Ons zoontje is nu 5 maanden 1 week en 4 dagen oud. Hy drinkt 4 flessen per dag. Vanaf waneer worden dit er 3 Het cb wilde namelijk dat we die 4e fles van 16.00 uur zouden laten vallen dit hebben we geprobeerd maar hy vraagt er tog om. zijn schema is nu 8.00 fles 210/7 10.00 fruit 12.00 fles 210/7 ( drinkt hy vaak niet helemaal leeg ) 16.00 uur fles 150/5 17.00/17.30 potje groenten 20.00 fles 150/5
het cb kan zoveel willen,elk kindje is anders, vind je kindje ook nog erg jong voor 3 flessen. elk kindje heeft andere behoeftes,dus zou nog gewoon 4 flessen geven
hy red het nu dan ook echt nog niet om die 4e fles van 16.00 uur te laten vallen. Hy is al van 210/7 naar 150/5 gegaan met de fles van 16.00 uur maar helemaal weg dat kan hy echt nog niet en zolang als hy erom vraagt zoals hij dus nog doet geef ik hem gewoon zijn 4e flesje nog
gewoon blijven geven,en anders zou het ook nog betekenen dat hij van 12 tot 20.00 niks meer te drinken krijgt,dat is echt te lang vind ik, wij gaan toch ook niet 8 uren lang niks drinken?
Hier zijn we op 6mnd overgegaan. Daarvoor krijgen ze de bijvoeding in kleine hoeveelheden. En die nemen ze meestal ook niet echt 100% op. Dus veel kinderen hebben dan dat flesje nog wel nodig. Hier hebben we die 4e fles ook ingewisseld voor een boterham, hij had die maaltijd gewoon nodig. Kijk vooral naar je kind, niet naar de regeltjes van het CB!
hoi deepfreeze ik lees dat je met 6 maanden op 3 flessen bent overgegaan en de 4e fles hebt ingeruild voor een boterham. Mogen ze met 6 maanden dan brood ? en hoelaat gaven jullie dit dan ? groetjes Nancy mama van Sem
hier pas met 7 maand ongeveer, misschien nog wel iets later... En inderdaad pas toen we zijn begonnen met een broodje tussen de middag. En daar begin je pas mee met 7 maand!
nancy, meestal begin je daar inderdaad pas rond de 7 maand mee. Maar Chris had die maaltijd nodig. We konden kiezen, nog een poosje een 4e fles nr1 melk. Of toch een boterham proberen. Een week na de 6 maanden hebben we het eens geprobeerd, dag 1 ging er een halve in, de tweede dag al een hele. Helemaal geen problemen mee gehad. Ons monster eet alles, en heeft (tot nu toe) geen last met allergien etc. De boterham krijgt C rond een uur of 12/13. Afhankelijk van zijn slaapjes. En tegenwoordig nog een half flesje opvolgmelk ernaast.
hoi deepfreeze dus als ik het goed begrijp zou ik om 8.00 uur en fles van 210/7 om 12.00 uur een sneetje brood en een klein flesje en om 16.00 zijn flesje weglaten en dan om 17.00 uur groentenhapje en dan om 20.00 uur laatste flesje van 150/5 kunnen doen eventjs nadat hy 6 maanden is geweest ? en hoeveel van de fles gef je dan nog om 12.00 uur bij de boterham ? En ik ben het helemaal met je eens dat je je inderdaad niet aan alle regeltjes van het cb moet houden maar gewoon ook op je gevoel moet afgaan en naar je kind moet kijken groetjes Nancy
Hier vanaf ca 7 maand 's ochtends en 's avonds 200cc en tussen de middag, na de boterham, tussen de 100 en 150 cc melk. Na de groente rond 17.00 uur wel wat yoghurt (eerst was dat een flesje van 100cc). En tussendoor wat sap en thee.
Nancy, ik zou zeker wel tot 6 maand wachten. De gluten in brood worden niet zo goed verdragen daarvoor. (zeg maar, groente/fruit kan vanaf 4 mnd, liefst 6mnd, brood kan vanaf 6 mnd, liefst 7 mnd) Zou er zoiets van maken: Ochtendfles en avondfles kan nu 210/7 nr1 (een fles 180/6 opvolgmelk bij 6 maanden, nr2 melk vult meer) 12.00 straks een boterham met melk 120/4, nu nog alleen een hele fles doen. nu nog 16.00 flesje 180/6 of 150/5, net waar ze genoeg aan heeft. Straks daar tussendoortje (sap+rijstewafel ofzo). Zou ik laten vallen als ze goed fruit/groente/boterham eet. Dus die 4e fles laat je pas vallen in het loop van de 6e maand. Is vroeg genoeg, ze zullen toch eerst moeten leren om vast voedsel binnen te krijgen, en te verteren.. Maar weet natuurlijk niet of dit werkt voor jou kind. Heb hier nogal de ervaring, dat als je zulke dingen plant, mijn kind precies iets anders wil.
Ben nu sinds een paar dagen over op 3 flessen en het gaat prima. Wij hebben de avondfles weggehaald. Dit is nu ons schema: 08.00 220cc 11.30 Fruit 13.30 220cc 16.00 Thee of diksap en halve liga 17.30 Groente 19.45 220cc