

1 jan 2013
    63
    0
    6
    Gezond kindje uiteraad. Fijn tikken op een ipad....

Vergeet ook nog te antwoorden.....

Ik heb twee rompertjes en een shirtje. Meer koop ik ook niet.... Durf ik niet, bang dat ik iets jinx ofzo. Denk dat ik zelfs tot de 12 weken echo ga wachten voor de grote aankopen.

3. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    Gefeliciteerd met de geboorte van de baby van je vriendin! :D

Hier vandaag ongesteld geworden. Ik had al zo'n vermoeden dat het eerder zou komen want mijn eisprong was ook op tijd. Ik ga maar weer van 28 dagen uit en zie wel waar het schip strand...;)

NOD-lijst:

15 jan: Missgroet, ronde 2
    17 jan: Lauraw25, ronde 2
    25 jan: Nichelle, ronde 2?
    3 feb: Emmaleigh, ronde 3
    3 feb: Imp, ronde 3
    4 feb: Pip 89, ronde 3

4. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ja ik zit in ronde 2:D.

Ik koop een heleboel tijdschriften en bio oil heb ik gekocht maar verder wil en mag ik niks kopen. Als het wel zover is mag ik van m'n moeder veel niet eens in huis hebben en al zeker niks kopen de eerste 12 weken. D'r schijnt een of andere vloek oid bij ons in de familie te zitten Ofzo ;). Maar dat vraag ik wel aan m'n moeder als het zover is, tot die tijd koop ik maar niks voor de zekerheid.

5. Lauraw25

Lauraw25 Actief lid

8 dec 2012
    290
    1
    0
    @imp op naar ronde 3! You can do it.. Het is gewoon elke maand spannend!

Ik heb nu een week gevoelige (.)(.) voornamelijk aan de zijkanten.. Sinds vandaag misselijk met vlagen.. Niet dat ik moet overgeven maar voor mijn gevoel zit mijn eten dan in mijn keel.. Ik denk maagzuur.. Ik denk dat ik mijn ei 2 januari had maar nu nog steeds last van mijn (.)(.)
    Het is nog zo lang wachten 17 januari ;)

6. mook

mook Lid

6 jan 2013
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi, wat een leuk groepje hebben jullie en ik denk dat ik wel bij jullie pas! wij zijn eind oktober gestopt met de pil en wij gaan voor een eerste kindje:D vind het zo spannend!!

7. Missgroet

Missgroet Lid

1 jan 2013
    63
    0
    6
    Ja ik vind het ook zo lang duren! Heb nog steeds last van mn buik, maar zegt denk ik niks....

Ik hoop voor je dat raak is Lauraw25. We zijn net naar de baby gaan kijken. Wat een klein schatje, dan wil je het nog meer!! Hoop dat we allemaal snel positief testen!

8. Lauraw25

Lauraw25 Actief lid

8 dec 2012
    290
    1
    0
    @mook.. Welkom! In welke ronde zitten jullie? Wanneer is je NOD?

@Missgroet.. Lief hè zo'n kleintje! Wij gaan volgende week zondag op kraambezoek.. Na zo'n bezoek ben ik altijd van slag.. Omdat ik het ook zo graag wil.. ;)

9. Emmaleigh

Emmaleigh Actief lid

20 dec 2012
    105
    0
    0
    Hey meiden,

Wil even laten weten dat ik de komende week wat minder actief mee ga schrijven. Mijn oma is vannacht onverwachts overleden en dat als een behoorlijke klap gekomen. Had zelf nauwelijks contact met mijn oma maar mijn moeder is helemaal ingestort. Heb momenteel vrij veel op mijn bordje dus ga me even daar op focussen. Volgende week ben ik waarschijnlijk weer terug, misschien wel iets eerder. :) Veel succes aan ieder die nu zit te wachten tot ze mogen testen, ik denk aan jullie!

Liefs,
    Emma.

10. Pip89

Pip89 Actief lid

4 apr 2012
    155
    0
    16
    Emmaleigh, dat is schrikken! Gecondoleerd en heel veel sterkte voor jou en je familie. *knuffel*

11. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    :( Gecondoleerd...en neem je tijd...Sterkte met alles...

12. Missgroet

Missgroet Lid

1 jan 2013
    63
    0
    6
    Heel veel sterkte meid.

13. Lauraw25

Lauraw25 Actief lid

8 dec 2012
    290
    1
    0
    Gecondoleerd met sterkte de komende tijd, Emmaleigh!

14. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    @emma heel veel sterkte!

