Vanaf waneer appelmoes ?

Discussion in 'Voeding' started by nancy1981, May 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

Mar 22, 2007
    1,823
    0
    0
    helmond
    Ik ben net bij het cb geweest met ons zoontje van nu 7 maanden en nu ik thuis ben kom ik erachter dat ik iets vergeten ben te vragen.
    Namelijk vanaf waneer mogen ze apelmoes.( volgens mij vanaf een maand of 6 of niet ?)
    Ze vertelde ons ook dat ons zoontje gewoon met de pot mag mee eten.
    Nu vraag ik me net weer af doen jullie het vlees voor jullie kindjes braden in croma of olijfolie ?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Vlees bakken we meestal in olie (zonnebloem). Maar af en toe ook wel met bak&braad. Ligt een beetje aan het eten. We gebruiken zelf ook vaker olie..

Appelmoes mag vast al wel, maar er zit vrij veel suiker in. En de voedingsstoffen zijn er wel uitgekookt.
    Als ik bijvoorbeeld witlof maak, dan kook ik wat appels mee, dan kun je die gewoon meeprakken. Dan mis je in ieder geval die toegevoegde suiker.

3. randi

randi Niet meer actief

de mijne eten al appelmoes vanaf 3 maand maar wel zelfklaargemaakt zonder de suiker en kaneel in. als je gewoon coxappels stooft hoef je dergeen suiker bij te doen want die zijn zoet van hunzelf

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Met de pot mee-eten kan pas vanaf een jaar. Kan me niet voorstellen dat het CB heeft gezegd dat een baby van 7 maanden met de pot mag mee-eten. Als je het zeker wilt weten, gewoon even op www.voedingscentrum.nl kijken.

Appelmoes doen we hier in ieder geval niet. Staat stijf van de suikers. Bovendien zit in appelmoes gemalen muisjes. Alleen in de HAK niet. Weet dit omdat mn buurman pompen verkoopt. En die raken verstopt van hele kleine witte balletjes. Nader onderzoek wees uit dat dit muizenogen zijn. De rest van de muis gaat wel door de pomp. Lekker he? Hihi, hier alleen nog maa HAK.

5. randi

randi Niet meer actief

pff de mijne aten allebei al van 8 maand mee met de pot en deze 2 zullen dat ook doen, als je rekening houdt met de specerijen en hun portie op voorhand opzij zet voor je voor jezelf kruid zie ik begot niet in waarom dit niet kan enneeuh appelmoes kan je ook zelf maken he en wat betreft die muizenkruimels in de appelmoes :( laat ik maar zeggen dat ik me vragen stel bij deze.... alsof in alle merken muizen zitten buiten hak, ik geloof ook niet meer in sprookjes dus dit al helemaal niet ...

6. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

Mar 22, 2007
    1,823
    0
    0
    helmond
    Tsja tog hebben ze het gezegd,dat hy vanaf nu gewoon met de pot mee mag eten.
    Ze zeiden zelfs dat we dit vanaf 6 maanden al hadden mogen doen.

7. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Zal mss ook wel mogen maar zou dan iig geen zout gebruiken

8. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

Mar 22, 2007
    1,823
    0
    0
    helmond
    Hoi Silvia

Nee inderdaad dat ga ik ook niet doen,daar wacht ik nog mee.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,062
    3,857
    113
    Inderdaad een vreemd advies, vanaf 6 maanden mee-eten met de pot, dan wijken ze nogal af van het landelijke advies dat een cb hoort te geven. Maar goed, die uit de klei getrokken mensen die bij ons bij het CB werken geven ook nog allerlei adviezen die allang achterhaald zijn en ik kreeg een boekje mee van jaren terug met dingen die ondertussen al 3 keer veranderd zijn. Ik zorg gewoon dat ik zelf op de hoogte ben en doe het allemaal op mijn manier.

Appelmoes kun je trouwens makkelijk zelf maken en dan hoef je er niets aan toe te voegen. Ze zullen er denk ik weinig van krijgen hoor, alleen die in potjes hebben vaak veel toegevoegde suikers.
    Bakken zou ik lekker in (olijf)olie doen, aan bak en braadproducten is vaak zout toegevoegd.

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Een baby van 6 maand aan de prei, uien, en dat soort dingen ? Ik zou er toch nog maar even mee wachten.

11. evaatje

evaatje Bekend lid

Feb 23, 2007
    872
    0
    0
    Muizen in de appelmoes, ieh! Ik eet voortaan dus ook alleen nog maar hak.

heb ik er ook nog 1, in de koekjes van verkade zit vogelpoep. De vogels vliegen daar geregeld binnen en poepen dan in het beslag.

Zo zijn er vast wel meer dingen die je niet wilt weten ;)

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Getver! Nee, alles weten maakt echt niet gelukkig!

13. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    oei wat heb ik dan al veel muizen gegeten in mijn leven

14. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

Mar 22, 2007
    1,823