Extra vocht en groente leren eten

Discussion in 'Voeding' started by Rosao, May 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hoi,

Vanaf wanneer moet je je kindje ook extra vocht gaan geven in de vorm van water, thee etc? Thijmen krijgt nu 4 flessen (2x210+7 en 2x180+6) een fruithapje en een groentehapje (als ik het erin krijg :) ). Ik zou ook niet weten hoe ik nu moet onderscheiden tussen honger en dorst en wat momenten zijn om het vocht echt te gaan geven.

Verder nog een vraagje over het eten van groente, hoe leer je dat aan? Steeds een paar hapjes en dan een paar dagen hetzelfde oid? Groente is niet iets wat ie meteen lekker vind namelijk. Na 2 hapjes gaat de mond op slot! Tot nu toe is verse broccoli en potje bruine bonen met appel het enige wat er in gaat qua groente. En de broccoli echt met moeite.

Groetjes Rosa

2. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

May 14, 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Wat je kan doen is een beetje fruit of melk door de groente mengen. Of beide. Dan lusten ze het meestal wel. Ik heb van die plastic kuipjes (appel/peer bijvoorbeeld) en daar doe ik dan een paar theelepeltjes door de witlof bijvoorbeeld.

Ook geef ik af en toe een paar slokjes diksap. Tussen de voedingen door. Doe maar een heel klein drupje met veel water. Ze drinkt namelijk maar om de 4 uren een fles en vind dat veel te weinig met het warme weer. Ik kan zelf ook geen 4 uren zonder drinken. Je kan ook rooisbosthee proberen of kabouterthee of bijvoorbeeld een flesje thee maken met 1 schepje melkpoeder erdoorheen. Dan lusten ze het vaak ook wel.

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Zodra je kleine naar 3 flessen gaat zul je waarschijnlijk merken dat hij wat meer wilt gaan drinken. Hier was dat wel zo.
    Ik heb bij de witlof wat ze in het begin niet luste een schepje appelmoes erfdoorheen gedaan. Zo luste ze het wel, en nu eet ze het zonder appelmoes.

Kwa drinken geef ik alleen water. Is wel zo makkelijk als je weggaat (kan je overal vullen)

4. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    @linda84: was een goeie tip om er wat fruit doorheen te doen. Gister ging het potje tuingroente er eindelijk in :)

Share This Page