15. Missgroet

Missgroet Lid

1 jan 2013
    63
    0
    6
    Hallo dames,

Even een vraagje. Mijn man en ik willen graag naar de sauna zaterdag, maar nu las ik ergens dat je de eerste twaalf weken je kindje kan beschadigen..... Nou heb ik nog niet positief getest, maar ik ben even benieuwd wat jullie zouden doen. Ik wil namelijk miet mn leven on hold zetten vanwege een eventuele zwangerschap, maar toch.......

Dank alvast,

Liefs missgroet

16. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    Ja moeilijk dilemma....ik ga zelf ook wel eens naar de sauna dus ik vraag het me ook wel eens af...

Ik ga nog wel gewoon. Ik heb ergens gelezen dat dit om de temperatuurverschillen gaat en dat de bloedvaten dan samen knijpen en de baby zonder zuurstof komt ofzo....Nou de eerste paar weken heeft je baby met jou nog geen bloedband dus dan lijkt het me sterk dat hij hier last van heeft...

Maar ja....geen idee hoor verder of dit klopt...
    Mijn idee is dat je gewoon goed naar je lichaam moet luisteren. Als je lichaam aangeeft dat de sauna niet fijn is dan er gewoon uitgaan. Ook niet gelijk in een koud dompelbad maar langzaam afkoelen, lijkt me voor mijn gevoel beter....

En anders lekker in de relaxtruimte met een boekje :D...Vind ik ook heerlijk... :D

Toch even gegoogled...:

De eerste 3 maanden

In de sauna kan je lichaamstemperatuur enkele graden stijgen. Dit hangt af van de temperatuur in de sauna en de tijd dat je binnenblijft. Maar ook per persoon is het verschillend in hoeverre de lichaamstemperatuur stijgt. Een verhoogde lichaamstemperatuur vroeg in de zwangerschap geeft een iets grotere kans op een aangeboren afwijking van de baby.

Oververhitting van de buik kan bovendien leiden tot een miskraam. Nederlandse Sauna Vereniging (NSV): “Er zijn geen gevallen bekend van zwangere vrouwen waarbij het mis is gegaan door de sauna. Toch adviseren wij geen risico te nemen en de eerste kritieke 3 maanden de sauna niet te bezoeken.” Ook artsen adviseren de eerste 14 weken de sauna te mijden.

Nou ja je hebt niks aan mijn post...maar blij dat ik mee kan denken... :p

17. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    Hier trouwens eigenlijk vanaf het stoppen met de pil een beetje last van mijn darmen....niet heel erg verder hoor maar nu wel een beetje irritant want nu heb ik echt buikpijn...;)

Verder valt het me op....tijdens het gebruik van de pil had ik altijd hoofdpijn tijdens de menstruatie...en nu niet...Verder was ik altijd 6 dagen ongesteld en nu maar 3...:$ Ik klaag niet hoor! :D Maar ik vond het wat apart, ik hoor altijd dat mensen minder ongesteld zijn door de pil enzo... :cool:

18. Leetje25

Leetje25 Actief lid

30 dec 2012
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal! Wij zijn eind november gestopt met de pil... daarna ontrekkingsbloeding gehad, en 22 december weer 'gewoon' ongesteld geworden.. ik vind het ontzettend spannend! Ik voel ook vanalles aan mijn buik e.d.... maarja.. nog even afwachten of ik wel of niet ongesteld word...

19. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    @missgroet wanneer is je nod? Kan je niet een vroege test doen? En anders ben je pas net net zwanger toch? Ik denk niet dat het heel veel kwaad kan. Je moet natuurlijk doen wat goed voelt en goed naar je lichaam luisteren, ik zou niet zo'n sessie doen dan kom je op koorts temp. En dan is er een (hele kleine) kans dat er iets niet goed gaat maar verder moet je doen wat jij denkt dat goed voelt!

@leetje25 welkom:D!

20. Lauraw25

Lauraw25 Actief lid

8 dec 2012
    290
    1
    0
    Ik wilde ook naar de sauna, maar doordat ik ook dingen had gelezen erover.. Ben ik niet gegaan.. Ik neem toch denk het zekere voor het onzekere..

Welkom leetje25! Wij lopen ong. gelijk! Ik werd voor het laatst ongesteld op 20 december.. Dat was ook mijn eerste bloeding na het stoppen met de pil.. Ik heb nu al anderhalve week last van mijn (.)(.) aan de zijkanten en verder rommelende darmen..

Ik ging maandag sporten.. Pff wat deed dat zeer zeg.. Ik ga morgen weer.. Ben benieuwd of het hetzelfde voelt..

Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina